Becsapás. Olcsónak tűnik. LEGÚJABB FEJLEMÉNYEK!
Szöveges ítélet
2006.09.21.
MEGVOLT A BÉKÉLTETŐ TÁRGYALÁS.EREDMÉNY:110 EZER FORINTOT BEFIZETVE MEGÍGÉRTÉK,HOGY MOST TÉNYLEG RENDBETESZIK AZ AUTÓT ÉS 1 ÉV GARANCIÁT VÁLLALNAK RÁ,ANYAGKÖLTSÉG FELÉT /AKKORI ÁRON!/A RENAULT HUNGÁRIA ÁLLJA, A MUNKÁT A RENAULT KALYDI INGYEN VÉGZI.
CSALÓDÁS EZ SZÁMOMRA, DE ÜGYVÉDEM TANÁCSÁRA ELFOGADTAM, MERT SZERINTE CSAK HOSSZÚ PERESKEDÉS EREDMÉNYEKÉNT JUTHATNÉK KEDVEZŐBB HELYZETBE, RÁADÁSUL AZONBAN ELŐSZÖR NEKEM KELLENE MEGHITELEZNEM A PERESKEDÉS,SZAKÉRTŐ,ÜGYVÉD KÖLTSÉGEIT.IGAZÁBÓL AZT HISZEM BELEFÁRADTAM.
TANULSÁGKÉNT SZOLGÁLJON ESETEM MINDENKI SZÁMÁRA!!!
FEJLEMÉNY AZ ÜGYBEN!AKIK JELENTKEZTEK A MEGADOTT MAILEN,ÖRÖMMEL ÉRTESÍTHETEK MINDENKIT,A FOGYASZTÓVÉDELEM KIVIZSGÁLTA A TÍPUSHIBÁS PORLASZTÓCSÚCSOK ÜGYÉT(IGAN LASSAN ŐRÖLNEK AZOK A MALMOK) ÉS BÉKÉLTETŐ TÁRGYALÁST SZERVEZNEK A RENAULT HUNGÁRIA ÉS KÖZTEM, AUGUSZTUS VÉGÉN LESZ.
2004 áprilisban boldogan hoztuk el a debreceni Renault szalonból 1.5 dci motoros új Renault Thaliánkat. Azért vásároltuk ezt az új és takarékos motorú modellt, mert családunkban munkánk lévén az autó sokat fut és fontos a megbízhatóság, a két éves garancia. A kötelező garanciális szervízeket is itt a debreceni szalonban végeztettük.Nem is volt semmi gond,kisebb hibákat leszámítva, mígnem 2005 telének kezdetén az autó egyre nehezebben indult, az alapjárat hullámozni kezdett. A szervízben már rutinosan kezelték az ilyen jellegű problémát, hiszen mint utóbb kiderült, ők is elismerik, hogy ezen 1.5 dci üzemanyagszűrőrendszere hibás , átengedhet olyan, az üzemanyagban jelenlévő szennyeződéseket, melyek a porlasztócsúcsokat károsíthatják. Mivel előzékenyen és gördülékenyen intézték a dolgokat, fel sem merült bennem a gyanú, hogy bármi probléma lehet.A szerviz megkérte a Renault Hungária Kft. engedélyét a garanciális alkatrészcseréhez, melyet természetesen azonnal engedélyeztek, mert ők is tudják, hogy ezen típusnál ekkora futásteljesítmény után ez gyakorlatilag típushiba (70 ezer kilométert futott az autó). 2005. karácsony előtt megtörtént a javítás, az ünnepek idején nem jártunk az autóval. Ezév januárjában ahogy használni kezdtük volna az autót, nem akartam elhinni, de gyakorlatilag ugyanaz a tünet jelentkezett. Ezer kilométer múlva visszavittem a szervízbe és kértem nézzék meg mi a baj, mire ők résolajvaszteségmérés alapján megállapították, hogy az újonnan beépített alkatrész roszabbul működik mint az alig előtte kicserélt 70 ezret futott régi.. Megnyugtattak ne izguljak, hiszen az autó garanciás, egyébként is a Renault hivatalos szervizei által beépített eredeti Renault alkatrészekre 12 hónap garancia van. Újabb engedélyeztetési eljárás kezdődött, ez már hosszabbra sikerült, de hál istennek a január eleji enyhe időben a kocsit fűtött garázsban tartva be bírtuk indítani, napközben pedig ügyeltünk rá, hogy ne hűljön le soha teljesen. Azonban a január 20-al beköszöntött nagy hidegek miatt az autó már nem ment. Ekkor csereautót kértem, révén garanciás a hiba, melyet azonnal nem tudtam elhozni, csak a következő munkanapra tudták volna biztosítani a szervízben.Azonban amikor a csereautóért indultam, telefonon hívtak, hogy nem lehet elhoznom, mert a Renault Hungária Kft. frissen értesítette őket, hogy garanciális javításként nem mehet a dolog, révén a porlasztócsúcs csere egyszer jár ingyen garanciaidőn belül!
