Spártai művésznő
Szöveges ítélet
Mint minden más esetben, az autók megítélése is viszonylagos. Tehát mihet képest jó vagy rossz? A Renault Thalia egy olyan autó, amit a franciák - a törökökkel együttműködve - Európa szegényebb régióinak kevésbé tehetős polgáraira terveztek. Ehhez képest:
a véleményem a spártai művésznőről JÓ. Öttagú család vagyunk, két felnőtt, 3 gyerek 2 és 11 év között. Az autó valamivel több mint 6 év alatt 83000 kilométert gurult. Ami terhelést el lehet képzelni, annak a gyerekek és az útviszonyok kitették. Ugrálás benne és rajta, sáros cipő, morzsa, róka-koma, gyerekülések mozgatása. 6 év után a futómű teljesen rendben van, a bútorkárpit alig kopott, a fényezés néhány karcolástól eltekintve - ha tiszta az autó - újszerű, menet közben az autóban semmiféle zörej nem hallható, igaz a jobb oldali első hangszóró az utóbbi időben a mély hangoknál berezonál.
Teljesítmény: a még egy tonnát sem elérő súlyú autó mozgatásához a nyolcszelepes 75 lóerős motor elegendő. Igaz ez akkor is, ha teljes létszámmal, fölpakolva utazunk. Ha viszont felnőttek utaznak a hátsó sorban, akkor már jóval lomhábbá válik a tempó. Általában elmondható, hogy városban lendületes a kocsi, az országúti tempónál fürge, ötösben 3000-et pörög a motor, de bírja az autópálya-sebességet is. 130-nál valamivel 4000 alatt mutat fordulatszámmérő. Itt már jobban hallható a motorzaj is. A motor működése összességében kulturált, szerethető. A fogyasztás városban 9-10, országúton 6 liter körül van.
Megbízhatóság: néhányszor hagyott már cserben az autó. Egyszer az elektronika azzal, hogy az indításgátló csak nehezen ismerte fel a kulcs kódját (hosszú időn keresztül fennállt a probléma), másodszor 80000 körül - a hatéves nagyszerviz után nem sokkal - azzal, hogy a fékbetétről levált a ferrodol, majd pedig elszállt a hengerfejtömítés, ezáltal leállt az egyik henger. Gyanúm szerint a szakszerviz mindkét problémát előreláthatta volna.
Értékvesztés: az átlagosnál valamivel nagyobb. Reálisan nézve, a hatéves autó újkori árának kb. 35-40%-át éri. Tanulságos, hogy az a márkakereskedés, ahol a járgányt vettem, s ahova évente cipeltem, hatévesen 600.000 forintot ajánlott az újonan 2,5 millióért vásárolt autóért. Az ajánlat elgondolkodtató! A következő autóm valószínűleg nem Renault lesz.
Egy évvel később: 100000-nél járok. Az elmúlt közel 20000 km alatt nem jelentkeztek különösebb gondok: a légzsák lámpa többször kigyulladt, pár ezer forintért orvosolták. Gyertyacsere úgyszintén nem sokért. A szakszervíz 40 százalék kedvezményt adott a munkadíjra, 10 százalékot az anyagdíjra. Éves assistance szervíz normális áron.
Sokat vezetem autópályán és városban: kényelmes, nem zajos, jó fogyasztású, szeretetre méltó. Piaci értéke 7 évesen 800-900.000 körül lehet, ami az új ár 35%-a.
Hibalista
- A gyújtáskulcs adóegységének cseréje és újrakódolása 10000 és 60000 km között kétszer. Az első garanciálisan, a második 30.000 forintért. A 6 éves nagyszervíz után nem sokkal, 80000-nél a fékbetétről levált a ferrodol, menteni kellett, pár nappal később a hengerfejtömítés adta meg magát. Éppen hazaértem. A nagyszervíznél a hátsó fék tisztításakor talán felfigyelhettek volna a fékbetét állapotára, a hengerfejtömítés problémájának gyanúja is felmerülhetett volna, mivel már alig volt hűtőfolyadék a rendszerben. A hűtővízcsőben látták a hibát, azt preparálták ki - fölöslegesen.
Ide hordtam szervizbe
Renault Molnár - Szeged. Korrekt társaság, évente ide hordtam az autót. A stílus, a megbízhatóság rendben van. De mivel az utolsó nagyszervíz után nem sokkal két komoly hiba is felmerült autónál, a jövőben kevesebbet fogok hozzájuk járni.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda FR-V |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
