A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Thalia (1998-2007)

Thalia 1,5 dci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Thalia kultusz van, emberek!!! Újra itt 2.

Szöveges ítélet

Üdv,

Harmadjára, újabb 22 000 km után! Alap tények: nem füstöl, nem eszik egy cseppel sem több olajat és még mindig meglepően keveset fogyaszt! A hibalistában olvasható milyen váratlan hibák következtek be!

Az EGR szelep érdekes dolog: egyik délután kigyulladt a kipufogógáz ellenőrző rendszer lámpája így elvittem a szervízbe (Siófok) és megállapították, hogy a kipufogógáz visszavezetést szabályzó EGR szelep áramköre ment tönkre. Ennek a komplett cseréje 44 000 Ft lenne, de nem hivatalosan megteszik, hogy kikötik a szelepvezérlést így nincs vele gond, csak ha zöld kártyát kell csináltatni. Szerencsére ha ott csinálja az ember a műszaki vizsgát, ahol kikötik ezt az ellenörző rendszert, akkor átengedik úgy, hogy lenullázák a mérés előtt a számítógép hibalistáját. A kikötés a motort abszolút nem károsítja, sőt mivel nem vezeti vissza a kipufogógázt a szívócsonkba így sokkal dinakmusabbá válik az autó. Ez érezhető is a menetteljesítményen! Csak nem euro 4 kategória, hanem euro 3! A fogyasztás sem nő meg, legalább is én nem tapasztaltam. Most 122 000 km-nél egy tele tank, dinamikusan közlekedve, 120-as tempóval kb. 900-950 km hatótávolság! Szerintem ez jó, ha az ember finoman bán vele és 100 felett nem megy, akkor az 1000 feletti km is összehozható!

Az első kerékösszekötő csapágyakat nem feltétlen kellett volna kicserélni, de egy kicsit lógtak a kerekek, ami hamarabb ledarálja a gumikat! Ha 100 000 km-ként kell ezt kicserélni, akkor annyi baj legyen.

A négy darab izzító gyertya 120 000 km-t bírt ki, mert sosem volt cserélve! Kötelező szervízben nincs izzítógyertya! Erre megint csak azt mondom, mint az összekötő csapágyra: 120 000 km-ént 36000 Ft-ot ki lehet bírni, ha az ember autózik!

Az olajcserét 20000 kmes ciklusban javaslom, az előírt 30000 kmes ciklus helyett. Olajszűrővel + Total olajjal + munkadíjjal 12000 Ft privát szerelőnél. Az otthoni olajcserét nem javaslom, mert nagyon könnyű betörni az olajteknő leeresztő csavarját!

Sokan írnak itt a porlasztócsúcsokról! Aki ismeri a diesel autókat, tudja jól, hogy két lelke van a diesel autónak: az egyik az adagoló, a másik a befecskendező szelep.
Azt is tudni kell, hogy ezek a 1,5 dci motorok nagyon érzékenyek az üzemanyag minőségére. Nagyon finom kidolgozású a befecskendező szelep és a motor pedig nagy teljesítményű. Senki ne feledkezzen meg a 160 nm nyomatékra ami szerintem elég komoly egy ekkora és ilyen kategóriájú motortól. Én mióta megvan az autó csak MOL gázolajat tankolok bele, nekem még nem volt vele gondom! Természetesen a pancsolt gázolajak pillanatok alatt tönkre teszik a fúvókákat. Erre vigyázni kell.

Én évente kétszer lepolírozom az autót a Turtle termékkel, szerintem szépen megvédi a fényezést. Ezenkívül érdemes szintén évente kétszer átkenni szilikon olajjak a külső műanyag és gumi részeket így egészen újszerű állapotban tartható az autó.

Összességében azt mondom, hogy egy olcsón fenntartható, kis fogyasztású és továbbra is praktikus autóról van szó!
A nyomatékos diesel motor sosem hagyja cserben az embert, még 5.ik sebességben sem. Vezethetőségre kiasautós, kopogós kemény műanyagokkal, de egy 2,6 milliós újáras autóról beszélünk, ezt senki ne felejtse el!

Maradok továbbra is Thalia párti! :)

Hibalista

- leszakadt gumiszigetelés az ablaknál - ingyen adtak egy másikat
- hűtővíz termosztát - garanciába csere
- bal hátsó csapágy - 6500 Ft
- első kerékösszekötő csapágy szett - 27000 Ft
- 4 izzító gyertya - 36000 Ft
- EGR szelep áramköre - nem kellett cserélni ki van kötve

Ide hordtam szervizbe

Renault Fejes - Hódmezővásárhely - Olcsó, gyors, megbízható
Renault Fodor - Siófok - Drága, gyors, megbízhatónak tűnik

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 122000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Astra Következő autója? Ford, Skoda ???
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Thalia 1998

További ítéletek (321 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)