Thalia kultusz van, emberek!!! Újra itt 3.
Szöveges ítélet
Jelenleg 162 000 km-nél járok, az autó Márciusban lesz 6 éves. A tények változatlanok: továbbra sem füstöl, továbbra sem eszi az olajat, ugyanúgy elmegyek vele 950 - 1000 km-t. Nem hullott szét, nem zörög-csörög, nem járok vele állandóan szerelőhöz.
A hibalista csak a kormányszervóval bővült kb. évente egyszer elmegy a szervó. Szervízben cserélnék cc. 165 000 Ft-ért, fázok tőle, így marad a házi barkács, alul lebontani a műanyag takarót és egy ék és kalapács segítségével járó motornál megkalapálni a szervószivattyút. Aztán megint működik 1 évig. Sajnos szétszedni nem lehet az alkatrészt, mivel egyben sütik össze a házat. Évente egyszer kibírom. De gyanús, hogy gyárilag hibás volt a szervó, mert mindig nehezebb volt a kormány, mint más Thaliák-ban. Kellemetlen tapasztalat ennyi az elmúlt 40000 km alatt. Előnyére váljon, hogy az aksi még a gyári (közel 6 éves és rendben van).
Odafigyelés továbbra is:
A motor mint írtam nagyon érzékeny a felhasznált üzem-, kenő-, szűrő anyagok szempontjából, mit is jelent ez pénzben "vicces tétel :)"
Olaj + olajszűrő + levegőszűrő csere 20000 km-ként (gyárilag 30000 km az előírás), otthon házilag kb. 1 óra (olajleeresztéssel együtt). Olaj: GM longlife motorolaj (8990 Ft/5l), Olajszűrő + Levegőszűrő: ALCO együtt 3000 Ft. (20000 km-ként ki lehet bírni 11990 Ft-ot, meghálálja az autó)
Gázolajszűrő csere 30000 km-ként (gyárilag 60000 km az előírás), márkaszervízben 7700 Ft munkadíjjal együtt. Ez is vicces tétel.
Üzemanyag: az autó 0-kmes korától kezdve csak MOL gázolajat eszik, ennyi.
Ezzel a három praktikával és a cc. 20000 Ft-al biztosíthatjuk, hogy nem kell porlasztócsúcsokkal szenvedni. 162 000 km a garancia rá.
Természetesen itt nem írnám le a klasszikus kopóalkatrészeket: gumiabroncs, ablaktörlő, stb. ez nem márkafüggő.
Na most, ha az érzékeny motornak megadjuk ami kell: ez 30000 km alatt 19960 ft, 1km-re vetítve 0,66 Ft. Aki azt mondja, hogy nincs ennyi pénze az autójára, az járjon biciklivel ...
Használat: az autót napi szinten használom munkába járásra (rövid táv) és hosszú utakra autópályán (cc. 300 km egy út). Autópályán 120-130 km/h + klíma nyáron, (nyílván megy 160-al is, de nem erre van tervezve, ezt fogadjuk el), de így is dinamikusan eljutok vele bárhova (plusz nem lőnek le a trafival).
Szösszenetként itt szeretném üdvözölni az audis, bmws kollegákat, akik a 3000 cm és 400 nm társaságában lassabban közlekednek mint én... vicces mikor 120-al meg kell előznöm a pályán egy ilyen csodát (az én 65 LE-mel). Nemhogy inkább autót cserélnénk ... :).
Kényeztetés: szokásomhoz híven évente kétszer továbbra is lepolírozom a karosszériát, leszilikonozom a külső műanyag alkatrészeket, (nálam ez már hobbi és jó mozgás is), így ilyen állapotában szinte visszatolható lenne a szalonba.
Külsőségek: ennyi együtt töltött idő után, már tudom olyan szögből nézni, hogy akár szép autónak is lássam (ebben segített a sötétítő fólia + igényes krómcsík + rövid króm antenna + ENZO H alufelni), de tisztában vagyok vele, hogy alapvetően nem egy olasz formatervezés. Ezt viszont mindenki látta a vételnél, én is, így aki ilyen autót vett az így vette meg.
Összefoglalva továbbra is azt tudom mondani: cserben sosem hagyott, nagyon keveset fogyaszt, indul hidegben-melegben, elvisz A-ból B-be. Csomagtere még mindig megszégyeníti a kategóriáját. Egyszerű de mégis nagyszerű autó.
Előfordulhat, hogy én fogtam ki egy jó gyártósort, nem tudom, de meg vagyok vele elégedve (lekopogtam).
Természetesen a belső minőséggel, összeszereléssel, felhasznált anyagokkal én is tisztában vagyok, tisztában voltam akkor is mikor megvettem. Talán pont ezért lesz a következő (ha lesz ... :)) prémium márka, mondjuk a 320 diesel BMW... de én maradok Thalia kedvelő.
Hibalista
- - leszakadt gumiszigetelés az ablaknál - ingyen adtak egy másikat - - hűtővíz termosztát - garanciába csere - - bal hátsó csapágy - 6500 Ft - - első kerékösszekötő csapágy szett - 27000 Ft - - 4 izzító gyertya - 36000 Ft - - EGR szelep áramköre - nem kellett cserélni ki van kötve - - Kormányszervó (évente egyszer elmegy, házi barkács: alulról megkapalálod és 1 évig megint működik, valami kimozdul a helyéről... vagy veszel újat 165 000 Ft-ért.) -
Ide hordtam szervizbe
Renault Fejes - Hódmezővásárhely - Olcsó, gyors, megbízható
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Renault Fodor - Siófok - Drága, gyors, megbízható
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 162000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra G 1,4 | Következő autója? | 320 d |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
