Renault Tortúra
Szöveges ítélet
Azért vettem újonnan 2.65m-ért, mert ár érték aránya és felszereltsége nagyon jó volt.
Hatalmas csomagtartó, de a hátsó ülést lehajtva hosszabb dolgok már nem férnek be, max. kapanyél, mert az ülés csak 25°-os szögig hajtható le és még így is bezavar a hátsó merevítő. A hátsó ülés síkba hajtásával kár is próbálkozni nem beszélve a képződő lépcsőről.
Folyamatosan valami bosszantja az embert. 6000 km-nél máris indexvisszahúzó szerkezet hibás, csak jobbra kanyarodás után tér vissza az indexkar alaphelyzetbe. 11000km után szivárog az olaj,olajpáralecsapódás a hengerfejen. Motor félig szétszed, gyári ragasztóval tömítés gariban.
Éppen lejárt a garancia, mikor 2 gyújtótrafó megadta magát. Méltányosságból 4db csere 21000Ft-ért. Ekkor már zörögnek a kárpítok a sok kopogós műanyag és az ablakok rögzítése ropog. Ehhez jön még a 80km/h tól fütyülő szélzaj, ami 130-nál már nagyon zavaró.
A váltó hosszú úton jár és visszaváltásnál 1. és 2.-ik fokazatban nyekereg.
A vezető oldali ülés a varrásnál 2 év után elszakad, pedig csak 64kg a testsúlyom. Mivel a gari már lejárt, cseréje több mint 20000FT lett volna, inkább nem foglalkoztam vele.
A gyári Goodyear GT2-es gumik már 5000km után ráztak. Hiába centírozás, egyre rosszabb, a végén már folyamatos dübörgés és 120 fölé nem volt ajánlatos menni. A gumis azt mondta azonnal dobjam el, mert 2 szálszakadásos, de a többi is megéri a cserét.
Égőcsere házilag, majdnem 1óra és csak gumikezűeknek ajánlott!
A csomagtartó nyitópántnál vezetékszakadás, házilag javítva, de nem sokáig bírta, 4 hónap múlva a központi zár is megadja magát. Újonnan 16800Ft, utángyártott nincs, ismerőstől szerezve 6000Ft.
A fényezési hibákra már nem költöttem, az eladásnál sokat bukik az ember, hiába megkímélt az autó, értékét nem tartja.
Ami jó volt: kényelmes hosszabb távon is. Jó fogyasztású, motor (5,7-7,2) 90-140 közötti tempóban. Gyorsulása átlagos, de forgatni kell hogy húzzon, 3000RPM fölött éled fel igazán. Jó felszereltség. Az úthibákat viszonylag jól eltünteti a futómű.
Hibalista
- Indexvisszahúzó szerkezet 6000km,szelepfedél rögzítő csavarok 11000km, 2db gyújtótrafó 23000km, csomagtartó vezetékelés szakadása 29000km, 1db H7-es égő 36000km, 2db gyári gumi szálszakadásos (goodyear GT2) 37000km, csomagtartó központi zár 39000km.
- 40500km motorházfedél élhegesztésnél festék púposodás, de a hátsó "puttony" hegesztésnél is a fényezés repedezik. Renault válasza: ezek ilyenek, mit vár ennyi pénzért?
Ide hordtam szervizbe
Renault Székesfehérvár (Ugrics/Szabó) csak a garanciális időig, utána maszek szerelő
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Maszek szerelő (Renault-nál dolgozik)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Peugeot 106 | Következő autója? | Skoda Fabia Combi |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
