A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Thalia (1998-2007)

Thalia 1,5 - dci 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Thalia kultusz van, emberek!!! Újra itt 3.

Szöveges ítélet

Jelenleg 162 000 km-nél járok, az autó Márciusban lesz 6 éves. A tények változatlanok: továbbra sem füstöl, továbbra sem eszi az olajat, ugyanúgy elmegyek vele 950 - 1000 km-t. Nem hullott szét, nem zörög-csörög, nem járok vele állandóan szerelőhöz.

A hibalista csak a kormányszervóval bővült kb. évente egyszer elmegy a szervó. Szervízben cserélnék cc. 165 000 Ft-ért, fázok tőle, így marad a házi barkács, alul lebontani a műanyag takarót és egy ék és kalapács segítségével járó motornál megkalapálni a szervószivattyút. Aztán megint működik 1 évig. Sajnos szétszedni nem lehet az alkatrészt, mivel egyben sütik össze a házat. Évente egyszer kibírom. De gyanús, hogy gyárilag hibás volt a szervó, mert mindig nehezebb volt a kormány, mint más Thaliák-ban. Kellemetlen tapasztalat ennyi az elmúlt 40000 km alatt. Előnyére váljon, hogy az aksi még a gyári (közel 6 éves és rendben van).

Odafigyelés továbbra is:

A motor mint írtam nagyon érzékeny a felhasznált üzem-, kenő-, szűrő anyagok szempontjából, mit is jelent ez pénzben "vicces tétel :)"

Olaj + olajszűrő + levegőszűrő csere 20000 km-ként (gyárilag 30000 km az előírás), otthon házilag kb. 1 óra (olajleeresztéssel együtt). Olaj: GM longlife motorolaj (8990 Ft/5l), Olajszűrő + Levegőszűrő: ALCO együtt 3000 Ft. (20000 km-ként ki lehet bírni 11990 Ft-ot, meghálálja az autó)

Gázolajszűrő csere 30000 km-ként (gyárilag 60000 km az előírás), márkaszervízben 7700 Ft munkadíjjal együtt. Ez is vicces tétel.

Üzemanyag: az autó 0-kmes korától kezdve csak MOL gázolajat eszik, ennyi.

Ezzel a három praktikával és a cc. 20000 Ft-al biztosíthatjuk, hogy nem kell porlasztócsúcsokkal szenvedni. 162 000 km a garancia rá.

Természetesen itt nem írnám le a klasszikus kopóalkatrészeket: gumiabroncs, ablaktörlő, stb. ez nem márkafüggő.

Na most, ha az érzékeny motornak megadjuk ami kell: ez 30000 km alatt 19960 ft, 1km-re vetítve 0,66 Ft. Aki azt mondja, hogy nincs ennyi pénze az autójára, az járjon biciklivel ...

Használat: az autót napi szinten használom munkába járásra (rövid táv) és hosszú utakra autópályán (cc. 300 km egy út). Autópályán 120-130 km/h + klíma nyáron, (nyílván megy 160-al is, de nem erre van tervezve, ezt fogadjuk el), de így is dinamikusan eljutok vele bárhova (plusz nem lőnek le a trafival).

Szösszenetként itt szeretném üdvözölni az audis, bmws kollegákat, akik a 3000 cm és 400 nm társaságában lassabban közlekednek mint én... vicces mikor 120-al meg kell előznöm a pályán egy ilyen csodát (az én 65 LE-mel). Nemhogy inkább autót cserélnénk ... :).

Kényeztetés: szokásomhoz híven évente kétszer továbbra is lepolírozom a karosszériát, leszilikonozom a külső műanyag alkatrészeket, (nálam ez már hobbi és jó mozgás is), így ilyen állapotában szinte visszatolható lenne a szalonba.

Külsőségek: ennyi együtt töltött idő után, már tudom olyan szögből nézni, hogy akár szép autónak is lássam (ebben segített a sötétítő fólia + igényes krómcsík + rövid króm antenna + ENZO H alufelni), de tisztában vagyok vele, hogy alapvetően nem egy olasz formatervezés. Ezt viszont mindenki látta a vételnél, én is, így aki ilyen autót vett az így vette meg.

Összefoglalva továbbra is azt tudom mondani: cserben sosem hagyott, nagyon keveset fogyaszt, indul hidegben-melegben, elvisz A-ból B-be. Csomagtere még mindig megszégyeníti a kategóriáját. Egyszerű de mégis nagyszerű autó.
Előfordulhat, hogy én fogtam ki egy jó gyártósort, nem tudom, de meg vagyok vele elégedve (lekopogtam).

Természetesen a belső minőséggel, összeszereléssel, felhasznált anyagokkal én is tisztában vagyok, tisztában voltam akkor is mikor megvettem. Talán pont ezért lesz a következő (ha lesz ... :)) prémium márka, mondjuk a 320 diesel BMW... de én maradok Thalia kedvelő.

Hibalista

- - leszakadt gumiszigetelés az ablaknál - ingyen adtak egy másikat - - hűtővíz termosztát - garanciába csere - - bal hátsó csapágy - 6500 Ft - - első kerékösszekötő csapágy szett - 27000 Ft - - 4 izzító gyertya - 36000 Ft - - EGR szelep áramköre - nem kellett cserélni ki van kötve - - Kormányszervó (évente egyszer elmegy, házi barkács: alulról megkapalálod és 1 évig megint működik, valami kimozdul a helyéről... vagy veszel újat 165 000 Ft-ért.) -

Ide hordtam szervizbe

Renault Fejes - Hódmezővásárhely - Olcsó, gyors, megbízható

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Renault Fodor - Siófok - Drága, gyors, megbízható

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 162000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Astra G 1,4 Következő autója? 320 d
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Thalia 1998

További ítéletek (321 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)