Esmeralda
Szöveges ítélet
Ami szerethető benne: Kényelmes, nagy csomagtér, hosszú szervízciklus, egyszerű kezelés, olcsó fenntartás, megbízható. Jó felszereltség, dinamikus motor, elfogadható fogyasztás.
Ami rossz: zajszigetelés, illesztések minősége, szűk csomagtérnyílás. Nincs fűtésalagút a hátsó lábtérhez, zajos szellőzőventillátor. Nyomatékváltó hosszú úton jár és az 1.-2.fokozatban nyekereg. (A váltókar szoknya alatt időnként zsírzás szükséges).Központi zár csillapítatlan nyitás-zárás.
Ez az évjáratú Thalia szerintem még mindig jobban néz ki mint az új 2008-as modell. Bár kinek a pap, kinek a papné.
A Thalia családi autónak kiváló, bár a hátsó ülés csak egyben dönthető és lépcső képződik, így hosszabb tárgyak szállítása problémás. Magasabb dolgoknak viszont a nyílás szab határt.
Az ülések kényelmesek, az oldaltartás lehetne jobb. A kezelőszervek kézreállnak, egyedül a váltó hosszú útja furcsa, bár egy idő után nem zavaró. A kuplung könnyű, a fék hatásos és jól adagolható.
Ami idegesítő az az indexvisszajelző csipogása és a központi zár hangos működése. Az ablaktörlő motor reléje a legkisebb fokozatban lehetne csendesebb. A szellőzőventillátor közepes fokozatban már zajos.
A menettulajdonságok jók, bár dinamikus autózáshoz 3000 fordulat/perc felett kell tartani a mutatót, ahol viszont megnő a fogyasztás. A felfüggesztés remek, a futómű jól elnyeli az út egyenetlenségeit. Ennek ára viszont a billegő és szélérzékeny karosszéria.
A gyári gumiméretet érdemes eggyel nagyobb váltóméretre cserélni (180/60 R14)amivel jobb az úttartás és a fogyasztás sem nő meg számottevően.
Az ajtók zajszigetelése gyenge. Az első ablakok kédergumijainak cseréje nem oldja meg a sebességgel arányosan növekvő szélzaj csökkentését. A padlólemez csak az első ülések elejéig van leszigetelve, hátul szinte semmi nincs ami elnyelje az úttestől érkező zajokat. Érdemes felszedni a kárpitot és alatta rendesen leszigetelni (Dynamat, Teroson vagy Resobson). A motor 110 km/ó felett zajos, 130km/ó-nál pedig a szélzaj már nagyon erős.
A tetőantenna foglalatának anyaga rosszul lett megválasztva, így viharos szélben és nagy sebességeknél is, ha az antenna dőlésszöge kisebb mint 75° a légörvények zaja a tetőn keresztül az utastérbe jut.
Szomorú, hogy egy ilyen régóta gyártásban lévő típust ilyen bosszantó hibákkal hoznak forgalomba. Sajnos az értékvesztés nagy, a 2,5-3 évesen a Thalia már csak a felét éri, ezért fiatalon eladni nem érdemes.
Hibalista
- Első ablakok gumitömítései. Csere garanciában. Csomagtartózár takarófedél fényezés. Csere garanciában.
Ide hordtam szervizbe
Renault Császár Veszprém.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
