A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Thalia (1998-2007)

Thalia 1.4 RT 75 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Spártai művésznő

Szöveges ítélet

Mint minden más esetben, az autók megítélése is viszonylagos. Tehát mihet képest jó vagy rossz? A Renault Thalia egy olyan autó, amit a franciák - a törökökkel együttműködve - Európa szegényebb régióinak kevésbé tehetős polgáraira terveztek. Ehhez képest:
a véleményem a spártai művésznőről JÓ. Öttagú család vagyunk, két felnőtt, 3 gyerek 2 és 11 év között. Az autó valamivel több mint 6 év alatt 83000 kilométert gurult. Ami terhelést el lehet képzelni, annak a gyerekek és az útviszonyok kitették. Ugrálás benne és rajta, sáros cipő, morzsa, róka-koma, gyerekülések mozgatása. 6 év után a futómű teljesen rendben van, a bútorkárpit alig kopott, a fényezés néhány karcolástól eltekintve - ha tiszta az autó - újszerű, menet közben az autóban semmiféle zörej nem hallható, igaz a jobb oldali első hangszóró az utóbbi időben a mély hangoknál berezonál.
Teljesítmény: a még egy tonnát sem elérő súlyú autó mozgatásához a nyolcszelepes 75 lóerős motor elegendő. Igaz ez akkor is, ha teljes létszámmal, fölpakolva utazunk. Ha viszont felnőttek utaznak a hátsó sorban, akkor már jóval lomhábbá válik a tempó. Általában elmondható, hogy városban lendületes a kocsi, az országúti tempónál fürge, ötösben 3000-et pörög a motor, de bírja az autópálya-sebességet is. 130-nál valamivel 4000 alatt mutat fordulatszámmérő. Itt már jobban hallható a motorzaj is. A motor működése összességében kulturált, szerethető. A fogyasztás városban 9-10, országúton 6 liter körül van.
Megbízhatóság: néhányszor hagyott már cserben az autó. Egyszer az elektronika azzal, hogy az indításgátló csak nehezen ismerte fel a kulcs kódját (hosszú időn keresztül fennállt a probléma), másodszor 80000 körül - a hatéves nagyszerviz után nem sokkal - azzal, hogy a fékbetétről levált a ferrodol, majd pedig elszállt a hengerfejtömítés, ezáltal leállt az egyik henger. Gyanúm szerint a szakszerviz mindkét problémát előreláthatta volna.
Értékvesztés: az átlagosnál valamivel nagyobb. Reálisan nézve, a hatéves autó újkori árának kb. 35-40%-át éri. Tanulságos, hogy az a márkakereskedés, ahol a járgányt vettem, s ahova évente cipeltem, hatévesen 600.000 forintot ajánlott az újonan 2,5 millióért vásárolt autóért. Az ajánlat elgondolkodtató! A következő autóm valószínűleg nem Renault lesz.

Egy évvel később: 100000-nél járok. Az elmúlt közel 20000 km alatt nem jelentkeztek különösebb gondok: a légzsák lámpa többször kigyulladt, pár ezer forintért orvosolták. Gyertyacsere úgyszintén nem sokért. A szakszervíz 40 százalék kedvezményt adott a munkadíjra, 10 százalékot az anyagdíjra. Éves assistance szervíz normális áron.
Sokat vezetem autópályán és városban: kényelmes, nem zajos, jó fogyasztású, szeretetre méltó. Piaci értéke 7 évesen 800-900.000 körül lehet, ami az új ár 35%-a.

Hibalista

- A gyújtáskulcs adóegységének cseréje és újrakódolása 10000 és 60000 km között kétszer. Az első garanciálisan, a második 30.000 forintért. A 6 éves nagyszervíz után nem sokkal, 80000-nél a fékbetétről levált a ferrodol, menteni kellett, pár nappal később a hengerfejtömítés adta meg magát. Éppen hazaértem. A nagyszervíznél a hátsó fék tisztításakor talán felfigyelhettek volna a fékbetét állapotára, a hengerfejtömítés problémájának gyanúja is felmerülhetett volna, mivel már alig volt hűtőfolyadék a rendszerben. A hűtővízcsőben látták a hibát, azt preparálták ki - fölöslegesen.

Ide hordtam szervizbe

Renault Molnár - Szeged. Korrekt társaság, évente ide hordtam az autót. A stílus, a megbízhatóság rendben van. De mivel az utolsó nagyszervíz után nem sokkal két komoly hiba is felmerült autónál, a jövőben kevesebbet fogok hozzájuk járni.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Honda FR-V
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Thalia 1998

További ítéletek (321 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)