A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Thalia (1998-2007)

Thalia 1.4 16v Status 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Meg lehet szokni, ha muszáj. . .

Szöveges ítélet

Idén (2008.) tavasszal lecseréltem öreg Opelemet (Astra F 1.6 SI), 14 éves volt már szegény, és valami fiatal családi autót kezdtem el keresni.
Magyarország már csak Magyarország, a csomagtartó mérete döntő, ha 1 db felesége és 2 db gyereke is van az embernek (így a Suzuki Swift egyből kiesett, mikor belenéztem a "csomagterébe"), és azt is be kell vallanom, hogy anyagi helyzetemből adódóan (vásárláskor a hitelt kizártam, amit kp.-ért megkapok az lesz) az "új" autó típusa jelentős megalkuvások tükrében lett meghatározva.
Thalia.
Az egyik barátom már 5 éve nyúzza, hát lássuk. Kipróbáltam, majdnem sírtam (1.4 75 lovas). A belső tér kialakítása (formavilág, anyagok) minden csak nem egy remekmű...
Na de a lényeg: beférek e? (én 190 cm vagyok és ehhez kb. 98 kg), jelentem, véleményem szerint ez a max, amit még úgy ahogy a Thalia magába tud foglalni, mint embert "kényelmesen". Azért azt elmondanám, hogy az ülésem szinte teljesen hátra van tolva és az ülésmagasság állítás (hála az égnek van benne olyan) a legalacsonyabb pozícióban van. Így elférek (mondjuk mögöttem az utas lábának nem sok hely van....)
Thalia - megvettem. (3 éves, 28000 km, sérülésmentes)
5 hónap alatt kb. 8000 km-et raktam eddig bele, így most már merek róla írni egy kis (saját véleményt).
Mivel ülésem szinte a leghátsó pozícióban van, így nekem bizonyos dolgok nem nagyon esnek kéz alá. Pl. túl messze van így a hátsó ablak fűtéskapcsolója, arról már ne is beszéljünk, hogy az elektromos ablak kapcsolói ergonómiai rémálomként szintén elég vacak helyre kerültek az ajtón a hangszoró dobozára...
Az eddigi legnagyobb bosszúság: nem vagyok versenyautókhoz szokva (nem is volt eddig egy se), de a Thália rendelkezik - véleményem szerint - a legmagasabb pedálsorral, azon autók közül, amikben volt szerencsém ülni. Iszonyú magasan vannak a pedálok, ebből adódóan a pedálút is elég hosszú, és a kuplung (lehet, hogy csak az enyémben?) elég magasan fog. 44-es lábam van, de bevallom, ha kuplungolok fel kell, hogy emeljem a padlóról (ez mondjuk egy dugóban sorakozva 30 - 40 perc után már elég fárasztó is). Nejem 38-as lábáról már ne is beszéljünk...
A másik dolog, amit az ember már néhány nap használat után konstatál: alig van hely ahova lehetne pakolni dolgokat! Telefonom, kulcsom, tárcám, stb. vagy a zsebemben van (főleg a telefonnál jó ez, mikor csörög...) vagy az anyósülésre kerül, majd onnan a földre...
Pakolni a két első ajtóban lévő "térképtartó zsebbe" is lehetne, de nyílása kisebb, mint az elégséges, az apróbb cuccok (pl. kulcs) előre-hátra csúszkálnak a kemény műanyagban, engem idegesít, na. Váltó-box, tároló kapacitás nulla. A váltón kívül van benne egy hamus, a szivargyújtó és egy központi ajtózár gomb, slusz. Bal kéznél a műszerfal aljában található egy ferde kialakítású (tök kemény műanyag lyuk) tároló hely, ami méretéből, alakjából és kialakításából adódóan semmire nem jó.
Nézegettem már könyöklőket középre, ami nem csak kényelmi szempontból lendítenének a komforthelyzeten, de megoldást jelenthetnének a tárolóhely problémára is, azonban még nem találkoztam olyannal, aminek a beszerelése után ne kellett volna egy 3 hónapos jóga-tanfolyam a kézifék kezeléséhez...
Az első ajtók felső széle-vége kinyitás után szinte életveszélyes: fémből van és hegyes...
A hátsó szélvédő, az íves kialakítása miatt (Clio örökség) torzít.
Az üzemanyagszint jelző műszer, ha már kevesebb, mint féltanknyi benzinünk van, tökéletesen pontatlan, hamar lefekszik, vagy 2-szer komolyan rám hozta a frászt...
A motor teljesítménye - véleményem szerint (ui. én nem versenyzek vele) - elegendő (98LE), bár pörgetni kell, mert 3500 - 4000 -ig nem nagyon van benne erő, így viszont elmondhatom, nem egy takarékos motor... A fogyasztása 7,5 és 8 liter között változott. Nyáron klímával, mikor egy teljes tankot autópályán jártam ki vele, 7,2 literrel megelégedett, de ha városban is használom, akkor már a 7,5 kell neki (majdhogynem 8).
Pozitívumok:
Eddig semmi nem romlott el benne.
Tágas csomagtartó, vitathatatlanul nagy.
Szerencsére egyáltalán nem párásodik annyira, mint az Opelem.
90km/h-ig csendes motor.

Összefoglalva:
megalkuvások után megvett autó, bosszantó apró hibák, de tágas csomagtartó és eddig hibamentesen teljesít.
vagyis:
ez van, de meg lehet szokni...

Hibalista

- ablaktörlőlapát elkopott, kicseréltem

Ide hordtam szervizbe

Régi megbízható, márkafüggetlen szervíz, de csak olajcsere volt, máshoz nem nyúltak hozzá. Barátom ajánlására (ő is Thalia tulajdonos) a szakszervizet messzire kerülöm, ameddig csak lehet.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 28000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra F 1.6 SI Következő autója? vmi japán
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Thalia 1998

További ítéletek (321 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)