Thalia1.5 DCi Izé :-(
Szöveges ítélet
Fejlemény: 2014. augusztus 20-án este még megvolt a kocsi a parkolóban, 21-én reggel már nem. Ellopták!!! A további értékelés tárgytalanná vált... :-(
Nincs még túl sok tapasztalatom az autók terén, eddig összesen 3 kocsit vezettem. Egy benzin-gáz üzemű régi Opel Astrát (tanulókocsi). Aztán vettünk egy benzines 1.3-as Ignist (Ignics a kék szörny néven fent van a népítéleten is). Most pedig egy dízel Renault Thaliát hajtunk a párommal.
Az úttartása sokkal jobb, mint az Ignisé, a váltója pedig masszívabb érzetet ad, pontosabb és nem lötyög, mint az Ignisnél. Fogyasztása kb. a fele az Ignisének, ami 8-10 liter benzint is behabzsolt 100 kilométeren (auchanos 95-ösből), a lomha dízel Talicska vegyes fogyasztása 5 liter körül van. Ami tény, hogy a gyári adat szerint 15 másodperc alatt van 100 Km/h-n, nekem több, mint 20 másodperc volt, mondjuk ez vezetési stílustól is függ. Nem annyira dinamikus, mint az Ignis, viszont az 510 literes csomagtartó sok mindenért kárpótol. A nagyobb nyomaték miatt könnyű vele elindulni, nem könnyen fullad le vele az ember, mint az Ignisnél oly gyakran előfordult. A kötelezője is olcsóbb neki, mert a 48 kW-os, 65 lóerős változatot vettük meg. Az a nagypapás vezetési élmény, amit a Thalia nyújt, nekem megfelel. Rövid távra használjuk napi 10-12 kilométerre, pár havonta 300 kilométerre.
Időnként hallom, ahogy útközben nyikorog egy-két műanyag, de ez nem annyira zavaró.
Az utakon ennek a típusnak sincs túl nagy presztízse, akár csak a Suzukinak; én a KRESZ-t betartva haladok 90-el az országúton (ahol lehet, 110-el), miközben szakadt opelesek és más autósok előzgetnek, de ez legyen az ő bajuk.
Amit még tudok a típusról: nem mindegy, mit tankol bele az ember (én a labancokhoz járok (OMV) és prémiumot tankolok bele (nem sznobságból!). Budget jellegű üzemanyagot nem igazán szereti, eléggé szerviz érzékeny a jószág, viszont ha karban van tartva, nagyon meg tudja hálálni a szolgálatával.
Frissítve: 2014 május:
Látszódik, hogy az előző gazdája elhanyagolta, de az is, hogy a Renault kocsikat többször kell szervizeltetni, mint egy normális autót.
Ezúton kérném meg a franciákat, hogy maradjanak inkább a konyhaművészetnél, a boroknál, az autógyártást meg hagyják meg azoknak, akik értenek hozzá (pl. németek és japánok)!!!
Ha valakinek vannak feleslegesen kidobni való százezer forintjai, annak meleg szívvel ajánlom a Tháliát!!!
Ha nincsen, akkor vegyen helyette autót!!!
Hibalista
- Eddig csak kopó alkatrészt cseréltünk rajta. - A teljes fékcsere elől és hátul, valamint a kézifék-bowden cseréje munkadíjjal együtt volt 90 ezer forint. - - Friss infók (2013.12.03.): generátor csere javítottra, munkadíjjal együtt 65 ezer forint. IV. ker. Megyeri út Thaly K. sarkán levő autóvillamossági műhely. - Mondta az egyik srác az autóvillamossági műhelyben, hogy jó lenne, ha elvinném egy autószerelőhöz is, mert szerinte valami nem okés az egyik porlasztócsúccsal sem... - 2013 december: Az üzemanyag-befecskendező rendszer felújítása (porlasztócsúcsok, fészek, üzemanyagszűrő-csere, rail-rendszer tisztítás, satöbbi) ill. alkatrészek cseréje munkadíjjal együtt 270 ezer forintba került. Igen húzós volt és nem volt természetes a mosoly az arcomon... - 2014. május: elvittem az internetről kinézett alsónémedi Renault-szervízbe, teljes vezérlés csere, a befecskendező-rendszerben egy rézkarika ki lett cserélve, időnként fel-fel villant a biztonsági öv lámpája, azt is orvosolták egy kilógó kábel helyretételével + szigetelésével. Teljes költség Alsónémediben: 105 ezer forint (munkadíjjal együtt).
Ide hordtam szervizbe
Szeles Gábor autószerelő, Dunakeszi. A fékrendszert cserélte. Gyors volt és korrekt áron dolgozik, csak ajánlani tudom.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ray-Car Kft. Budapest, IV. ker. Kisfaludy u. Alapjában véve Suzuki-márkaszervíz, hozzájuk hordtam az Ignist, amit a Renault-ra cseréltünk. Ők is elég jól dolgoznak, de amit a maszek szerelő 90 ezerből kihozott, ők 140-ért vállalták volna el. Újpest dízel (Kisfaludy u.): üzemanyagrendszer javítása, no komment... :-(3. szerelő Alsónémedi, Diófa u. 17, Mol-Kom Renault-szervíz. Korrektek voltak és gyorsak, másfél nap alatt kész volt a javítás, 4 autó volt náluk az enyémen kívül javításra várva, csak ajánlani tudom őket!
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 167000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ignis 1.3 GC | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |