Csalódás
Szöveges ítélet
Azért választottam ezt az autót, mert nem gondolkodtam.Megszédültem attól, hogy diesel motor, lufi, légkondi és még adnak is vissza 3M-ból, milyen jó is az! Eszembe nem jutott olyan, hogy ezen ugyanannyit fognak keresni, mint egy autón, azért a műszaki tartalom hiányzik. De legyen pozitív is: Az autó, ha megy akkor olyan értéket képvisel, mint az ára. nem túl nagy ülések, hátul pici hely, drabális csomagtartó, picit csúnya kaszni, fogyasztás nyema. Így telt el az első 14 hónapunk.Közben csak annyi, hogy önálló életre kelt egyszer a központi zár, föl-le kapcsolgatta a világítást. Orvosolták a 30.000-es szervízen. Eljött a tél és elkezdett köhögősen indulni. Közeledett a kettő éves szervíz, ott szóvá tettem. A szervíz ránézésre mondta, hogy behaltak a fúvókák. Másnap, amikor telefonon érdeklődtem, akkor fogtam padlót. Kiderült, hogy amikor megvettem egy márkakereskedésből (bemutató, majd mindenes autó), elötte 9 nappal cseréltek benne fúvóka garnitúrát. ( Pest megyei város a négyes úton, de közelebb van Kecskeméthez.)HA TUDOM SOHA NEM VESZEM MEG!!! Felhívtam őket és szerintük nem kellett volna ezt velem közölniük. Néhány nap múlva írt egy emilt a Rönóhungária a szervíznek, amiben az állt, hogy ők egyszer erre már fizettek, többet nem fognak. Telefonos reklamáció után 2 hét alatt kreáltak egy papírt, hogy a műszaki szakértői vizsgálat megállapította, hogy szennyezett üzemanyag használata miatt hasalt el a fuvóka, ugyhogy nem csinálják meg, de ha ezzel nem értek egyet kezdeményezzek vizsgálatot az Ő költségükre.Ettől elzárkóztam, mondván már több mint három hete ott az autó azt sem tudják megmondani mit akarnak vizsgálni, nem hajlandóak azt sem közölni, hogy az ő előírásaik szerint mennyi idő alatt kell készen lenniük, különben is ha vizsgálódni akarnak, nem javítani azt akkor kellett volna kezdeni amikor a hibát jeleztem. Néhány nap múlva elmentem teleírni a szervíz panaszkönyvét, s akkor jöttek azzal az ötlettel, hogy akkor most fogunk üzemanyag mintát venni és fuvókát kiszerelni a jelenlétemben. Elmagyaráztam nekik, hogy egy fuvóka nem hal meg, ha mégis akkor tuti anyaghibás ( eddig mindenki egy beteg fúvókáról beszélt!), szerintem 4 rossz van, írtam és otthagytam őket. 3 hét múlva telefonba bemondták a jkv. egy sorát: A fúvóka meghibásdodását a szennyezett üzemanyag használata okozta. Kértem írásban is közben elkezdtem alkatrész rendelni ( Új kapható 50.000 HUFért is a szervízben 94.500. ) Megjött írásban is részletezve, miszerint az üzemanyag kenőképességét vizsgálták és az a magyar szabvány és a MOL előírások szerint is magasan megfelelő, a fuvókán eltömődött furat nincs, beégés nincs, tekercsellenállás megfelelő, minden jó. Záró mondat az amit telefonban is mondtak. Reagáltam az egyetemi urak felé is, valamint az autót eladó cégnek többedszerre felajánlottam, hogy beszállhat némi kártérítéssel peren kívüli megegyezés képében a buliba, valamint utánajártam, mely bíróság illetékes területileg.Ez szumma 9 hét volt. Én ez idő alatt kb. 30 e-mailt írtam mindig részletezve a véleményemet, azt hogy miért fogok perelni( amortizáció, potyán fizetett biztosítások stb.), valamint kb. pont 30-szor telefonáltam is. Az bosszantott, hogy nem kommunikáltak. telefonnal mindig az amúgy nagyonkedves hangú és megértő ügyfélszolgálati kislányig jutottam, e- mailra gyakorlatilag nem válaszoltak. Kértem többször, írják le, hogy ez a hiba már előfordult, semmi. egyszerűen nem vettek észre. Megalázó volt. Ezek után a 64.-ik napon felhívtak azzal, hogy ha lemondok az egyébb kárigényekről MÉLTÁNYOSSÁGBÓL megjavítják az autót. Nem azért mert még garanciális volt, amikor bevittem, hanem MÉLTÁNYOSSÁGBÓL. Elfogadtam . Nem szeretek pereskedni, de az autótól megszabadúltam, nem tudok bízni benne. Négyszemközt olyanok is elhangoztak, hogy baj van a szűréssel, illetve megesik, hogy fáraszják az ügyfelet, ki meddig bírja. Sikerült egy potenciális kuncsaftot rábeszélnem, hogy máshol vegyen autót. Nem azért, mert az autó elromlott, talán a drágább autóik jobbak, hanem azért, mert nem tekintek partnernek ügyfélnek a másikat. Szummázva: amíg rá nem jöttem, hogy mivel vágtak át még meg is voltam elégedve. De soha többé nem veszek francia autót!
Hibalista
- Csomagtér zár; Központi zár v. milyen relé; befecskendező fúvóka rendszer.
Ide hordtam szervizbe
Sajószöged(Megszünt) Lusta, de drága.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Nyíregyháza-Rendben
Szerencs -Korrekt
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 14600 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 35700 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Kadett 1,7d | Következő autója? | Octavia 1,4 16V |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
