A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic, Mégane Scenic (1997-2003)

Scenic, Mégane Scenic 1,6 16v kaleido 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tömör gyönyör, nem csak apunak!

Szöveges ítélet

Egy kereskedésben leadott autóként találtam rá, elhanyagolt állapotban. Nem ment csak 2-3 henger, a váltótartó bak szakadt volt, recsegett a féltengely, több sebből vérzett. Elsőre megijedtem, de kicsit utána jártam a dolgoknak. Lealkudtam a javítás anyagköltségét és elhoztam.

Fiat puntó 1-ből ültem át, és nagyon király érzés. Az ember felül a bakra és kicsit felülről tekint a többiekre. Az üléshelyzet szuper, felfekszik az ember jobb combja, nem fárad el. Állítható kormány és ülésmagasság plusz deréktámasz segít a jó beállításban

9 éves korához képest jól felszerelt, villanyablak és tükör, távnyitós központi zár, manuális klíma, 4 légzsák, plüss, rádió 6 hangszóróval.

A belső tér nagyon jól variálható. A hátsó ülések külön csúsztathatóak, kivehetőek, támladőlésük állítható, dönthatő, buktatható. Padlólemezbe a hátsó ülés előtt rekeszek vannak, a vezető széke alatt kihúzható fiók. A középkonzol alatt a hátsó ablak mozgatói és pénztartó van, a pohártartó nekem hiányzik. Csomagtér oldalában is van két rekesz, elfér benne egy-két dolog. A csomagtartó nem brutál nagy, de szerintem egy négy fős családnak okosan pakolva pont jó. A különféle rekeszek mellett hiámyzik egy kacatgödör a boxnél.

Elöl utazni urasan lehet, de hátul sem gyötrelem. Én csak suhanásnak hívom, mikor utazunk. Az 1,2 tonna (+utasok) belendül és csak puhán ring a hajó. A fogyasztása 100-ig 6,5 liter 120-130 nál 7,5 liter, szóval nem érdemes taposni. A 108 ló jó párosítás a kasztnihoz, de az előzéseket azért át kell gondolni. Amúgy a nyomatékgörbéje egész lapos, már kis fordulatnál fel lehet váltani, lassan de biztosan húz. A családi autóhoz teljesen passzol a motor karakterisztikája. A kanyarokban az alacsony autókhoz képest nagyobbat döl, ami az elején kicsit elbátortalanítja az embert, de hamar meg lehet szokni. A családnak viszont olyan érzése van, hogy apa átment sportosba és megy mint a golyó. Autópályán 130 nál kamion mellől kibukkanva szintén kicsit para, mikor a szél belekap a kasztniba, de ez sem vészes, inkább csak furcsa a vitorlázás.
A benzintank 60 literes, így 700 km felett elmegy egy tankkal, ami jól jön egy hosszabb úton.
A formája ízlés dolga, szerintem még a mai nap is megállja a helyét. Szemből és oldalról néz ki a legjobban, hátulról a leggyengébben. A belső tér színvilága pedig a mai új autók többségét veri. Nekem bordó plüss az ülés és az ajtókárpit, a padlószőnyeg pedig acélkék. A fekete vászonhoz szokott emberek az ajtó kinyitásakor hangosan megdöbbennek!

Az első hetek a barkácsolás jegyében teltek. Gépész végzettségű vagyok így házilag csináltam mindent. A vezérműszíj csere kicsit munkás, teljesen szét kell bombázni a motorteret, bakokat lekötni és húzkálni a blokkot jobbra-balra, hogy hozzá férjen az ember. Thorx kulcsot érdemes venni, mert szükség van rá az autóhoz szinte mindenhol.
Az alkatrészárak nem vészesek, de egy régi kisautóhoz (punto) képest drágák.

Kicsit zavaró volt, hogy a négyből két ajtóhatároló nagyot csattant az ajtó nyitáskor és záráskor, amin nem segített a zsírzás sem. A szétszedés után derült ki, hogy az ajtóhatároló kart megveztő görgő csapszegje kiugrott, mert a biztosító gyürű leesett. Az egyiket visszaraktam, a másikon egy ponthegesztés segített. Érdekes hiba volt, hogy a bal hátsó ajtó belülről való nyitásakor az ajtóban össeszorultak a drótok és lehúzta az ajtó bezáró pöcköt. Így viszont kívülről nem lehetett becsukni. Ezt sikerült orvosolni és a kárpitot sem kellett levenni, csak a belső nyítókar takaróját.
A váltókar gázelvételkor kicsit csattogott, a rudazatnál lévő rúgó tört el. Amikor ezt a hibát próbáltam megoldani, leszedtem a kéziféknél található műanyag burkolatot és egy toll, és egy telefon akksi került elő. Gondolom az elöző tulaj sokat töprengett hova tehette:) A kézifék alatt van egy kis mélyedés, amibe az ember beletesz dolgokat, mert más kacatgödör nincs. Nos innem meg levándorolnak a cuccok.

A trafók hibája minden autónál előjön, nálam viszont a gyertyák szorultak cserére, azóta szépen jár.
Mivel a trafó elromlása benne van a pakliban vettem tartalékba és ha egyszer elszáll, akkor kicserélem pár perc alatt. Benne van a csomagtartóban a kulccsal együtt.
Rosszabb utakon kopogott az eleje. A stabilizátor végén lévő két gumi ment tönkre, darabja 250 Ft.
Hátul is kopogott, a két lengéscsillapítót cserélni kellett (8100/darab Corven)
Az összes égőt cseréltem a világításnál, plusz a hátul a csatlakozókat meg kellett piszkálni, mert fékezéskor indexelve felváltva villogtak.

Az ingadozó alapjárat miatt kipucoltam a pillangószelepet és kicseréltem a két nagy ó gyűrűt, de ez sem segített. A megoldás a szívósortömítés cseréje lett, amihez megint jól le kellett bontani a dolgokat. (bordás szíj, szervoszivattyu, sallangok)

Szerethető, jó autó, de a scenic első szériából nincs nagy választék. Sok a leharcolt, nem gondozott darab. Aki vásárolni szeretne, csak ajánlani tudom, de meggondoltan tegye és várja ki míg egy rendszeresen karbantartottra lel. A vásárlás után hamar rá lehet költeni 2-300 ezer forintot, ami nagyon sok az árához képest 700 és 1.1 között.



Hibalista

- vezérműszíj 7000
- vízpumpa 9500
- feszítő görgő 12000
- főtengely szimmering 980
- hosszbordás szíj 3900
- vezető görgő 7300
- szíjfeszítő 12000
- Motortartó bak felső jobbos 11600
- váltótartó bak alul 5500
- lengéscsillapító hátul 8100/darab
- stabilcső végén 2 gumi 500
- trafó 8000/darab
- féltengely felújítás 10000
- balos bajusz díszléc 2300
- díszléc festés 8000

Ide hordtam szervizbe

Magam javítottam.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 174000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? punto 1 Következő autója? most ő lesz pár évig
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic, Mégane Scenic 1997

További ítéletek (153 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)