Szürke eminenciás
Szöveges ítélet
Tisztességes, nagyon értékarányos ára volt.
Ezernégyes, mert a kapzsi adó- és biztosítási feltételek büntetik a nagyobbakat.
Ezernégyes, mert hol lehet ma - szabályosan - igazán kihasználni a többlet teljesítményt? Nem kell folyton erőből előzgetni, hiszen ha betartod a sebességkorlátoztást, elvben nem is nagyon lehetne előzni az országúton.
Ezernégyes, s eddig a nyugis apucis autózáshoz bőven elég volt. Legfeljebb 10 perccel később értem Békéscsabára.
Kényelmes, nem fárad el benne az ember egy 900 kilométeres úton sem. 190 centisen sem érzem, hogy fölösleges vagyok benne, s mögöttem is elfér egy normál alkatú ember. Imádom, hogy nem egy sámlin ülök, a párom pedig értékeli, hogy sikkesen tud fel- és nem lehuppanni. Az öregek is egész jól be tudnak ülni. Embereknek tervezték! Ja, én is elmúltam már negyven.
Nagyon jó a kilátás belőle, rövid, áttekinthető és a magas ülés nekem bejött. A 4m 20 alatti hossz még lehetővé teszi, hogy a négy és fél méter alatti autók idején épült garázsok, parkolók, utcák befogadják. Ma minden új modell hízik, nő, csak erről a környezet nem vesz tudomást. (A gyalogosvédelem karosszéria hosszító ügye is gyanús, mert a hosszabb és főleg több "vas" drágábban eladható, míg a gyalogos ugyanúgy törik és repül a 0 csillagos betonra.)
Nem provokatív autó, nem néznek rá ferde szemmel.
Annyi cuccot elvisz, amit remélni sem mertem.
Pokolian praktikus.
Havernak volt korábban, az ő tapasztalatai is meggyőztek, ezért is mertem megvenni. A 2001-ben kapható, 4,5 millió alatti egyterűek mindegyikénél volt valami elcseszett egyéni megoldás, így ez maradt.
Rendes pótkerék van benne, nem idióta virsligumi, aminek a kitalálóját eltiltanám az autóipartól. Próbálj meg egy német autópályán éjszaka virsligumival letérőt keresni és gumijavítót találni. Halál a virsligumira, a javítókészletre pedig egyenesen kínhalál!
Bár vastag az "A" oszlop, de még mindig jobb, mint az osztott változat a maga életveszélyes holtterével.
Még rendes műszerfala van, nem mozi, nem digitális, s főleg nem középen. A számkijelzős sebességmérő óra optikailag zavaróbb, azt "értelmezni" kell, mégha ezt egyes szemorvosok tagadják is.
Negatívumok:lomha, de ezt sejtettem, kicsit trehány az összeszerelés, lehetne kisebb a fogyasztás, laza a váltó, az első ülés alatti fiókok akadnak a gyári műanyag szőnyegben.
Tömören: tisztességes kompromisszumos, nagyon kényelmes, nem feltűnő, végtelenül célszerű és még véletlenül egész jól összerakott. 2001-ben a 4 csillagos biztonság (pl. széria, fejet is védő oldallégzsák) még nem volt általános a kategóriában.
Sose rosszabbat!
Hibalista
- Gyújtástrafó 30.000-es szervíz után röviddel, (2003. május) majd ismét féléven belül. Szervíz kedvezményesen kicserélte, azóta rendben.
- Gyakoriak az első izzók cseréi, bár állandóan bekapcsolt lámpával megyek. Érdemes....
- Ötödik ajtó zárját kellett cserélni 34.000 körül.
- Nyitható hátsó ablak zárja akad, bicskával kell piszkálni a zárnyelvet. De elvagyok nélküle.
- Hihetetlen, de ezeken kívül eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
TOPCar 2000 KFT Renault kereskedő és márkaszervíz, Eger, Kistályai út, az Eger táblánál.
Régi ismeretség, barátságos és szolgálatkész csapat. Emberibb és közvetlenebb a viszony, talán azért, mert vidéken más a stílus? Szenes Béla és Barta Róbert mindenkinek ajánlható!
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Renault Hungária, Lurdy Házzal szemben. Azért oda, mert az ötödik ajtó zárját sürgősen kellett javíttatni, nem volt idő elmenni a megszokott vidéki márkaszervízbe. Korrekt, személytelen, de a trendi felvevő inkább diszkóhoz passzolt, nem autószervízbe. Oké, biztos én nem szeretem a hajzselét meg a "metroszexuális" fazont.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 102260 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra 4 ajtós, 1993, német gyártású | Következő autója? | Corolla Verso, ill. Renault Scénic II. Majd kiderül |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
