A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Thalia (1998-2007)

Thalia 1,4 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szeretnivaló, kellemes mindennapos útitárs

Szöveges ítélet

Az első "puttonyost" 2003-ban vásároltam (75 LE, 1,4 8V fapados változatban). Az a gép 1-2 személyes terheléssel elegendő teljesítményt nyujtott, 110 km/h sebességnél akár 5,7-6l közötti fogyasztás is elérhető volt. Egy gyári hibás injektort kellett cseréltetni amit garanciában elvégeztek. A jelenlegi 98 LE 1,4 16V - STATUS-ra 2005. májusában cseréltem le. Ennek a motorja a mai közlekedési viszonyok között penge. 150 km/h sebességig nincs semmi hiányérzete az embernek. A futóműve talán egy picit keményebb, mint az előzőé, baromi jól tűri a pocsék mellékutakat, a fékek remekek. A belső tér barátságos, bár a műanyagok lehetnének puhábbak. A műszerfal megvilágítása (este) igen látványos, de a müszerfali üveg dőlésszöge, vagy nem kellő mélysége miatt napsütésben nem igazán látható. Elöl a vállszélesség, hátul a fejmagasság nem túl emberbarát, ennek ellenére (normál méretű emberkéknek) 4 fő részére hosszútávon is igen kényelmes. A küszöbök magasak. A csomagtartó mérete jó, a nyílás kicsi (legalább a rendszámtábla aljáig kellene nyithatóvá tenni. A fogyasztás vegyes használatban 6-tól akár 8 literig, de a láb "méretétől" nagyon sok függ. Most megy a 30.000 Km-es olajcserés szervízre amiről még nincs tapasztalatom. A fényszórók lehetnének erősebbek is, az ablaktörlő lapátok nem elég stabilak, masszívak, elég sokat kellett cserélnem a lapátokat. Nagyobb sebességnél a zajszigetelés kevés. Műszaki megbízhatósága szerintem megfelelő, a többi meg "Török" (lemezfelületek eldolgozása, ajtócsukódási kultúra). Imádom hajtani, nem túl érzékeny az oldalszélre, lehet vele döngetni. Mára elérte a 2,5 évet a kora és benne van 41.000 km. A 30.000 szerviz kb. 32.000 Ft volt a pollenszűrő cseréjével együtt.
A GT2 nyári gumi "Ajánlott" szintig kopott kb. 35.000 km alatt, elvesztette a rugalmasságát=kaka! Rendes minőségű papucsok fognak rákerülni a tavasszal. Meghibásodás ezeddig csak azok az apróságok. Minden nap használva, csillag garázsban tartva, rendben működnek. Eddig még egyetlen izzó, visszajelző sem égett ki. Az első szélvédő viszont elég hamar karcosodik. A fényszóró búrája szintén. Fékek eleddig rendben, a betétek vastagsága még majdnem gyári méretű, nincs berágódás a tárcsán sem. A futómű,beltér továbbra is csendes. Az egyetlen zaj az ajtóüvegek keretéből jön (enyhe nyöszörgés), de ez sem zavaró. Nekem a csomagtér zárjával még nem volt bajom. A távirányító elemeit 2 éves korában kicseréltem, de meg sem közelítette a gyári elemeket. (félévesen olyan gyenge, mint amaz 2 évesen), de azért nyit. Az első ülések támlái kb 3-4 beülés után, visszaállítást igényelnek. Ez szinte egy éves korától így van. Kíváncsi vagyok, meddig bírja ezt a tempót hiba nélkül.
3 év után a GT 2 nyári gumik le lettek cserélve. (kb 30.000 km-t bírtak, az egyik szálszakadásos lett, a többi is határértékre kopott: ergó minősége gyenge!)
No itt egy újabb etap. 51.200 km /2 év egy újabb szervizelés következett. Az úton elkezdett a motor alacsony fordulaton rángatni, majd villogni kezdett a környezetvédelmi jelzőlámpa. A szervíz telefonon gyújtótrafó meghibásodást feltételezett, ezért elvittem a kocsit (saját lábán) hozzájuk. Mint kiderült a 3, és a 4 hengernél volt a trafó hibája. A szervíz a 4 trafót gariba kicserélte, ezért csak a 4 éves nagyszervízelést kérte cserébe. Így olaj, benzin, lég és pollenszűrők, valamint a gyertyák is cserélve lettek + átvizsgáltak minden ilyenkor szükségest. Ez 42.000 Ft volt. (a két trafó: 2x12.600 + szerelési óradíj), tehát nem jártam rosszul. Azóta semmi gond vele. Lassan műszaki és zöldkártya következik, de a szervíz szerint noncs gond a fékekkel és a futóművel sem. A világítás még mindig gyári, izzót nem kellett cserélni sehol.

Hibalista

- Bal/E ülés ülőlapján a szivacs elnyíródása miatt az üléskárpitot cserélték (garanciális javítás), egy év múlva ujra huzat+ülőlap szivacs,
- Bal első ablaküveg "B" oszlop felöli oldalán a műanyag vezető rész szegecselése eltört,(garanciális javítás).
- 3 évesen a klíma panel bal oldalán a világítás izzója kipurcant.
- 4 évesen (3 hónap híjján) a gyujtótrafó (3,4 henger)

Ide hordtam szervizbe

Bugyi Szerviz Makó (43-as út mellett). Borzalmasan rugalmasak, azonnali és megfelelő reagálás, hozzáállás!! Pénteken késő délelőtt felhívtam Őket, rekord idő alatt elvégezték a teljes 60.000 km/vagy 4 éves szervizelést + a gyujtótrafók cseréjét. Nem kellett időpont, stb.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Renault Meszlényi Békéscsaba igen körülményesek, az autót nem lehet szemmel tartani, állandóan időpontot akarnak adni - rugalmasság "O". Én az autómat itt vásároltam.

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 52000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Thalia 1,4 8V Következő autója? Talán Megan
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Thalia 1998

További ítéletek (321 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)