Kútra csak fújtatás miatt
Szöveges ítélet
Előző autóm miatt vettem (NÉPITÉLET AUDI 80 1978-1986 SOHA TÖBBET HASZNÁLTAT) címen leírtak miatt. AZ 1.5 DÍZEL a magyar kötelező szabályok miatt tökéletes választás. MEG tudtam szerezni MAGYAR HANGSÚLYOZOM MAGYAR seftes üzemanyagot,így a felárát visszahozta a benzinhez képest. A fogyasztása nagyon jó,a nagy nyomatéktól nagyon jol húzott,emiatt volt mikor már 6.-odikba akartam rakni ami nincs.50km/h már 5.-ben vitte előzéskor nem kellet visszaváltani csak rálépni a gázra és megindult. Tudtam szerezni seftes motorolajat igy egy csere 3000FT-ba került 5000KM-enként cseréltem,a gyár által megadott 30000KM -enkénti csere hülyeség addigra szét kormozódna az olaj és a motornak is jobb a friss olaj. Nagyon szerettem üzemanyagot tankoltam csak bele. Ami rossz benne hiába nagy a csomag tér a csomagtér ajtó szája nagyon kicsi, ezért nem veszek többet sedán tipusu kasznit csak 5 ajtósat.21000KM-nél szét ment mind a négy porlasztó szervizzen mondták 20000km-ig volt garancia ezért nem cserélik ki fizessek érte 300 000FT-ot. 1000km túlmenés miatt szemetek a RENAULT HUNGÁRIÁNÁL. ITT olvasva az ítéletek közt látom hogy ez inkább gyári hiba csak letagadják. 1hónapig ált ekkor othon a garázsban. "KI SIRVA" a KALYDY elintézte hogy gariban megcsinálják,ott is ugy hogy a 4 porlasztó helyet 2-őt rendeltek berakták ugy közlekedtem, majd 2 hét mulva a másik kettöt. A szervizben mondta az egyik szerelö tegyekbe egy másik gázolajszűröt a gyári mellé és használjak METABOND üzemanyagadalékanyagot.A GYÁRI szürő ami a szervizben 30000FT én 16000FT-ért vettem a kapcsolataimon keresztül. Elmentem a bontóba vettem 2000FT-ér egy VW gázolajszürő tartót amire a SEFTES szürőt 1000FT alatt lehet kapni VOLT ,hogy ingyen,ezt cseréltem 5000KM-enként. 36000KM nél tönkrement a generátor szijtárcsa,az autó villamossági mondta ne vegyek gyárit ,mert újra igyjár a bennelévő gumiágy úgyis szétválik a fémtől. Belerakott egy légkondi szijtárcsát a mi szabadonfutós ,FIKSZET azért nem lehet használni mert akkor szétszakad a szij. Meg a gyári 40000FT ezt szereléssel 20000FT-ért felrakta. Azért számitattam be mert 42000KM -nél éreztem a porlasztók újra kezdenek rosszak lenni nehogy már én fizessek érte több 100000FT-ot,na meg mamár egy légkondi nélküli autót nehéz eladni.mikor kihoztam a másikat ezt nemsoká eladták. A vevő rendesen megszivja az ilyen porlasztó 10000KM-nél többet nembirki. Nagyon sajnáltam csere előtt utoljára még meghajtottam 170KM/h végsebességgel vittem be a kereskedőhöz.Autópályán 6liter körül evet, egyszer az ÉRDI lejtőn 180KM/h-ig megküldtem, 4.fokozatban 140KM/h vitte az ülései szerintem kényelmesek bár hátul 3 fő nehezen fér és beszálláskor ,volt aki beverte a fejét.ALAP kék színnel vettem minden kosz és karcolás látszódik rajta ,soha nem veszek többet sötét autót.
Hibalista
- 6000 km-nél kormánymüben egy szimering szivárgot gariban cserélve az egész kormánymű. 21000 km-nél mind a 4 porlasztó, nehezen elintézve gariban cserélve. 36000 km-nél generátor szijtárcsa 20000 FT.Középkonzolon a levegőkeringtetés világítása, műszerfal bontással lehetne csak kicserélni,1napi melóval, ezért úgy hagytam.
Ide hordtam szervizbe
RENAULT KALYDI DEBRECEN csak assistencia ami semmit nem ér a porlasztók miatt saját költségemen nekem kellet bevontattatni, és 2 olajcsere elfogadható áron. Minding ott voltam az autó mellet persze rábeszéléssel, kűlönben a gyári szervizek átverik a tulajt.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Saját magam végeztem az olaj és levegő szürőcserét. Egy AUTÓ villamosságis hibakód kiütésre az olaj és szürőcsere miatt ingyen csinálta. Generátort is ő csinálta meg nagyon olcsón és gyorsan
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Audi 80 1972 | Következő autója? | SEAT LEON 1,6 SPORT LIMITED |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