Megdöbbentem, hogy az eleinte egyszerűnek tűnő garanciális javításból mi készül kerekedni, nosza az internetes fórumokon utánanéztem mi is ez a probléma, másokkal mi történt.Az eredmény lehangoló, ezért pert idítok, esetem nem egyedi, sőt ugyanannál a szervíznél/ Renault Kalydi/ mások is vannak így.
Azóta több fax-levélváltás történt ezügyben a Renault Hungáriával, az autó jelenleg 3. hónapja a szerviz udvarán áll.Az üzemanyagból mintát vettek, majd a szakértő megállapította, hogy az üzemanyag megfelelő, de ennek ellenére szennyeződések szoktak ilyen hibát okozni és annak vélelmezi az okot.
Természetesen az üzemanyagszűrő szervizben történt cseréjéről ugyanúgy megvan a számlám, mint az autó vásárlása óta minden egyes liter üzemanyagról, mert vállalkozó révén minden számlákat a könyvelésünk őrzi!
Mióta jó az idő, (1 hónapja) kértem a kiszerelt alkatrész visszahelyezését az autóba, hiszen most már addig is amíg ez az ügylezárul, lehetne járni vele, azonban állítólag (beleegyezésem nélkül) az alkatrészeket szétszedték és nem tudják visszaadni!
A jelenlegi helyzet, ahol az ügyem megrekedt:
-A Renault Hungária Kft az autó teljeskörű garanciája ellenére nem akarja az autónkat kijavítani
-az autó a szerviz udvarán áll
- nem adják vissza a tulajdonomat képező alakatrészt ami nélkül az autó nem megy
-az autónak folyamatos az értékvesztése
-a munkánkhoz nélkülözhetetlen csereautó költsége terhel
A Renault Hungária Kft Ügyfélszolgálat-vezetője 30 % kedvezményt javasol megegyezésként a munkadíjból az újbóli cseréhez, mely során kellene vegyek tőlük egy garnitúra porlasztócsúcsot, és nem hajlandó visszaadni az én alkatrészeimet. Egyébként a szervízben nem végezték el (elfelejtették, mert a szervízvezető szabadságon volt?) az üzemanyagrendszer tisztítását a garanciális javításkor, ők is elismerik, hogy ez esetleg hozzájárulhatott az újonnan beépített alkatrész idő előtti tönkremeneteléhez.
Esetem tanulságos lehet minden leendő Renault Thalia dízel tulajdonos számára.
Hibalista
- 14.000 km, műszerfal hátsó megvilágítás
- 20.000 km csomagtartó zárja
- 70.000 km diesel befecskendező rendszer
- 71.000 km a garanciális csere után(hibás anyag,hibás javítás, kilopott alkatrész?)az új porlasztócsúcsok
- jelenleg a kocsi áll, per lesz
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Kalydi
Rendesek, előzékenyek, majd a per eldönti ki hibázott.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | clio | Következő autója? | toyota |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
