A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Thalia (1998-2007)

Thalia 1.4i 8v 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Megint megcsalt!

Szöveges ítélet

Hát az úgy volt, hogy felvettek továbbtanulni levelező szakon. Ugye oda hétvégéken kell járni, így hát aztán szükség volt egy saját autóra, amit majd fizetésemből fent tudok tartani. Autókereskedés, fejének örülő laikus fiatal gyerek, ennyi lóvém van, nincs mese, ezt az autót kérem. Itt már azonnal feltűnt egy kis apróság. A kormány megközelítőleg 90°-al el volt fordulva a vízszinteshez képest, miközben egyenes mentünk az autókereskedés előtt. Na mindegy, ez csak egy kis futómű beállítás, nem nagy cucc. Meg is lett az autó, hazavittem, irány egy szerelő, nézze át teljesen. Na itt jött el az első pillanat, amikor megvakartam a fejem, ugyanis ránézésre közölte, hogy ez nem az eredeti színe, valószínű, hogy a teje és az oldala is át van festve. De ha megnézem a motorháztetőt, az is be van nyomva. (Felnyitni is alig lehetett.) Komolyabb műszaki vizsgálatok után az orvos közölte, hogy minden szűrű ki kell cserélni, olajat, fékfolyadékot, váltóolajat, mert az is rossz. Később közölte, hogy a váltószimeringet is cserélik, mert az is kimúlt. Csak az a kis gumi olyan horibilis összeget emésztett fel, ami akkor fél havi fizetésem volt. Megcsinálták hát azokat is. Enyém az autó, lehet rá vigyázni. Csak tudnám, miért csikorog a kerék a kanyarban? vagány dolog, de akkor is, engem zavar. Valószínűleg azért, mert 9 éves téligumi van rajta. Júliusban azért az tapad rendesen. Na akkor azt is veszünk újat, de nem télit, mert nincs hó. Ha lenne, olyat vettem volna.
Így indult közös kis életünk. 650 volt az... az... na... autó, plusz kétszáz a felsorolt dolgok.
Aztán jött a kedvencem. Bevallom, én voltam a hibás. Miután átmentem egy vasúti átjárón, nem vettem észre a sín és az út közötti hézagot. A hézagot, ami körül belül 1 cm mély volt. Az autó elkezdett rángatni, gáznyomásra nem reagált, csak megkésve. Húha mondom, mint a forgatáson: "Álljunk le!". Itt valami nem stimmel. Indításra nem reagált, ha meg igen, a fordulat 500 alatt kattogott, és egy gáznyomásra leállt az egész. Így eltöltöttünk 10 percet kint a puszta közepén. Egyszer csak beindult, és vitt (persze a gázra megint nem reagált időben). Mint kiderült, van valami kis alkatrész, ami ha bekoszolódik, nem adja le rendesen a gyújtást, és ezért nem megy az autó. Megtakarította a szerelő, azóta is megy. De ott már valami eltört kettőnk között.
Ugye meséltem, felvettek iskolába. Telt, múlt az idő, sokat voltunk együtt, vizsgaszezon közepén indulás vizsgázni. 10 megtett km után rángat az autó. Lassú, nem gyorsul csak óvatosan. Ez azt jelenti, hogy nagymamám egy régi csepel biciklivel jobbat gyorsult volna. Mivel megbukni nem akartam, bementem vele - át is mentem a vizsgán - majd irány a szerelő. Vizsgálat után közölték a váróban velem, hogy a gyújtótrafó megadta magát, így aztán csere. Szerencsére csak 3 nap múlva fog megérkezni az áru, tehát most menj haza vele. Két hengerrel menni nem valami király.
Eltelt két év, jött az új műszaki vizsga. Minden rendben volt, pár dolgot leszámítva: a jobb első lengéscsillapító kezdett kimenni. Folyt a fékmunkahengerem. Tüzetesebb vizsgálat után kiderült, hogy a fékmunkahenger már régóta folyik, rá a fékre, csoda, hogy nem szálltam el valamelyik kanyarban. Csere.
Ismét teltek múltak az évek. Kapott egy fényezést a kocsi, valamint két vadiúj első lámpát, mert a régi annyira matt volt, hogy a helyi fényező elkérte a receptet. Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy piszkosul hamar eltűnik a hűtővíz a tartályból. Szépen visszaadagoltam a megfelelő mennyiséget a desztillált víz-fagyálló keverékéből, és ismét eltűnt. Ugyanakkor az anyósülés felől nem szárad meg a padóra rakott szőnyeg. Ez nem lehet véletlen egybeesés. Ezúton szeretném megköszönni a fűtőradiátornak, hogy kilyukadt! E mellé még jött az, hogy ezeken a frankó magyar utakon kopog a kocsi eleje. Mellé meg még egy bizonyos fordulatszám után olyan hangja van, mintha egy lemezt rezegtetnének. Mint egy rosszabb mikrónak. Mivel úgy is vinnem kell megint műszakira, elvittem ismét a szerelőhöz. Ő már igencsak jó ismerőként üdvözölt, majd sorolta: első két lengéscsillapító, katalizátor, motortartó bak, első féktárcsák, első ködlámpa. Ekkor jelképesen elsírtam magam, majd felhívtam a holdat. Hátha ott tudnák fogadni ezt a... az autót. Most megint kicserélünk mindent rajta. Gyakorlatilag a kormány meg a beépített rádiós magnó original edition, minden mást kicseréltettem. Pedig mindig büszke voltam rá, mennyire is vigyázok rá. Sokszor mosom, talán túl sokat is. Jó helyen parkoltatom, hogy ne süsse mindig a nap, óvatosan közlekedek vele, nem terhelem, nem húzatom. Vegyes használaton van, havonta többször is elmegyek vele hosszabb távra. Mégis így megbüntet mindig engem. Összeszámolva olyan 1,3 millió Ft-ban van eddig vételárral együtt. Nem ajánlom senkinek sem! SENKINEK SEM!!! De eladó, szóval ha valakinek esetleg kéne, a számom még mindig 06.

Hibalista

- váltószimering - 30.000;- Ft (mivel a váltó a vázra van hegesztve, ez az összeg majdnem csak a munkadíj) - gyújtótrafó - 15.000;- Ft - hátsó fékmunkahenger vele együtt a teljes fék - 30.000;- Ft - első lengéscsillapító - 12.000;- Ft x2 - első féktárcsa - 5.000 x2 - katalizátor - 12.000;- Ft - Az összes szűrő, tisztító rész - 50.000;- Ft - Fűtőradiátor - 10.000;- Ft - Motorháztető - 25.000;- Ft - Első lámpák - 15.000 Ft x2 - Bal első izzó - 1.500,- Ft

Ide hordtam szervizbe

Egy jó szerelő a lakóhelyemen.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2003
Kényelem (3) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 94000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Focus 1.6 Trend
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Thalia 1998

További ítéletek (321 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)