A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Talisman (2015)

Talisman 1.6 dCi Grandtour Initiale Paris 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A tekintetet vonzó batár

Szöveges ítélet

Az autót fél éve vásároltam egy osztrák Renault márkakereskedésből. Egy éves volt, illetve volt már benne 20 ezer km. Így a kb. 42 ezer eurós listaárnál jóval olcsóbban, 30 ezer euróért jutottam hozzá. Az autó egyébként egy Grandtour (kombi) kivitelű, full extrás Initiale Paris felszereltségű, 160 lóerős 1.6 dCi-vel, 4-control rendszerrel (4 kerék kormányzás), automata váltóval. A panoráma tetőn kívül minden benne van. Igazából mivel egy 2001-es Mondeoról váltottam, ezért a Mondeo volt az első kiszemelt. Illetve szóba jött még a Passat. A Passatról azért mondtam le, mert ilyen felszereltségben kb. 7-8 ezer euróval drágábban tudtam volna csak megvenni. A Mondeo árban jó volt, de mivel a helyi Renault kereskedésnél már volt pozitív tapasztalatunk, ezért a Talismanra esett a választás.

Amit összefoglalva elmondhatok az autóról, hogy elképesztően gyönyörű. Aki kerülni szeretné a feltűnést, annak nem ajánlom, mert 10-ből 8 ember megfordul utána az utcán. Eddig az összes ismerősömnek nagyon tetszett, szerintem nagyon rendben van ez az elegáns, de mégis tekintélyt parancsoló külső. Gyönyörű a fényezés, szépek a 19' colos Initiale felnik. Példásak az illesztési hézagok, minőségi benyomást kelt a külső. A csomagtartó hatalmas, természetesen elektromosan nyílik/csukódik (akár láb lendítéssel is). Praktikusak a rekeszek a csomagtartóban, egyszerűen dönthetők az ülések. Nem utolsó sorban van pótkerék a kocsiban, még a Bose hifirendszer mélynyomójának ellenére is. A beltér szerintem szintén nagyon szép, minőségi benyomást kelt (azért vannak problémák, de erről majd később). Az első két ülés minden irányban elektromosan állítható, masszás funkcióval ellátott, fűthető, szellőztethető. Elképesztően kényelmesen beállíthatóak. Minden ami kézre esik jó tapintású, szépek a felületek és az anyagok. A középkonzolon a képernyő körüli rész kissé ingerszegény, de kárpótol a szép "tablet". Tárolóhelyek vannak bőven, mindegyik ki van bélelve valamivel. A könyöklőn belül még kinyitható egy rekesz, ahova egy nagyobb és egy kisebb flakon betehető és hűthető. Elől a hely tágas. A hátsó helykínálattól nem ájultam el, 185 cm vagyok, magamra állított első üléssel nyilván szépen elférek hátul, de inkább csak átlagos a lábtér a kategóriához mérten. Az ülések hátul is nagyon kényelmesek. Az Initiale Paris felszereltségnek köszönhetően a kocsi tele van technológiai extrákkal, illetve biztonsági extrákkal is. Amit el kell ezekről mondani, hogy mindegyik hiba mentesen működik. Az autóban van sávtartó rendszer, holttér figyelő, adaptív tempomat, automata távolsági fényszóró aszisztens, Head-up display, aktív fékrendszer (na ezt még szerencsére nem próbáltam ki), automata parkolórendszer (tényleg gond nélkül beáll), radar körbe és tolatókamera. Egytől-egyig teszik a dolgukat, adaptív tempomattal vezettem már le úgy 200 km-t forgalmasabb autópályán, hogy semelyik pedálhoz nem nyúltam. Ezen kívül tele van a kocsi "szenzációhajhász" extrákkal, melyek nekem nagyon tetszenek. Belül állítható hangulatfény van, teljesen testreszabható az egész autó. Beállíthatjuk, hogy üdvözöljön-e minket az autó ha érzékeli a kulcsot (kihajtja a tükröket, felkapcsolja a ledcsíkot), üdvözlő hangot adjon-e ki stb. stb. stb. Létrehozhatunk különböző profilokat (mint pl. a számítógépen), ezekbe menthetjük le az üléspozíciót, a tükröket, de még pl. a hangszórók beállításait és a kijelző kinézetét is. Így ha a párom vezeti az autót, csak 1-2 kattintás és máris az ő személyére van szabva az egész kocsi. Elképesztően tisztán szól a rengeteg hangszórós Bose hifi. Usb csatlakozók vannak elől, hátul (hátul csak töltésre), ez nagyon praktikus hosszabb utaknál. Többen írták, hogy vannak gondok a multimédiás rendszerrel. Nem egy iPhone X gyorsaságát hozza, viszont a telefon azonnal automatán csatlakozik, mindent tud amit egy autónak 2018-ban tudnia kell. Nem akadozik, nincs vele gondom. Némi reakcióidő azért van. Igazából az extrákról naphosszat lehetne beszélni, a legfontosabbakat összefoglaltam.

