Talicskaka & Trabant feeling
Szöveges ítélet
2006 augusztusában döntöttünk úgy nejemmel, hogy lecseréljük a sokáig nyúzott trabikánkat. Nem volt azzal csak annyi bajunk, hogy egyre inkább az járt a fejünkben, hogy ha valaki belénkpuszil, akkor nekünk annyi. Rokonok hozzájárulásával vettük a gépet. Előtte persze körbenéztünk a piacon, a szaklapokban. Ebből az látszott, hogy annyi pénzért jobbat ne várjunk, de töréstesztje nincs.Csak a clionak van,de az kisautó, ez meg nagy, legalábbis azért itt lehet pakolni. De mivel a tömegük ugyanakkora, ennek csak rosszabb lehet a töréstesztje.
Sebaj. 3 éves volt, amikor vettük, és gyanúsan hiányzott a 60 ezres szervízbejegyzés. Itt a népítéletek közt nézelődve vált világossá, hogy na az biztos a thaliaknal fogyóeszköz porlasztócsúcsok miatt van, amiket szervízben cseréltetni 3-400 ezerben lehet. Ezzel meg is nyugodtunk, hogy kb. 60 ezer km-ig nem lesz rá gond.
Megvettük, mert fullextrás volt. Lássuk be, elég csúnya gép, az egyik legbunkóbb a piacon, de négyen kényelmesen elférnek, van szép nagy raktere. Persze belül is igénytelen műanyag minden, ezt aztán pucolhatja az ember hiába. Pakolóhely az nincs. Ne tévesszen meg semmit a hivatalos blabla a belső térről, max az ajtókba lehet tenni valamit. A kesztyűtartó mérete még jó, de a lenyitható fedelét tartani hivatott csukló, ami egy bénán hajlított műanyag pálcika azt se bírja ha egy légy szarik rá, a fedél belső oldalán kialakított pohártartó meg inkább vicces, mint megbízható.
A következő élmény az ülések állítása, hát az egyszerű, de a célnak megteszi, és különben kényelmes. Csakhát jó, ha az ember mégis alacsonyabb, mert hiába az ülésmagasság állíthatósága elöl, én képtelen voltam néha nem beverni a fejem a plafonba, de ez lehet hogy csak az én bénázásom eredménye, a kedvesem ezt meg tudta jobban is oldani.
Mi dohányzunk. És az autóról is azt gondoljuk, hogy azért van hogy minket szolgáljon. De vajon mikor lesz olyan elvetemült ötlete egy-egy tervezőnek, hogy a hamutálat értelmes helyre tegye??? Röhej, akármilyen modern autóban ültem, a hamuzó mindig béna megoldás volt. Itt pl. az ember vagy 1,3, vagy 5-ösben kocsikázik, vagy dohányzik, a kettő együtt nehézkes. Az ürítése meg néha már-már szakembert kíván. Nem értem, pedig a trabiban ez simán megoldható volt a műszerfal tetején, és mindenki kényelmesen elérhette, vagy üríthette ki. Ok, tudom, az német autó. Aki meg nem dohányzott, az tartott benne mást. De ez...
A kocsi egyébként meglepően jól megy szerintem, 75LE kevésnek tűnik de az egész kaszni csak 950 kiló, elég hozzá. Igaz, 3500 fordulat fölött már inkabb csak a hangja lesz erősebb. Nevetséges, hogy még a 7000 is fel van tüntetve az órán....Amit szeret, az a 2000-2500 fordulat. Ekkor kellemesen húz, partnak felfelé is akár menő benzines gépeket megszégyenítve. Eleinte 4,2-4,5 volt a fogyasztásunk, országút+város vegyesben. Aztán áttértünk autópályára és a sztenderd 130+város azért megkéri az 5 litert, ha meg légkondi is megy ezerrel, akkor eddig 5,5 volt a csúcs. Így nem vagyunk persze a pálya ördögei, de kényelmesen, biztosan megérkezünk, és még a pénztárcánk se nagyon bánja. Hozzáteszem, hogy 140-nél nagyon ingatag érzése támad az embernek, tehát jobb maradni a tatás 130-as keretnél.
