A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Thalia (1998-2007)

Thalia 1.5 DCi Status 

Az ítélet értékelése
2,3(7 db)

Thalia1.5 DCi Izé :-(

Szöveges ítélet

Fejlemény: 2014. augusztus 20-án este még megvolt a kocsi a parkolóban, 21-én reggel már nem. Ellopták!!! A további értékelés tárgytalanná vált... :-(


Nincs még túl sok tapasztalatom az autók terén, eddig összesen 3 kocsit vezettem. Egy benzin-gáz üzemű régi Opel Astrát (tanulókocsi). Aztán vettünk egy benzines 1.3-as Ignist (Ignics a kék szörny néven fent van a népítéleten is). Most pedig egy dízel Renault Thaliát hajtunk a párommal.
Az úttartása sokkal jobb, mint az Ignisé, a váltója pedig masszívabb érzetet ad, pontosabb és nem lötyög, mint az Ignisnél. Fogyasztása kb. a fele az Ignisének, ami 8-10 liter benzint is behabzsolt 100 kilométeren (auchanos 95-ösből), a lomha dízel Talicska vegyes fogyasztása 5 liter körül van. Ami tény, hogy a gyári adat szerint 15 másodperc alatt van 100 Km/h-n, nekem több, mint 20 másodperc volt, mondjuk ez vezetési stílustól is függ. Nem annyira dinamikus, mint az Ignis, viszont az 510 literes csomagtartó sok mindenért kárpótol. A nagyobb nyomaték miatt könnyű vele elindulni, nem könnyen fullad le vele az ember, mint az Ignisnél oly gyakran előfordult. A kötelezője is olcsóbb neki, mert a 48 kW-os, 65 lóerős változatot vettük meg. Az a nagypapás vezetési élmény, amit a Thalia nyújt, nekem megfelel. Rövid távra használjuk napi 10-12 kilométerre, pár havonta 300 kilométerre.
Időnként hallom, ahogy útközben nyikorog egy-két műanyag, de ez nem annyira zavaró.
Az utakon ennek a típusnak sincs túl nagy presztízse, akár csak a Suzukinak; én a KRESZ-t betartva haladok 90-el az országúton (ahol lehet, 110-el), miközben szakadt opelesek és más autósok előzgetnek, de ez legyen az ő bajuk.
Amit még tudok a típusról: nem mindegy, mit tankol bele az ember (én a labancokhoz járok (OMV) és prémiumot tankolok bele (nem sznobságból!). Budget jellegű üzemanyagot nem igazán szereti, eléggé szerviz érzékeny a jószág, viszont ha karban van tartva, nagyon meg tudja hálálni a szolgálatával.

Frissítve: 2014 május:
Látszódik, hogy az előző gazdája elhanyagolta, de az is, hogy a Renault kocsikat többször kell szervizeltetni, mint egy normális autót.
Ezúton kérném meg a franciákat, hogy maradjanak inkább a konyhaművészetnél, a boroknál, az autógyártást meg hagyják meg azoknak, akik értenek hozzá (pl. németek és japánok)!!!
Ha valakinek vannak feleslegesen kidobni való százezer forintjai, annak meleg szívvel ajánlom a Tháliát!!!
Ha nincsen, akkor vegyen helyette autót!!!

Hibalista

- Eddig csak kopó alkatrészt cseréltünk rajta. - A teljes fékcsere elől és hátul, valamint a kézifék-bowden cseréje munkadíjjal együtt volt 90 ezer forint. - - Friss infók (2013.12.03.): generátor csere javítottra, munkadíjjal együtt 65 ezer forint. IV. ker. Megyeri út Thaly K. sarkán levő autóvillamossági műhely. - Mondta az egyik srác az autóvillamossági műhelyben, hogy jó lenne, ha elvinném egy autószerelőhöz is, mert szerinte valami nem okés az egyik porlasztócsúccsal sem... - 2013 december: Az üzemanyag-befecskendező rendszer felújítása (porlasztócsúcsok, fészek, üzemanyagszűrő-csere, rail-rendszer tisztítás, satöbbi) ill. alkatrészek cseréje munkadíjjal együtt 270 ezer forintba került. Igen húzós volt és nem volt természetes a mosoly az arcomon... - 2014. május: elvittem az internetről kinézett alsónémedi Renault-szervízbe, teljes vezérlés csere, a befecskendező-rendszerben egy rézkarika ki lett cserélve, időnként fel-fel villant a biztonsági öv lámpája, azt is orvosolták egy kilógó kábel helyretételével + szigetelésével. Teljes költség Alsónémediben: 105 ezer forint (munkadíjjal együtt).

Ide hordtam szervizbe

Szeles Gábor autószerelő, Dunakeszi. A fékrendszert cserélte. Gyors volt és korrekt áron dolgozik, csak ajánlani tudom.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ray-Car Kft. Budapest, IV. ker. Kisfaludy u. Alapjában véve Suzuki-márkaszervíz, hozzájuk hordtam az Ignist, amit a Renault-ra cseréltünk. Ők is elég jól dolgoznak, de amit a maszek szerelő 90 ezerből kihozott, ők 140-ért vállalták volna el. Újpest dízel (Kisfaludy u.): üzemanyagrendszer javítása, no komment... :-(3. szerelő Alsónémedi, Diófa u. 17, Mol-Kom Renault-szervíz. Korrektek voltak és gyorsak, másfél nap alatt kész volt a javítás, 4 autó volt náluk az enyémen kívül javításra várva, csak ajánlani tudom őket!

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 167000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Ignis 1.3 GC Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Thalia 1998

További ítéletek (321 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)