Megbízható málhásló
Szöveges ítélet
Mikor megvettem, egy kb. 700-800e Ft közti, nagy csomagtartós autó kellett, 1600 cm3 alatt. 750e-ért meg is lett, méghozzá klímával, 2 légzsákkal, elektromos tükrökkel és első ablakokkal.
A holland utakat nagyon szerette, és mivel kevés az emelkedő, nagyrészt jól is ment 3-4 személlyel is, de mihelyst felfelé ívelt az út, azért erőlködött ha nem csak a sofőr ült benne.
Egyébként 1.4-es motorhoz képest normálisan gyorsult. Nálam nagyjából 450 napot volt, amiből talán 20-30-at nem futott (napi 50km, nagy ritkán csak 10-20). Mivel 90%-ban háztól-házig autópályán jártam a munkahelyemre, illetve minden másnap-harmadnap városban is futott, ezért 8.2-8.5 liter körüli fogyasztást produkált általában. Többet nem, kevesebbet akkor, ha direkt figyeltem rá.
Szerintem a fő probléma az, hogy 120-140 km/h-nál már 4250-4500-as a fordulatszám.
Ha nagyrészt 90-nel közlekedhettem volna vele és kevesebb városi járkálás sem kellett volna, akkor 7.5 liter körül alakulhatott volna. Ugyanekkora fogyasztással mentem 1500 km-t is Magyarország-Hollandia közt (2-en, jól megpakolt autóval).
Épp ott szállt el félúton 2-3 fékpofa, miáltal a féktárcsákba belemartak, így 4 pofa és 2 tárcsa 255 Eurómba fájt Németországban. Bár reggel 8-kor fogadtak és 11-re kész volt, pedig rendelni kellett az alkatrészeket. Mintha otthon ez nem így menne, ugye?!!!
A sok holland bukkanónak (fekvőrendőr szerűségnek) köszönhetően vagy sem, a jobb első stabilizátor eltört. A szervizesek mondták, hogy nem sürgős, mehetek vele, de ne húzzam sokáig. 3-4 napot még járhattam vele nyugodtan 120-szal az autópályán melóba, aztán bevittem. 140 Euró volt olajcserével, teljes futóműdiagnosztikával. Szerintem nem sok, és itt is délelőtt leadtam, délután vihettem (3-4 óra volt talán).
Egyébként kényelmes, megbízható jószág, jól pakolható, bár egy-egy kisebb komód behelyezése már meghaladja az összes nyílászáró befogadó méretét, bármilyen irányú próbálkozás esetében.
Néhányszor előfordult, hogy nem indult pöccre, ilyenkor gyújtás le, kulcs ki, majd újra próbálkozás segített. Illetve néha nagyobb gázt adott az automata szívató (talán 6-8x), amely állítólag valamilyen érzékelő elkoszolódása miatt lehetett. Azt mondták, ki kell tisztíttatni, és jó is.
Igazából a holland benzin-dízel árkülönbség és a kombi kivitel szükségessé válása miatt adtam el, de maradtam a Renault mellett.
Hibalista
- Fékpofák + féktárcsák, stabilizátor.
Ide hordtam szervizbe
Autohaus Bauer (Opel-ADAC)- Niederndorf 2, 96152 Burghaslach, Németország
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Kwik-Fit - Brinkstraat 4-6, 7901 LA Hoogeveen, Hollandia
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Megane Grandtour II. 1.5 dci |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