Pár szót a vezetési élményről és a kocsi futásáról. Aki őrült nagy vezetési élményt szeretne, az egy picit rossz helyen jár. Az autót inkább kényelmes vezetni, mint nagy élmény. A gázreakció kicsit lassú, a kormányt nagyon könnyű tekerni. Amikor az ember egy nagyobb gázzal indul el egy élesebb kanyarban, akkor nehéz irányban tartani az autót, éppen a túlszervózottság miatt. Ettől függetlenül az autót jó vezetni, a 160 lóerős duplaturbós motor szerintem mindenre elég. Az egyik értékelő szerint kevés. Nem tudom mire használja az autót az, akinek ez kevés. Állóhelyből dombon felfelé is akár pillanatokon belül 100-on vagyunk, előzésnél még egyszer nem nyomtam padlót. Autópályán a 180 lazán tartható, 130-tól még kényelmesen gyorsul. A futóműve szerintem jó, sokat lovagoltak az "olcsó" hátsó felfüggesztésen. Én sehol nem éreztem hátrányát, minden kanyart bevesz probléma nélkül. A 19-es kerekek Magyarországra nagyon nagyok, ott nagyon ráz az autó. Itt Ausztriában, ahol a legtöbb út tükör sima, teljesen jók. Külön élmény a 4 kerék kormányzás. Úgy fordul az autó, hogy az eszméletlen. Pláne hirtelen kikerüléseknél érződik. A motor nagyon csendes, pont annyira hallatszik be, amennyire kell. VW termékeknél sokkal kultúráltabban jár. Az autóban hatalmas csend urakoldik (dupla üvegezés), 140 felett kezd egy picit megnőni a szélszaj, de zavaróbbá csak 180 környékén válik. Az automata váltó szépen teszi a dolgát, gyorsan vált, nem kapcsol mellé, nekem nem volt vele gondom. Ami a vezetéssel kapcsolatos élményeken javít, az a módválasztó (neutral/normal mód/, sport, comfort, eco, perso/személyes beállítás alapján/). Sport módban már jó, feszesebb a kormányzás, élénkebb a gázreakció. Vicces a sport módban a dübörgő V8-as hang, kicsit elhiszi az ember, hogy valami erősebben ül. A comfort módnál érezhetően ringatózó a futómű. A tökéletes átmenet a perso mód, amiben mindent normálra szoktam állítani és a gázreakciót, illetve a kormányzást sportra. Így egész jó vezetni a kocsit.