A végére a feketelevest. Tehát alig volt 2 hónapja, hogy megvettük, és egyszercsak vadul elkezdett füstölni, meg a teljesítmény is nagyon lecsökkent. Körbepillantva a motorházban már láttuk a problémát, de nem tudtunk mit tenni, csak egy fémdarabot tudtunk nagy nehezen kioperálni, ami szemmel láthatóan vagdosta a vezérműszíjat. Utánna 1-esben hazavánszorogtunk (3 szakaszban), aztán meg behúzattuk egy szakszervízbe. A probléma: A generátornál az egyik csapágyház fedele leugrott(!) és a környéken megakadt a mozgó alkatrészek között, és mindent hazavágott. A szervízben ott kezdték, hogy 120 eHUF lesz a nagyszervízzel együtt, mivel eddigre már 85 ezer km volt benne, és kértük ezt is. Cirka 3 nap alatt ez 300 ezerre ugrott, és jelezték, hogy bizony a porlasztók elég gyapa állapotban vannak, de az plusz 100000 lenne fejenként+szerelési ktg.
Itt csillagokat láttunk a méregtől, tekintve, hogy jó öreg Trabikánk éves fenntartási költsége nem érte el a 100000-t sem(benzin nélkül). Kiszenvedtük a javítást, de a porlasztócserét azt odáztuk még. Csak ennél az volt a baj, hogy ahogy jön a hideg, úgy ezt már nem lehet megtenni. Eleinte csak azt éreztük, hogy az alapjárat ütemében rázkódunk ha állunk a lámpánál. Trabant feeling. Aztán egyre erősebben éreztük, végül már egyre nehezebben indult az autó. Amikor már rendre csak bikázással indult be, akkor kerestünk egy jó kis maszek szervízt. Amit mi találtunk, ott potom 300-ert cserélték az összes porlasztócsúcsot. Na innentől kezdve nagyon figyelünk a gépre. Ugye a Renault azzal szokott jönni, hogy az autó tökéletes, de az emberek lopott, rossz minőségű, vagy ukrán üzemanyagot töltenek bele.
Na, kezdve azzal, hogy a MOL az egyik legjobb minőségű üzemanyagot szállítja, a franciknál nincs MOL kút, ergo, a finnyás Renaultnak az nem jó. Shell Diesel Extra, na, attól amúgy jobban is megy + STP Dízel injektortisztító adalék minden 5000 km-ben és a kocsi tankját max félig hagyjuk kiürülni. Valahogy a V-Power-t nem szerette, nem ment olyan jól.
Most féléve tünetmentes. Bár ahogy elnézem, ez is csak átmeneti állapot lesz, de ennél többet szerintem nem lehet tenni.
Aztán akadnak itt apróbb hibák. Pl. a hamutál lámpája nem világít. Szakszervizes programfrissítés után, kb. két éjjel még világít, aztán nem. A légzsák visszajelző, időnként elfelejt visszajelezni, ami miatt folyamatosan ég a szervízlámpa, és mivel az ember nem lehet biztos abban, hogy ez most tényleg hiba vagy csak vaklárma, jobb 15-ért meg 1 óra árán megcsináltatni. Úgy három-négyhavonta.
Vannak autók, amiken meg tudják oldani, hogy a szélvédő szigetelése az szigeteljen. Tháliában ez nem így van, egyszerűen be van pattintva. Ezért, mielőtt elhagyná az ember(Trabant feeling), le kell szedni, és vissza kell tenni rendesen, szélvédőragasztóval. Csak készletben kapható, egy elülső szélvédőre való készlet 16 e HUF.
Ennyi jutott eszembe. Szeretném én ezt a dögöt, de mindig megszivat! De legalább a fejtámla nem jár le és a sebeségváltó is normális, nem úgy mint egy pözsóban, az még erre se képes!
Hibalista
- Generátor, vezérműszíj
- Porlasztócsúcsok
- Porlasztócsúcsok
- Légzsákvisszajelző
- A szélvédő szigetelő gumit mindenki szedje ki és ragassza vissza rendesen, ahogy azt a gyárban kéne!
Ide hordtam szervizbe
Nyéki Autóház Balassagyarmat
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 77000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 601 Kombi | Következő autója? | Honda, Toyota |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
