Remek kis gép
Szöveges ítélet
Szeretem. Megbízható, lehet ütni-vágni is. Kibír mindent.
A motor lehetne kicsit harapósabb, de elbír a 920 kg-val. Az első 3 fokozatban egész dinamikus. Azért a 4 ember + csomagok + légkondi felállás már nem a kedvence. Ilyenkor is lehet vele előzni, és a 150et is lazán tartja. 120ig 2 emberrel, csomagok nélkül simán fog egy 1,6os golfot. Ki lehet próbálni. 120 felett csökken a haladási kedv, idáig tart a 3. fokozat. A vége 175, ezt le is mértük. Stimmel.
Fogyasztás nekünk 7-7,5, de nem kiméljük. Barátom faterjának 5,8. Egyszer volt 9 liter, de csak városban és erőteljesen hajtva. Ennél többet nem lehet vele megetetni.
Futómű szerintem jó. Kicsit billeg, de tapad, nem akar leesni az útról. Lehet vele élvezeteseket is kanyarogni. Meg kell szokni... A gyári 175ös gumikat 185ös Michelin energy váltotta. Jót tett neki. Amúgy a szar utakon is lazán veszi a 130as utazót, nem pattog el, nem kóvályog. Idáig a teleszkópok is bírják.
Váltó jó. Nem tökéletes. Hidegen kicsit akadós az 1es, de elmúlik. Nem egy japán darab, én viszont így is mindig oda és akkor váltok ahova és amikor én szeretnék. Szal lehet fikázni, de szerintem az érzésen kívül rendben van.
Kinézete olyan amilyen. Nekem annyira nem jön be, apa szerint viszont egyenesen szép. Én nem kinézet alapján veszek autót. Menjen jól, ne hagyjon cserben és lehessen vele jókat kanyarogni. Plázacicákat nem lehet vele összeszedni, de azért nem olyan szörnyű. Villogni egyébként sem a parkolóban kell... Mondjuk ez mindenkinek a magánügye.
Beltere nem egy nagy csoda, de minden a helyén van, és a narancssárga fények is egész megnyerőek. Kormány, váltógomb, pedálok, huzatok még nem koptak el. A gyári hangrendszer egész jó. Nem alkalmas parkólói koncertekre, de akár 150es utazó mellett is élvezhető. Szebben szól mint az új swift 6 hangszórója, vagy mint az alap VW hangrendszerek. Kopogós a beltér, de legalább könnyen tisztítható. A trükk, hogy nem kell mindig taperolni. Nem tudom miért számít, hogy puha legyen. Ki az aki mindig megdögönyözi a műszerfal tetejét indulás előtt? Akinek meg számít, az vegyen egy unalmas fabiát 1,5szer ennyiért, fele ennyi élvezettel.
Összeségében nagyon jó kis autó. Mindig beindult, nem volt vele baj. Lehet vele az utakon is meglepetést okozni. Nem kell törődni a lenéző pillantásokkal. Nem nagyon tudnék kategórián belül jobb alternatívát, pedig elég vegyes az ismerősi kör autóparkja.
Az utódja valószínű egy új Thalia lesz, de talán az új swift számba jöhet. Meg mostanság még a kia rio 1.5 crdi tetszik. A szívem a benzines autókhoz húz, de mióta van a családban egy 80 lovas dci clio (kisteher, 2 személyes), azóta meginogtam.
Hibalista
- Hővédő lemez felfogatási pontja eltört - cakk-pakk 8ezer Ftot hagytam a szervízben
- Mindkét kulcs távírányítója többszöri leejtés után megadta magát - ingyen forrasztották
Ide hordtam szervizbe
Renault Szolnok - jól dolgoznak, de a stílus kicsit fellengzős
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Renault Kecskemét - itt is jól dolgoznak, és a kiszolgálás is rendben van
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 98900 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault, esetleg japán vagy kia-hyundai |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