Azért mielőtt elfogultnak tűnnék, sajnos az autónak vannak hibái is. Haladjunk kívülről befelé. Először is több helyen önmagát koptatja a fényezés. A vezetőoldali ajtó belseején van egy 4-5 milis rész, ahol már alapozóig kopott a festék. Láthatóan beleér egy másik fém részbe. Ez elmondható a csomagtérnél két helyen is. Az egyik becsukódásnál koptatja le a festékrő a lakk réteget, a másik kinyitásnál. Gyakorlatilag a csomagtartó felső műanyag része belenyílik a tetőlemez végébe. Szerencsére a nyitási magasság szabályozható, így ez orvosolva van (bár a festékről a lakk már egy pár milis szakaszon lekopott), de nem értem ezt hogy nem lehetett észrevenni. A jobb oldali visszapillantó minden mosás után behülyül. Nem hajlik be, vagy nem hajlik ki. A tükörlap az égnek áll mosás után, sokszor csak órákkal később lehet visszaállítani (ezt tapasztaltam a család új Espace-nél is). Így reflexből a mosónál kikapcsolom az automata tükörbehajtást és hozzá sem nyúlok a tükörhöz pár óráig. A kulcs nélküli nyitás/zárás-indítás jó, viszont ha az ember kiszáll a vezetőülésből és a kocsi orra előtt átsétálna a másik oldalra, hogy kivegyen valamit, a kocsi bezáródik. Érdekes módon, hátulról megkerülve nem. Ha távirányítóról nyitjuk a csomagtartót és előtte nem nyitottuk ki az ajtókat, akkor a kulcs nélküli nyitás inaktiválódik. Ez érthető, gondolom biztonsági okok. De ha becsuktuk a csomagtartót, akkor sem tudjuk kinyitni a kocsit, csak kulccsal. Egyébként a kocsi mosásánál bosszantó a kulcs nélküli nyitás/zárás, érdemes előtte kikapcsolni, vagy benne hagyni a kulcsot (amit én sosem merek). Az első lökhátító és a motorháztető eleje a kavicsfelverődésektől már 20 ezer kilométernél mattos tapintású volt, waxal valamennyire feljavítottam, de nekem ez azt jelenti, hogy a kocsi lakkozása gyenge. A csomagtartó ugye elektromos, ez egy prémiumautós extra. Ami már kevésbé prémiumautós, hogy belülre becsukó gombnak ugyanaz a gumi gomb került, mint kívülre. Most tényleg nem lehetett egy piktogrammos gombot tenni belülre? A motorháztető felnyitását klasszul megoldották. Miután felnyitottuk belülről, egy kézre eső műanyag kallantyút kell meghúznunk, hogy fel tudjuk nyitni. Ez nagyon jó, csak ez nálam nem ugrott vissza az eredeti pozicióba (látszólag már próbálták beolajozni a szervizben), és ha kézzel nem löktem volna vissza, akkor nem reteszelődött volna a géptető. Az autó beltere, mint korábban írtam minőségi benyomást kelt. Csak ne kezdjünk el térd alá, vagy fej fölé nézelődni. Térd alatt írtózatos műanyagok vannak, még csak nem is szépen megformázva (2001-es Mondeomban különb volt a középkonzol alatti műanyag), 1-2 helyen eláll a szőnyegtől. A tetőkárpit szép és ott még a műanyagok is rendben vannak (így-úgy), a lámpa körül látszik, hogy 1-2 helyen eláll a panel a tetőkárpittól. Itt azért ne gondoljunk Lada Granta szintű dolgokra. Akik nem ilyen saszeműek, mint én azoknak nem tűnik fel. A biztonsági öv állításánál erősebben befele kell nyomni a műanyagot, különben kiugrik a panelből az öv tartója és nem tudjuk állítani (na ez pl. rohadt gáz). Tehát a látóterünkben nagyon odatették magukat a tervezők, de ami ezen kívül esik az már picit silányabbra sikerült. Negatívumként élem még meg a kanyarfényt, ami a VW csoport által is használt "ködlámpa felvillan amerre kanyarodsz" dolog. Ez azért nem tetszik, mert semmit nem ér, illetve nagyon nem illik bele a szép led fényszóró mellé a sárga fénnyel világító ködlámpa. Kikapcsolni természetesen nem lehet ezt a funkciót (legalábbis házilag nem). Az ülésszellőztetésen az egyes és kettes között nincs különbség, viszont egy harmadik szint elfélrne. Kellemes, de azért inkább csak az ülést szellőzteti ki, mint a fenekünk. A masszázs funkció jól hangzik, a gyakorlatban viszont egyrészt nincs rá szükség, másrészt pedig szerintem nem nagy cucc. A deréktámaszt mozgatja ki-be, le-fel különböző intenzitással a beállításaink szerint. Hosszabb útnál néha azért jól jön. Az adaptív tempomat ismét egy jól hangzó dolog, bár ne lenne benne. Ugyanis 140 km/h-ig működik az adaptív tempomat. Igen, ez azt jelenti, hogy a tempomat is csak addig működik, mert az adaptivitás nem kapcsolható ki és ezért jár a hatalmas feketepont. Én rengetegszer használnám sima tempomatként is, pláne hogy sok helyen tempomat 160-al haladnék. Kárpótlásul van sebességhatároló, amihez nyomni kell a gázt természetesen. Ezt nevezem én fél tempomatnak. Remélem később valami szoftverfrissítéssel kikapcsolhatóvá teszik az adaptivitást. A második nagy feketepont a tank mérete. Az autó egy 47 literes tankot kapott, ami elképesztően kevés, közepes súlyú lábbal sem elég 600 km-nél többre. Igazán bepréselhettek volna egy 60 literes tankot. Ha Ausztriából utazok Magyarországra, az nekem 650 km., így egy tankolást be kell tervezni valahol (ez a benzines Mondeomnál nem okozott problémát 60 literes tankkal). Ha már a tanknál tartunk, a fogyasztástól sem vágtam magam fenékre. Az autót 60% autópályán, 30% főúton (minden hétköznap), 10% városban használom. Dinamikusan vezetek, de azért odafigyelek. Ettől függetlenül a fogyasztásom kereken 7 liter. Igazából ez alá csak akkor tudtam vinni, ha tartósan 130 alatt használtam az autót, de ilyenkor sem sikerült még 6,3-6,5 alá vinni. Ha már jön egy 140-150-es szakasz, akkor már ugrik is fel. Ez ahhoz képest, hogy az 1.8-as benzines 17 éves Mondeom is beérte 8-8.5 literrel ilyen használat mellett, kicsit sok (viszont mivel ez az első tapasztalatom dízeles autóval, ezért ezt laikusként mondom). A multimédiás rendszerben is van pár apróság. Az első USB-k nem használhatóak töltőként, mert egyből médiaeszközként akarja kezelni a telefont és meg sem kérdezi, hogy "esetleg csak tölteni szeretnéd?". Töltésre így maradnak a hátsú USB portok. Az első USB portok egy mini rekeszben vannak, ami normál méretű pendrájvnál nem becsukható, így egyből be is szereztem egy mini pendrájvot. Az autó tud filmet lejátszani, aminek nagyon örültünk és nagy nehezen arra is rájöttünk, hogy mi az a formátum amiben hangot is ad ki a videó. Ezután rájöttünk arra is, hogy a kocsi csak álló helyzetben játssza le a videókat. Úgyhogy a páromnak továbbra is marad a Tablet a hosszabb úton való film nézésre. A rendszerre elérhető egy csomó haszontalan alkalmazás, aminek a többségéért fizetni is kell. Ezeket kihagyhatták volna, mert semmit nem érnek. Egyszer lefagyott a rendszer teljesen, elsötétült a képernyő. 10 percre rá minden visszajött, pedig épp csak zene szólt a kocsiban. Ez volt eddig a legnagyobb gondom a rendszerrel.

