1390cm3 ami szolgál...és szolgál...
Szöveges ítélet
Nullkilométeres fapados dromedár. 2 gyerekkel ideális a belméret, a csomagtartó 3 év alatt 2x volt teljesen telepakolva. Egy nagybevásárlás max félig elég neki :)
Az 1.4es motor hibátlan, tankoltam bele már mindenhol, semmi baja. Olajszűrő és olaj volt cserélve 20ezernél. Fogyasztása nyáron 7, télen 7,5 körül alakul, nagyrészt városi üzemben. Egyedül használva dinamikus, teltház esetén taposni kell a gázt, hogy mozogjon. Télen-nyáron pöccre indul, az olajon és fékeken kívűl minden gyári benne! Futóműve kényelmes, a kátyúkat jól bírja. A gyári lemezfelnik meglepően masszívak, bár a gyári goodyear gt2-es lehetne csendesebb. Váltó, kuplung könnyen jár, kilátás megfelelő, bár a puttonyt szokni kellett parkoláskor. Hitelre vettem, most tudtam lenullázni, tehermentes lett a kicsike. Meg is becsülöm, még egyszer hitelre kocsit nem veszek, mert nem ér annyit egyik se. Évi 10ezres futással még jópár évig remélem kiszolgál. A gyerekek még kicsik, nem panaszkodnak, hogy nem férnek el hátul :)
Kisgyerekes, "csóró" családoknak ajánlani tudom, használtan alig van ára. Megbízható, alacsony a fenntartási költsége.
Eddig ennyit költöttem rá:
20 ezer km: 1500Ft- olajszűrő
6000Ft - Valvoline olaj
26 ezer km: 18000Ft - féktárcsa+fékpofa csere elől
28 ezer km: 2000Ft - ablaktörlő lapátok (3 telet kihuzott)
30 ezer km: 6000Ft zöldkártya
Ennyi. Aprópénz. Nekem megfelel :)
ui: sokan szidják hogy ronda. És? Te ülsz benne? Na ugye. Nekem meg megéri...és mivel ronda, nem is lopják ;)
Újabb hírek (2008-jún): a kocsiban immár 45 ezer van, azóta egy házi olajcsere megint volt + a légszűrőt is kicseréltem, mert koszos volt rendesen (összesen kb. 11ezer anyagköltség). Továbbra is igénytelen, teszi a dolgát. Annyira nem kell rá költeni, hogy egy esetleges cserétől az tart vissza, hogy az új gép esetleg nem lesz ilyen igénytelen és nyűgöm lesz vele...tudom, hülyeség...egyelőre marad, kis gyerekekkel naponta használva nem is sajnálom annyira, ha sáros cipővel tapossák, telemorzsázzák stb.
Hibalista
- 26 ezernél első féktárcsa(!) és fékpofa csere, mert a gyári fékpofák olyan kemények hogy peremesre ették a tárcsát!
-
Ide hordtam szervizbe
márkaszervízbe soha nem vittem. 2 év gari alatt semmi baja nem volt, a fékeket gari után már maszeknál intéztem, a márkaszervizes árak feléért. Olajat magam cseréltem 20 ezernél, plusz ablaktörlők elkoptak.
Második olajcsere is megvolt 40 ezernél. Szombat délutáni kikapcssolódás :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | nem volt | Következő autója? | még nem tudom... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
