Nem lenne rossz autó, csak....
Szöveges ítélet
Eleinte nagyon szerettem, különösen a menetteljesítményei miatt. Az 1.4 16V motor megy mint az ökör, jól húz, igaz ehhez pörgetni kell. A váltó - olvasva sorstársaim ítéletét -tényleg nem egy precíz szerkezet. Nálam nem állt be, és az egyest is bevette többnyire els?re, de el?fordult, hogy csak másodikra. A hármast csak lassan lehetett "megetetni" a váltóval. Amikor az ember próbált a motor kvalitásainak megfelel?en egy kicsit gyorsabban/sportosabban felváltani 2-b?l 3-ba, er?sen recsegett. A váltókar lengése bosszantó, de egy id? után bele lehet tör?dni. Én így voltam vele, és mivel francia autóból ültem át (Peugeot 306), a váltó nehézkességén nem lep?dtem meg különösebben. A fékeken viszont annál inkább: szerintem jók! A gyári négyhangszórós, kormányról vezérelhet? rádió nagyon tetszett, többeknek felt?nt, hogy milyen jól szól. Viszont a sebbesség növekedtével a hanger?t növel? funkciója nem állt a helyzet magaslatán. Megállás után, a motort leállítva néha - ha rossz napja volt - úgy döntött, hogy még gyorsulunk, azaz növelte a hanger?t amíg bírta. Mindezt persze szervízben soha! Nem is tudtak mit kezdeni vele...
Szerettem még a hatalmas csomagtartót. Külön jó ötlet volt az a mélyedés az elejében, viszont a nyílás nagyon sz?k. Nagyobb tárgyak nem férnek be. Sokkal szerencsésebb lett volna a Skoda Oktávia féle hátsó ajtó. (én is megjártam a TV-vel) A futóm? kicsit billeg?s, de megszokható, nincsenek sunyiságai, de a Clio jobb. Idegesített, hogy naponta egyszer-kétszer bevetrem a fejem beszálláskor, ha nem figyeltem oda. Pedig átlag magas vagyok (185 cm). Az anyósülésnél még rosszabb a helyzet, mert ott nem lehet az ülésmagasságot lejjebb állítani.
Minden eddig leírt kritika ellenére sokáig szerettem az autót. Egészen 1.5 éves koráig. Ekkor azonban elindult a lavina. Sorra produkálta a legkellemetlenebb pillanatokban a hibarovatban felsorolt hibákat. Mindegyikre megért?en bólogattak mindkét szervízben ahol jártam. "Szériahiba" mondogatták.
Mire két éves lett, úgy elegem lett bel?le, hogy eladtam.
Nem lenne rossz autó, s?t! - ha rendesen lenne összerakva, és jobb anyagokból. A fenntartási költségek nagy része az állandó szervízbe járásból adódtak. A min?ség horror. Az értékvesztése szintén...
Hibalista
- Leszekadt kilincs 2000 km-nél
- Izzócsere (tompított) 2 havonta izzótípustól függetlenül
- Többször javított kontakthibás kürt
- Elszállt szélvéd? tömítés, beázás az antenna rögzítés mellett,
- leszakadt m?anyag burkoló elem a kocsi orrán alul (nem volt padka fogás, csak egy nagyobb sáros tócsa), és mindez egy héten belül!
- Olajfolyás - kifordult szimmeringek a f?tengelynél, és a vezérm?tengelynél 25000 km-nél
- A fenti okból vezérm?szíj csere (görg?kkel együtt)
- A szétrepedt termosztátház miatt d?lt a víz a kocsiból 28000-nél
- 35000 km-nél gyújtótrafó csere (2db, csak párban lehet, 40000 Ft!)
- Olajszivárgás a bal féltengely szimmering mellett
-
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Budakalász
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Renault Baumgartner Újpest
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 306 SL 1.4 | Következő autója? | Skoda Fabia 1.4 16V |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
