II. Trianon
Szöveges ítélet
Amiért választottuk:
- Viszonylag új dízelt szerettünk volna, aminek kicsi a fogyasztása (az előző Suzuki 6-7 l-s fogyasztását sokaltam, én hülye) és a futásteljesítménye;
- Biztonságosabb, mint a Suzuki Sedan és nagyobb a csomagtere.
Vettünk: 2 éves Thalia dci 65 le. 51.000 Km. 1.950eFt (2005.)
Pozitív tapasztlatok:
- nagy csomagtér
- kis fogyasztás (4,3-5,4; az utóbbi télen, városban és döglődő porlasztócsúcsokkal)
- nyomatékos motor (160nm), 5.-ben 60 km/h-ról klímával húz. 0-60-ig nem nagy szám, de utánna is ugyanazzal a lendülettel gyorsul 120-130-ig, (5-ben) ami nagyon hálás az előzéseknél
- jó felszereltség (olcsó, kiskategóriás autóhoz képest)
- pontos, precíz váltó
Negatív tapasztlatok:
- porlasztócsúcshiba 55.000 Km, majd 70.000km ismét.
- drága alkatrészek, pl. csúcsgarnitúra (300 eFt - utángyártott nincs/ bontott 30 eFt/db) gázolajszűrő 10-17eFt, stb.
- a drága alkatrészek is sz@rok! Az új csúcsgarnitúrával is csak kb. 15.000 km-t tudtam menni hibátlanul, megint megkopott. (nem pancsolt olajtól!!!)
- nagy csomagtartó, de szűk nyílás (szűkebb, mint a Suzuki Sedané)
- a hátsó üléssor csak 1ben dönthető, de az is fölösleges, mert egy kereszttartó lemez a csomagteret és az utasteret 1/2 részben utánna is elválasztja, és az ülést sem lehet vízszintesre, legfeljebb 15-20 fokos szögben dönteni = legfeljebb seprű, vagy szerszámnyelet, esetleg 1 db bútorlapot lehet áttolni az utastérbe
- 4 légzsák, de ugyanolyan papírkaszni, mint a Suzukiban (ugyanannyi kg.) (egyszer nem leejtve zártam a motorházfedelet, hanem lenyomtam, a kezem nyomát ma is őrzi; és ujjal a lemezt enyhén megnyomva kb 2-3 cm-t besüpped a lemez bárhol)
- Suzuki Sedan-hoz képest is kényelmetlen ülések, elől nincs oldaltartás, hátul lehetetlen dőlésszögű ülés 1 óra után garantált hátfájás)
- fényszóró izzócsere csak kiskezűeknek és legalább 1 óra/db
- szinte eladhatatlan
Összegezve:
Vételár 1.950 eFt
Eladási ár 1.300 eFt
Javítás 200 eFt (Renault Hungária méltányosság
miatt egyébként 300 EFt)
Egyenleg 2 év és 29.000 Km után: -850.000 Ft (Ami lehet, hogy másnak nem sok de nekem nagyon fájt. Most megint S.Sedant vettünk 1.150eFt 5éves 31.000 KM. Sokan leszólják de nekem az előzővel sem volt bajom és erre futotta.)
Tanács azoknak, akiket nem rettent el esetleg a fenti felsorolás: a porlasztóhiba jelenség - egyenetlen alapjárat, mintha idönként az egyik henger kihagyna, de az a biztos ha előtte elviszed motordiagnosztikára. Bár utánna is elromolhat.
Ui: a fenntartási ktg-ekre azért adtam *-ot mert, hiába eszik átlag 4,5-5 l-t, ha évente 2-300 eFt-ot rá kell költeni, igaz?!
Hibalista
- Porlasztócsúcsok (2 garnitúra)
- Kürt kapcsoló
- Légzsák visszajelző
Ide hordtam szervizbe
Renault Girardi Miskolc
Nagyjából betartják az előre megbeszélteket és amikor olcsóbb lehetőség után érdeklődtem súgtak 1 tippet (bár sokkal jobban azzal sem jártam volna). Sajnos drága, mint minden Renault szervíz.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 51000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Sedan | Következő autója? | Suzuki Sedan |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |
