Szeretnivaló, kellemes mindennapos útitárs
Szöveges ítélet
Az első "puttonyost" 2003-ban vásároltam (75 LE, 1,4 8V fapados változatban). Az a gép 1-2 személyes terheléssel elegendő teljesítményt nyujtott, 110 km/h sebességnél akár 5,7-6l közötti fogyasztás is elérhető volt. Egy gyári hibás injektort kellett cseréltetni amit garanciában elvégeztek. A jelenlegi 98 LE 1,4 16V - STATUS-ra 2005. májusában cseréltem le. Ennek a motorja a mai közlekedési viszonyok között penge. 150 km/h sebességig nincs semmi hiányérzete az embernek. A futóműve talán egy picit keményebb, mint az előzőé, baromi jól tűri a pocsék mellékutakat, a fékek remekek. A belső tér barátságos, bár a műanyagok lehetnének puhábbak. A műszerfal megvilágítása (este) igen látványos, de a müszerfali üveg dőlésszöge, vagy nem kellő mélysége miatt napsütésben nem igazán látható. Elöl a vállszélesség, hátul a fejmagasság nem túl emberbarát, ennek ellenére (normál méretű emberkéknek) 4 fő részére hosszútávon is igen kényelmes. A küszöbök magasak. A csomagtartó mérete jó, a nyílás kicsi (legalább a rendszámtábla aljáig kellene nyithatóvá tenni. A fogyasztás vegyes használatban 6-tól akár 8 literig, de a láb "méretétől" nagyon sok függ. Most megy a 30.000 Km-es olajcserés szervízre amiről még nincs tapasztalatom. A fényszórók lehetnének erősebbek is, az ablaktörlő lapátok nem elég stabilak, masszívak, elég sokat kellett cserélnem a lapátokat. Nagyobb sebességnél a zajszigetelés kevés. Műszaki megbízhatósága szerintem megfelelő, a többi meg "Török" (lemezfelületek eldolgozása, ajtócsukódási kultúra). Imádom hajtani, nem túl érzékeny az oldalszélre, lehet vele döngetni. Mára elérte a 2,5 évet a kora és benne van 41.000 km. A 30.000 szerviz kb. 32.000 Ft volt a pollenszűrő cseréjével együtt.
A GT2 nyári gumi "Ajánlott" szintig kopott kb. 35.000 km alatt, elvesztette a rugalmasságát=kaka! Rendes minőségű papucsok fognak rákerülni a tavasszal. Meghibásodás ezeddig csak azok az apróságok. Minden nap használva, csillag garázsban tartva, rendben működnek. Eddig még egyetlen izzó, visszajelző sem égett ki. Az első szélvédő viszont elég hamar karcosodik. A fényszóró búrája szintén. Fékek eleddig rendben, a betétek vastagsága még majdnem gyári méretű, nincs berágódás a tárcsán sem. A futómű,beltér továbbra is csendes. Az egyetlen zaj az ajtóüvegek keretéből jön (enyhe nyöszörgés), de ez sem zavaró. Nekem a csomagtér zárjával még nem volt bajom. A távirányító elemeit 2 éves korában kicseréltem, de meg sem közelítette a gyári elemeket. (félévesen olyan gyenge, mint amaz 2 évesen), de azért nyit. Az első ülések támlái kb 3-4 beülés után, visszaállítást igényelnek. Ez szinte egy éves korától így van. Kíváncsi vagyok, meddig bírja ezt a tempót hiba nélkül.
3 év után a GT 2 nyári gumik le lettek cserélve. (kb 30.000 km-t bírtak, az egyik szálszakadásos lett, a többi is határértékre kopott: ergó minősége gyenge!)
No itt egy újabb etap. 51.200 km /2 év egy újabb szervizelés következett. Az úton elkezdett a motor alacsony fordulaton rángatni, majd villogni kezdett a környezetvédelmi jelzőlámpa. A szervíz telefonon gyújtótrafó meghibásodást feltételezett, ezért elvittem a kocsit (saját lábán) hozzájuk. Mint kiderült a 3, és a 4 hengernél volt a trafó hibája. A szervíz a 4 trafót gariba kicserélte, ezért csak a 4 éves nagyszervízelést kérte cserébe. Így olaj, benzin, lég és pollenszűrők, valamint a gyertyák is cserélve lettek + átvizsgáltak minden ilyenkor szükségest. Ez 42.000 Ft volt. (a két trafó: 2x12.600 + szerelési óradíj), tehát nem jártam rosszul. Azóta semmi gond vele. Lassan műszaki és zöldkártya következik, de a szervíz szerint noncs gond a fékekkel és a futóművel sem. A világítás még mindig gyári, izzót nem kellett cserélni sehol.
Hibalista
- Bal/E ülés ülőlapján a szivacs elnyíródása miatt az üléskárpitot cserélték (garanciális javítás), egy év múlva ujra huzat+ülőlap szivacs,
- Bal első ablaküveg "B" oszlop felöli oldalán a műanyag vezető rész szegecselése eltört,(garanciális javítás).
- 3 évesen a klíma panel bal oldalán a világítás izzója kipurcant.
- 4 évesen (3 hónap híjján) a gyujtótrafó (3,4 henger)
Ide hordtam szervizbe
Bugyi Szerviz Makó (43-as út mellett). Borzalmasan rugalmasak, azonnali és megfelelő reagálás, hozzáállás!! Pénteken késő délelőtt felhívtam Őket, rekord idő alatt elvégezték a teljes 60.000 km/vagy 4 éves szervizelést + a gyujtótrafók cseréjét. Nem kellett időpont, stb.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Renault Meszlényi Békéscsaba igen körülményesek, az autót nem lehet szemmel tartani, állandóan időpontot akarnak adni - rugalmasság "O". Én az autómat itt vásároltam.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Thalia 1,4 8V | Következő autója? | Talán Megan |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
