Egy autó a mindennapokra
Szöveges ítélet
A kis kocsi szinte véletlenül került hozzám. Nem terveztem ezen típus megvásárlását. De végül is hozzám került a sógortól vettem meg és így az autó a családban maradt.
Mikor 78e km-el átvettem addig semmi baja nem volt az autónak. Föleg olyan bajok nem mint amit sok más dízel tulajdonos említett. Azóta megtettem vele 29e km-t és még mindig semmi baja sincs.
Tulajdonképpen szerintem a Renaultokkal nincs baj, csak sokkal nagyobb az esélye annak, hogy az ember kifogjon egy problémás darabot. Legyen az új vagy használt.
Az 1.5 dci dízeleknél a következökre kell odafigyelni és akkor kisebb lesz az esélye annak, hogy a költséges befecskendezö fejek megadják magukat:
- megbízható üzemanyag
- gyakoribb üzemanyagszürö csere 10-15e km-enként
- rövid távokat kerüljük
- havonta többször vigyük ki autópályára meghajtani,
- csak a városi használat nem tesz neki jót
Lényegében mi nagyon szeretjük ezt a kis autót én napi 70km-et teszek meg vele a munkába járás miatt.
Biatorbágy- X. kerület. A fogyasztása a kocsinak még nem lépte túl az 5 litert, átlagban 4,7-re mondhatom.
Ha egyedül megyek vele, akkor nagyon kis dinamikus jól kezelhetö autó alacsony fordulatszámon már jól húz.
Családdal felpakolva már nem megy. Emelkedön pályán pláne nem. De ezt az autót nem a száguldásra találták ki.
Sokaknak nem tetszik ez az autó, söt különösen rondának tartják, szerintem ennél az autónál nem érdemes ilyenröl beszélni, hogy szép-e vagy sem... Egy ilyen autó kimondottan a funkcionalitását látja el amit szerintem igen jól is csinálja.
Ha valaki azért vesz autót, hogy szép legyen az ne ebben az árkategóriában, és típuskategóriában keresgéljen.
És talán a legfontosabb amit erröl az autóról írhatok mégpedig az, hogy ennek a kis autónak lelke van és szeretni lehet!
------
2008.08.30
Az autóban 126.000km van.
Eljött nálam is a porlasztócsúcsok meghibásodása.
Az autó nem hagyott ott sehol, csak szimplán nem indult elsőre.
Ezért is vittem el szerelőhöz.
1 csúcsot nem lehetett javítani teljes csere.
3 csúcs ultrahangos tisztítás.
Az egész 85eFt volt.
Most megint jó lesz egy ideig. Ja és most egyáltalán nem füstöl!
Azért diesel tulajoknak jelezném, hogy nem csak csere létezik porlasztócsúcs hiba esetén, továbbá nem kell a szakszervízbe menni ilyen probléma esetén, mert ott csak cserélik egy vagyonért!
Vannak helyek ahol már tisztítják is.
Az ultrahangos tisztítás a 3 porlasztócsúcsra 15eFt volt..
Különben más hiba azóta sem volt.
Ajánlom mindenkinek! :o)
Hibalista
- Természetesen a kopóalkatrészek, de a motor, futómü, váltó terén semmi.
- Egyedül a csomagtartó központizár motorja adta meg magát. Ledarálódott a fogasléc.
Ide hordtam szervizbe
Szakszervízben csak az elsö kötelezön járt utána a sógor vitte ismeröshöz amióta nálam van én viszem egy helyi szerelöhöz.
Eddig olaj, üzemanyagszürö cserén kívül nekem semmit nem kellett csináltatnom rajta.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | Honda Jazz 1.4 Sport |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
