Kiegyensúlyozott, szerethető autó olcsón!
Szöveges ítélet
Az autó nem az enyém, hanem apámé, de ő biztos nem fog róla ide írni, így én megteszem helyette. Az autó még nagyon új, szinte bejáratós, de majd az első kötelező és az esetleges meghibásodások után kiegészítem az ítéletet.
Szerintem nem volt rossz választás apám részéről ez az autó, napi 20-30 km-re munkába járni, bevásárláshoz, majd később nyugdíjas évei elején remélhetőleg ideális lesz a számára. Nála csakis új jöhetett számításba, a lehetséges opciók a Thalia (nálunk valamiért Symbol néven árulják, a fene érti mi értelme...), Dacia Logan (ami nagyobb, de csúnyább, viszont ugyanezt a tehnikát használja), a Hyundai Accent (amit Mo-n és itt Erdélyben is méltatlanul mellőznek! Nagyon jó autó, szép belül és kényelmes is, és kítűnő a dízelmotorja, csak drágább mint pl a Thalia) a Chevi Aveo (ami egy ócska gagyi szemét...) és a Chevi Lacetti (ami kategóriáján belül olcsó és nem is rossz, de az apám költségvetését meghaladta a jól felszerelt dízel). Végül ár/érték arány miatt győzött a Thalia.
Elöl kényelmesen elfér még magasabb ember is (ma már melyik autóban nem?), hátul viszont kissé szűkös, bár minden relatív: egy Volvo S40 is hasonlóan szűk hátul (egy Logan meg sokkal nagyobb...).
Az 1,5-ös dízel nem egy vadállat, de nem nehéz tartani vele a forgalom tempóját és előzni sem nehéz vele. 70-100km/h-nál miután az ember kiválasztja a megfelelő sebességi fokozatot (3. vagy 4.) kb. 3-4s alatt végre lehet hajtani egy előzést, vagyis a motor rugalmassága kimondottan jó szerintem. Emelkedőkön pedig természetesen, mint minden mai dízellel, ezzel is ott lehet hagyni a nagyobb, 1,6-1,8literes benzineseket!
Végsebességet nem próbáltunk még, de 160-ig elég könnyen gyorsul.
A fogyasztásra panasz nem lehet, az eddigi összesen megtett utak átlagfogyasztása 4,6l(!) úgy, hogy a fed. számítógép szerint az átlagsebesség 37km/h volt, a sok városi közlekedés miatt. Országúton klímával is 4,2-4,3 szokott lenni, 90-100km/h-val haladva könnyedén 4l alá vihető!
Egyébként, aki csak teheti, akár használtan, akár újonnan vásárol ilyen autót, csak az erősebbik dízelmotorral vegye, a gyengébbik 65 lovas (Mo.-on 68 lovasként árulják ha jól tudom...) porlasztói ugyanis még a legjobb esetben is csak 50-60.000 km-t bírnak, de inkább 20-30-at! A 4 porlasztó cseréje pedig nem olcsó mulatság. A 85LE-s változatról, ugyanakkor nem hallottunk ilyen panaszt, pedig nagyon utánaérdeklődtünk vásárlás előtt (taxisok, szerelők stb.)!
A váltó közepes, francia autóhoz mérten kitűnő, bár egy alkalommal nem akarta melegen bevenni a 3. és 4. fokozatokat, valószínűleg valamilyen sorja akadhatott a fogaskerekek közé, de pár pillanat után helyrejött és azóta nincs gond.
A futómű inkább kényelemre és biztonságra hangolt, mint a nagy kanyarsebességre, ugyanis a karosszéria meglehetősen dől már 70-80-nál is nagyobb kanyarokban (értsd: Erdély-i viszonylatban nagy kanyarokban, ami nem egyezik meg a Mo.-i lapos utak "nagy" kanyarjaival...), viszont cserébe nem hirtelen veszti el a tapadást a hátsó kerekeken, ami megpördüléshez vezetne, hanem szépen fokozatosan, kontrollálhatóan!
Divat szídni a francia autók ergonómiáját, de nekem a Thaliában semmi idegesítő nem tűnt fel, talán csak a pakolóhelyek kis száma (van 2 zseb az első ajtókban, a kesztyűtartó, ami nem nagy, és 2 pohártartó+mellettük egy kevés hely középen, ezen kívül semmi!), de megszokás után minden kézre esik. Igaz, a kormány fogása nem a legjobb, aki teheti inkább bőrkormányost vegyen.
Összességében szvsz ennyi pénzt megéri kiadni egy ilyen felszereltségű és tudású új autóért, hiszen átszámítva kb. 2.8millió ft-ért elég tágas, kényelmes és haladni is viszonylag tempósan lehet vele, felszereltség sem szegényes, a kategóriáján belül. A hátsó el. ablakok és az autómata klíma még belefért volna a 3 millióba, de akkor még heteket kellett volna várnunk amíg megkapjuk a kocsit (olyan nem volt raktáron). De ami kell, többnyire így is benne van, mint ABS, 2 lufi, klíma, el. és fűtött tökrök, ülésmagasság és kormány állítás, távirányítós központi zár, mp3-as, kormányról vezérelhető HIFI stb. (ülésfűtés sajnos nem rendelhető, pedig télen jól jönne).
Az autó sajnos jelenleg javítóműhelyben van, mivel egy részeg barom nekiment a parkoló kocsinak az V-ös Golfjával éjszaka. Mindkét autónak a bal első fele kapta az ütést. A Golfon szemre sokkal nagyobb kár keletkezett, mivel a Thalia első sárvédője műanyag, mint a lökhárító és az ütközés után csak karcolások és egy 10 centis hasadás látszott rajta, de az alakját visszanyerte. A Golf fém sárvédője pedig eléggé deformálódott és a lámpája is sérült (kép mellékelve). Valójában minden bizonnyal ugyanakkora értékű kár volt a két kocsiban.
UPDATE 2008.12
A kocsi túl van az első kötelező átvizsgáláson, hibát nem találtak rajta. A végösszeg 35000Ft volt, amiből 10000 az olaj ára, a maradék fél litert ideadták. Az eddigi összes utak átlagfogyasztása a számlák alapján 4,4 l/100km, 1/3 rész várossal 2/3 országúttal. A kilóméteróra szerinti 180km/h GPS-szel mérve csak 172, de ez még nem a végsebesség. Kisebb sebességnél kevesebbet csal az óra.
Hibalista
- Majd beírom ha valami elromlik.
Ide hordtam szervizbe
Renault MIDA Csíkszereda
Azért kapott 8-as osztályzatot, mert amikor betelefonáltunk a törött autó miatt, csak egy egész hónappal későbbre vállalták a kocsi javítását. Apám azt kérte, hogy minél rövidebb ideig legyen autó nélkül, a szervíz pedig arra hivatkozott, hogy alkatrészt kell rendeljenek. Mivel nem garanciális javítás, csereautót nem adnak (azt hiszem másképp sem adnának...) tehát másképp nem lehetett megoldani, ki kellett várnunk az 1 hónapot!
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Dacia 1310 | Következő autója? | 10 évig remélhetőleg nem kell mást venni |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
