Hű török szolga
Szöveges ítélet
Párom autója, jelenleg is megvan, gond nélkül szolgál. Elektronikai nyűgjei kimerültek a légzsák visszajelző kiabálásával, ami az ülés alatt lévő csatlakozók tisztításával-mozgatásával megszüntethető.
Szerintem bitangul kifogtuk. Ha mindenkinek ennyi gondja lenne az autójával, sopánkodnának a szervizek. Voltunk vele 1100 km-re nyaralni, 4 fővel, cuccokkal, járt napi szinten ~30 km-re lévő munkahelyre, utánfutózott egy fél építkezésre, és csak megy. Nem félek vele elindulni, amire tervezték, azt tökéletesen megteszi. Örömautózni nem érünk rá, használati tárgyként kezeljük, és arra bevált.
A műanyagok kopogósak, ennek ellenére nem zörög. A motor kellemes meglepetést okozott, amikor először vezettem: jól fogyaszt, korrektül megy. Két szerviz közt meg sem mozdul az olajszint, a motortér a por kitakarítása után simán elmenne fele ennyi idős autóban is: sehol egy olajfolyás, semmi rendellenesség.
A váltó szokásos "vajköpülős" renault, de abszolút nem zavar. A sajátom egy mitsu carisma, abban is az van, gondom nincs vele. Tény, hogy mondjuk más világ egy német, de megszokás kérdése (vezettem én MTZ-t is, abban aztán lehet vadászni a sebességekre, azután a francia váltó is óraműnek tűnik).
Szóval nyúzzuk szegényt, nem tudom, még meddig, de egyelőre semmi nem indokolja a cseréjét.
Update 1. ´09.05: Lényegében eseménytelenül telt az egy év és a 10e km. Júliusban megy műszakira, szerintem a fékbetétcserék aktuálisak lesznek, de majd kiderül.
Update 2. '11.04: Változnak az igények, kellett egy olyan autó, amire időnként nyugodt szívvel ráköthetjük a lószállítót, kényelmesebben pakolható, illetve a kutyusok is beférnek. Műszaki vizsga előtt néhány hónappal megváltunk Tőle... Nem kell többet mondani: párom megkönnyezte, pedig egész más kategóriájú járgányba ült át belőle...
Hibalista
- Gyakorlatilag csak az időszakos szervizek. Eddig 30 ezrenként, most viszont 15 ezernél megkapja az új olajat és szűrőt, mivel rövidebb utakat fut. - - Az egyetlen nem kötelező, csak ajánlott csere a vízpumpa volt (vezérműszíj cseréjével együtt), mukadíjjal ~35e pluszt jelentett. - - Update 1. ´09.05: A hátsó kipufogódobot lecseréltettem, haveri alapon 9500 az utángyártott + 2500 munkadíj. - Tavaly novemberben az irányjelző kapcsolója megőrült, szerencsére a közelben, így nem kellett sokat úgy menni, hogy folyamatosan villog a bal index... szétszedtem, sima torxkulcskészlet elegendő a lebontásához. A vékony réz érintkezőből letört egy pici darab, összezárta a bal index körét. Kimostam, azóta problémamentes. - - Update 2. '11.04: Télen ki kellett cserélni a hengerfejtömítését, illetve a fűtőradiátora "illatozott" picit, de ez magától (?) meggyógyult. Kb. 20e Ft szervizköltség.
Ide hordtam szervizbe
Renault Csorna. Korrektek, arról meg nem tehetnek, hogy az alkatrész árak magasabbak, mint egy megane-nál. Olcsó autónál ez a kompenzáció ?!
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Ismerős szakik
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 172000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 323 | Következő autója? | Santa Fe 2.0 CRDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
