Pakolós családi nagy-kisautóm
Szöveges ítélet
Első új autóm volt. A vásárlásnál 2003-ban a fő szempontok: legyen benne légkondi, férjünk el benne, árban legyen tűrhető. Az utolsó pillanatban rábeszéltek az erősebb motorra (16V), jó döntés volt. Meglepetés volt benne a kormányról irányítható rádió: noha értelmetlennek tartom a legtöbb faksznis extrát (Xenon lámpa, elektromos tükör, színre fújt lökhárító és tsai), ezt annyira megszerettem, hogy enélkül már többet nem veszek autót :). Imádnivalóan pihe-puha volt belül, és nagyon kellemes vezetési környezet volt a Thaliában! Szerettem a világos belső színeit is. Kívülről sajnos (tudom, tudom) nem annyira szép kocsi: helyesebben szép elölről is, hátulról is, csak a két vége nem igazán jön össze design-ban. Szerencsére ezt a vezető és az utasok menet közben egyáltalán nem érzékelik, mert ők, amíg bent ülnek, nem látják az autót kívülről.
A csomagtér csak akkor telt meg, ha 2 hétre indultunk 2 gyerekkel és nagymamával a Balatonra, máskor soha. Rossz tapasztalat: a légkondi elpárologtatóval sok bajunk volt, épp a garancia idő lejárta után romlott el (ezt abból vettük észre, hogy őrült büdös gáz ömlött be - először egymásra gyanakodtunk, csak később, amikor egyszer csak nem hűtött tovább, kezdtük sejteni, mi történhetett. A szervízben azt mondták, hogy ilyet még Thalián nem láttak, csak nekem van ilyen szerencsém - a baj az, hogy ahhoz, hogy kiszedjék az elpárologtató egységet, szét kell bontani az egész műszerfalat. Ez sok idő, csak a munkadíj 50 eFt, és ha hibás, 200 eFt a gyári cseredarab. Sokalltam, ezért a drágán kioperált hibás darbot elvittem egy kis műhelybe, ahol megállapították, hogy korrodált itt-ott, ezért jött ki rajta a klímagáz. 20 eFt-ért fémragasztóval megragasztották, majd a szervíz visszaszerelte. Sajnos egy év múlva a hiba visszatért: még ekkor sem volt szimpatikus a 200 ezres gyári alkatrész, ezért ez alkalommal (utángyártott nem lévén elérhető) bontóból vásároltam újabb 20 ezerért egy ilyen darabot- sajnos az 50 eFt körüli ki-be szerelést most sem úsztam meg.
A többi meghibásodást apróságnak tartom - igazán nem értem, amikor autókritikus társaim egy-egy letörő műanyag alkatrészen háborognak, az tényleg semmiség az ilyen igazi bajokhoz képest. És még ezzel EGYÜTT is szerettük a nagy-kisautót. Az eredeti vételi ár kb. 30%-áért adtuk el közel 6 évesen.
Ja, és még egy: elég sokat utazom, így meglepetten tapasztaltam, hogy a Thaliát más országokban másképp hívják (Symbol, Clio).
Hibalista
- Légkondicionáló elpárologtató egysége (javítás után 1 évig jó volt, aztán cseréltük bontottra, azóta jó - gáz, hogy a kiszedéséhez szét kell bontani a műszerfalat, több napos móka), gyújtótekercs (2x - ameddig mind a négyet bontott Denzo-ra nem cseréltük), felsőholtponti jeladó (emiatt egyszer lerobbantunk, de tisztítás után megjavult).
Ide hordtam szervizbe
Renault Budakalász
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Renault Dél-Pest
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | Renault Scenic |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