Az autóval problémáim nem igazán voltak, nem romlott el rajta semmi. Ez mondjuk egy ilyen keveset futott autónál talán elvárható.

Összességében meg vagyok elégedve az autóval, nagyon szeretem. Örülök, hogy végül a francia autó ellenességemnek ellenálltam és meg mertem venni ezt a kocsit. Javaslom mindenkinek, hogy ha ebben a kategóriában keresgél, akkor nyugodtan vetkőzze le a "szarfrancia" jellegű hozzáállását és próbálja ki. Ez az autó egy egyéniség, Passatból és Mondeobol tucatszám jön szembe, ilyen biztosan nem. Ez a Renault már nem az a Renault ami régen volt. Most már tényleg dizájnerek tervezik, ismerik az ergonómiát és egyáltalán nem kell elbújnia egy Passat mögé. Minőségben még van hova fejlődni, ha a Passat a mérce. Én szurkolok a Renaultnak, hogy kicsit gyúrjon rá a részletekre is és egy prémium felé kacsintgató autó lehet belőle. Aki pedig szemezget az autóval, annak bátran ajánlom, nem fogja megbánni! :) Mindenki megnézi, gyönyörű, nagyot dobban az ember szíve, ha este a a garázsajtó csukódásánál még egyszer hátrafordul! :)

Hibalista

- Az olajteknő tömítését cserélték ki (garancia). Ez épp az első olajcsere idejére esett, így egy grátisz olajcserét is kaptam a garanciális javítással együtt. - A telefont nem lehetett párosítani az autóval. Ezt egy szoftverfrissítés orvosolta (garancia).

Ide hordtam szervizbe

Osztrák Renault márkaszerviz - minden rendben volt velük, meg voltam elégedve. Nyilván Ausztriában az óradíjak magasabbak, ezt le kell nyelni (egy olajcsere, szűrőcsere akár 5-600 euróba is belemegy)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2016
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Mondeo 1.8 Trend (2001) Következő autója? Volvo V60, vagy valami elektromos (ha elérhető áron lesznek)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Talisman 2015 (2016)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)