Dromedár csoda
Szöveges ítélet
A negatívumok
A típushibákon kívül semmi baja sem volt, és hálisten a típushibák nagy része egyszer?en, sok esetben házilag is orvosolható, vagy filléres tételekr?l van szó. Ilyen hiba a kormány "ciripelése", ami sok-sok kutatás után a kormány hátulján lév? karmok mocorgására vezethet? vissza. A probléma pár csepp zsírral orvosolható, pozitív, hogy ezzel a szervízben is tisztában voltak, pár perc alatt örökre megszüntették a jelenséget.
Érdemes az a Thália fórumot olvasni (index fórum), szinte minden bajra akad megoldás, megfelel? modell esetén még a központi kijelz?re is rá tudják varázsolni a küls? h?mérsékletet.
Jó társaság.
Általános jelenség a tompított izzók rendszeres kiégése - érdekes módon ez gyakrabban fordul el?, mint más típusoknál.
A szervíz hozzáért?, nem olcsó, és ragaszkodni illik a személyes jelenléthez a meglepetések elkerülése végett. Ezt szerencsére engedik.
A hatlamas csomagtartó elég sz?k nyíláson keresztül pakolható - sajnos van olyan, hogy a csomagtartóban elférne a cucc, csak "a bejáratok sz?kek". A hátsó ülés csak egyben dönthet?, és amúgy sincs sok értelme mert sz?k a nyílás a csomagtartó és az utastér között is.
A fényezés: a színek nagy része csak metálfényként kapható (+70ezer volt anno), a miénk a "királykék" fantázianev? BKV-kék alapszín?. Szerintem szép, de kényes szín, és a gépi mosó kefenyomai bizony meglátszanak rajta, f?ként a m?anyag elemeken.
Amiért imádom: A kis 1.4-es motortól 98 lóer? nem rossz. Nem tépi szét a kasztnit, de sok helyzetb?l ki tud húzni, és zöld lámpánál is lehet vele meglepetéseket okozni akár néhány 1.6-osnak is..:)
A váltót szokni kell, pontos, jól kapcsolható, de er?sen érezni rajta a hajtásláncot - 3-4 cm-t simán bólogat egy kövér gáznál.
A futóm? eléggé magas, földúton sem akad fennt, és bár nagyokat tud billegni a kasztni, a lágyság ellenére meglep?en sok tartalék van benne, csak merni kell kihasználni. Igazából többet tud, mint amit kinéznek bel?le.
A gyári rádió elég jól szól, kormányról vezérelhet?, sebességfügg? hangerej? (nagyobb sebességnél hangosabb), simán lehet hozzá CD-váltót csatlakoztatni, akár MP3-képeset is.
A legfontosabb: ennyi pénzért (anno pontosan 2.5 millió volt) csendes, kényelmes, igénytelen, 510 literes (!) csomagtartós, szuper autó. Van két légzsák, övfeszít?, ködlámpa el?l-hátul, négy hangszórós rádió-magnó, távirányítós központ zár, immo, szervó, jó f?tés (csak a benzinesekben), elektromos ablakok, magasságában is állítható vezet?ülés. Nem feltétlenül az a csajozós típus, de azért nem kell vele szégyenkezni, max. alázni egy astrát a zöldnél..:)
Szerintem a kategóriájában nagyon jó vétel.
Hibalista
- Csomagtartó zár kábel eltört
- Minden tompított kiégett
- "Ciripel?" kormány
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner (Sasadi út)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1310 | Következő autója? | Renault Megane |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
