A grafitmetál Thalics
Szöveges ítélet
Első autóm volt, 2005 áprilisában vettem át. Mivel két másik Thalia is van a családban, így tudtam mire számítsak. A formája sokaknak nem tetszik, de grafitmetál színben egész pofás szerintem.
Motor: 1.4 8v - nagyon megbízható, semmi gondom nem volt vele. Méretéhez képest egész jól gyorsul, persze közúton 90-ről előzni inkább 3. sebességben érdemes. Óra szerint a 180-at bármikor megfutja.
Futómű: nem épp száguldásra tervezték. A gyári Goodyear kerekek sem épp a technika csúcsa. Érdemes inkább a váltóméretet használni (185/60 R14). Ezzel az úttartása is jelentősen javul.
Belső tér: elől a magam 185cm-s méretemmel kényelmesen elférek, hátul már inkább csak alacsonyabb embereknek van hely. A műszerfal kopogós műanyag, de könnyen tisztán tartható. Sosem értettem azokat az autós "újságírókat", akik a műszerfal kopogtatásával kezdik az autó bemutatását. Én útközben vezetek, nem kopogtatok...
Csomagtartó: NAGY, de szűk a nyílás. Egy négyfős egyhetes nyaralásra való csomag simán elfér benne, de egy mosógépet már nem tudunk átszuszakolni a csomagtér nyílásán. Persze ez minden szedan-ra jellemző, ezt tudtam akkor is amikor megvettem.
Biztonság: eddig kétszer sikerült megtörnöm. Egyszer egy szarvas, másodszor egy vaddisznó miatt. Egyik esetben sem sérült sem a klíma hűtője sem a rendes hűtő. Légzsákok sem nyíltak, és mindkét esetben saját kerekein jutott el a szervizig. Persze egy teherautóval szemben nem lenne esélyünk, de szerintem sokkal biztonságosabb mint pl egy Logan.
Szervizköltségek: 30ezer km vagy 2 év a szervizciklus. Ennek ellenére 15ezer km-ként vittem olajcserére. Szerintem ennyit megérdemel. Kötelező szervizeken illetve a baleseteken kívül nem volt szükség szervizlátogatásra. Még egy izzó sem égett ki a kb 65ezer km alatt.
Fogyasztás: városban kb 7 liter, télen rövid utakkal ez feltornázható 8-ra is. Vegyesben 6.5, de egyszer sikerült már 5,9es átlagot is produkálnom. Hozzáteszem dinamikusan (de nem őrült módon) vezetek.
Pozitívumok: olcsó, megbízható, nagy csomagtér, alacsony szervizköltség
Negatívum: a kuplungdió hajlamos a "kiszáradásra". Ilyenkor a kuplung ragadóssá, ropogóssá válik indulásnál. 5 perc alatt házilag orvosolható.
Összességében elégedett vagyok az autóval, nagyon szerettem. Viszont a csomagtartó miatt most épp folyamatban van a cseréje. A szervizzel való jó kapcsolat miatt a következő autóm is Renault lesz, mégpedig egy Clio Grandtour.
Hibalista
- Baleseten kívül semmi
Ide hordtam szervizbe
Renault Zorik, Rozsnyó, Szlovákia
Megbízhatók, és korrektek, a magyarországi árakhoz képest olcsóbbak. Egy rossz szavam sem lehet, csak ajánlani tudom őket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault Clio Grandtour |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
