Kívül-belül mindenben
Szöveges ítélet
Nagyon örültünk, amikor megvettük az elölről nézve gyönyörűnek, hátulról viszont ocsmánynak tűnő járművet. Sajnos a hátsó ülést nem próbáltam ki, kaptam is az akkoriban folytonnövő fiaimtól emiatt kritikát eleget. Visszatekintve tulajdonképpen semmi panaszom nem lehet, egyszer sem hagyott cserben. Utólag csak azt bántam meg, hogy nem 16 szelepes motorral vettem, az a húsz lóerő plusz néha nem jött volna rosszul... A hatalmas csomagtartó eleinte elbűvölt, ám nagyon ritkán pakoltuk tele. Egy-egy nagybevásárláskor az elgurult sörösdoboz visszaszerzése a csomagtartó mélyéről kívülről tragikomikusnak, sőt rajzfilmszerűnek tűnt. Hiába a nagy csomagtér: amikor 2 méteres függönykarnist vettünk, a végén szégyenszemre házhoz szállítást kellett kérnünk.A kéziféket nem szabad használni, mert nagyon sértődékeny.Szerencsére az Alföldön nincs rá szükség. A fék, a motor, a kuplung, a váltó,a kormánymű,az ülések, a kilátás, az ajtók, a klímaberendezés, a világítás ... Hogy is jellemezzem? Minden amolyan "75 lóerős" volt benne. Jó, jó ,de azért messze nem a csúcs! Én azonban nagyon szerettem, és még nyolcéves korában is olyan érzéssel ültem bele, hogy nekem új autóm van.Aztán rádöbbentem, hogy több, mint 170 ekm van benne, és elhatároztam, lecserélem. Nem tudom, hogy megérezte-e, de attól kezdve elkezdett velem komiszkodni.A kilencedik évben ráköltöttem majd 300 eFt-ot. Ma sikerült 400 eFt-ért eladnom. Előtte elvittük a vevő szerelőjéhez, aki mindenben rendben találta, sőt még dicsérte is. Hát nyugodt a lekiismeretem, de azért ma reggel, amikor átadtam, legalább olyan boldog voltam, mint az új gazdája.
Hibalista
- Bal hátsó rugótörés az 5.évben - Bal első lámpacsere elhomályosodás miatt a 6.évben - Kormányműben kartörés a 6.évben - Bal hátsó kerékcsapágy az 5. évben - Jobb hátsó kerékcsapágy a 9. évben - Akkumulátor a 4. születésnapján - Hengerfej-tömítés a 8.évben - Lambdaszonda-csere a 9. évben - Féktárcsa,fékpofa teljes csere a 6. évben - Katalizátor-csere a 9. évben - Futómű-beállítás először a 9. (!) évben - A kézifék minden vizsga előtt külön problémát okozott.
Ide hordtam szervizbe
Renault Meszlényi Békéscsaba - mindig ide hoztam. Sosem kellett visszavinnem, bár úgy érzem, a pénztárcámat nem mindig kímélték teljes empátiával.Éves átlagban 100 eFt-t költöttem szervizre.A végén a katalizátor-cserénél azonban bontóból pótolták a hibásat harmadáron, egyébként csak új alkatrészt tetettem bele. Ismétlődő hiba nem fordult elő a kilenc év alatt. Azt gondolom,hozzáértően dolgoztak és összességében korrektek voltak velem szemben.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 178000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Kadet 1,3 LS | Következő autója? | Rio |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |
