Nem ezt a véget akartam
Szöveges ítélet
Vége. Meghalt szegény. Belémjöttek, belelöktek az el?ttem lev?be, elöl-hátul összetört. Totálkár. Egy ugyanilyen kínált meg, légzsákok egyikben sem m?ködtek. Pedig van benne (?). Nem szerettem, de nem ezt a véget kívántam neki. Nem szerettem, mert kényelmetlen volt. 100 km. után örültem, ha kiszállhattam bel?le. Apró termet? törököknek szánták. Én 176 magas vagyok, de az ülést nem tudtam beállítani. Ha hátra toltam, hogy merevgörcs nélkül tudjam a gázt nyomni, nem értem el a kuplungot. Ebben az ülés magasságát nem lehetett állítani, de minek is, így is a hajam borzolta a tet?. Egyszer beszállt mellém a vejem a két méterével, lába a nyakában, a nyaka kétrét hajtva. Húsz kilométer után kiszállt és hazament a saját kocsijáért. A nagy csomagtartó remek, viszont cserébe úgy m?ködik, mint egy jó dob: feler?síti a futóm?-zajokat, még a gumik aszfaltzaját is. A menetszél sivítása 120 felett igen er?s, többször önkéntelenül be akartam csukni a zárt ablakokat. Könnyen jár a kormány, de az egyenestartással vannak gondok, az az érzésed, hogy id?nként ki akar törni. Nekem a sebváltóval semmi gondom nem volt, halottam másnak igen. Ha egy kis es? esett, rögtön párásodott az els? szélvéd?, ha le akartad fúvatni, még rosszabb. Azt mondták, minden klímás ilyen. Id?nként be kell kapcsolni a klímát (télen is), az lefújja. Apropó, klíma: nagy melegben nem tud megbirkózni a h?séggel. Egyébként meg el?l lefagysz, hátul semmi hatása. Megvizsgáltattam, annak semmi baja, de a szigeteléseket kispórolták a kocsiból. A 16 szelepes motor viszont jó. Elég jól gyorsul (legalább is nekem), jól bírja az emelked?ket és a megpakolt utánfutót. 3500-4000-es fordulaton kimondottan dinamikus. Átlagfogyasztás négy év alatt 7,15 l. Télen-nyáron használtam, több mint 92000 volt benne. Most vége. Jól felszerelt, olcsónak számító autó volt, de az alkatrész, szerviz, javítás drága. A négy év alatt minden ráfordítással (tankolás, szerviz, javítás, téli-nyári gumicserék stb.) egy kilométer futása 26 Ft. 64 fillérbe került. Azt hiszem, többet nem veszek francia autót. Még egy adalék a vásárláshoz: vigyünk magunkkal hozzáért?, jó szem? egyént! Egy éves korában el akartam adni, akkor derült ki, hogy a szalonból kihozott autó jobb oldala újra lett fényezve. Feltehet?leg szállítási sérült volt, amit elfelejtettek közölni velem.
Hibalista
- 3000 km: komplett zárcsere (kitépték a csomagtartó zárbetétet, feltehet?en lopási célból) 74000 Ft.
- 39800 km: egy körömnyi jeladó cseréje 17500 Ft-ért.
- 44000 km: fékbetét csere, els?k.
- 57300 km: csomagtartó zárcsere
- 58300 km: leszakadt a hátsó fékbetét, el?ször a bal, egy hét múlva a jobb. Alatta rozsdafoltok! Fékcserék, plusz els? függ?csap csere. Árakat már nem is írok.
- 60500 km: lezabálta a bal els? gumit, futóm? beállítás. Pedig nem padkázok.
- 79200 km: els?bbségadás táblánál hátulról megtolnak, kár 630000 Ft.
- 82000 km: komplett els? fékcserék
- 89000 km: bal hátsó csapágycsere
- Közben a szokásos szervizek, nem kevés pénzért.
- Olcsó autó???!
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Ház
El?zékenyek és drágák. Szerviz, javítás után náhány nappal felhívnak, hogy elégedett vagy-e
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Renault Dél-Pest.
Ugyanaz a cég, hasonló tapasztalatok.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 92800 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | Toyota vagy Nissan? |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
