A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic, Mégane Scenic (1997-2003)

Scenic, Mégane Scenic 1,9 TDI 4 WD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szeretem, de túl sok a meglepetés

Szöveges ítélet

Az autót 2002-ben vásároltam. 0 km-rel. Családi és munkaautó egyben -persze nem árufuvarozás. Szeretem ezt a típust, hiszen előtte 1,4-es benzines SCENIK-em volt. Kellett a nagyobb dinamika és erő. Belső tere tágas. Vásárlás előtt összehasonlítottam a kategoria- és kortársakkal, belső térben ő volt a nyerő. 5 felnőtt is kényelmesen utazhat az autóban.
A dinamikával és a motor járásával nem voltam megelégedve új korában, a szervízben azt mondták bejáródik. Az én 2002-es autómat nem hívták vissza mint másokéról itt olvastam, pedig szerintem hasonló az esetem. Diesel autóm soha nem volt, vártam, hogy "bejáródik". Egy idő után javult a teljesítmény, szebb lett a hang. Aztán 20000 km körül EGR szelep hiba miatti teljesítmény csökkenések jöttek a leg váratlanabb és néha veszélyt okozó helyzetekben -mikor számítok a nyomatékra, az meg nem jön. Aztán tisztítgatták, de ki csak pénzért cserélték garancia lejárta után. Azóta ilyen jellegű probléma nincs. Aztán a motor elkezdte enni az olajat, gyakran érdekes hangot adott, többször voltam szervízben, de a therápia a következő volt: menjen míg meg nem áll, merthogy nem találták a hiba okát. Aztán egyszer csak megállt, ekkor jött az első turbó csere. Az új turbó esetenként megint csak furcsa hangon szólt. Közben új hiba jelentkezett: a motor váratlahul, szabálytalan időközönként egyenetlenül jár, de úgy hogy attól félek kiszakad a helyéről. A hibát a szervízműszer nem mutatja ki. Az új turbó sem bírta sokáig, kb 120000 km-ig túl voltam két turbócserén. A hátsó lngéscsillapítók és a kormányösszekötők cseréje az utak minőségét tekintve nem meglepő. Majd újabb hiba jelentkezett, aminek okát megint nem ismerték fel, találomra kicserélték " velőscsontot. A hiba továbbra is megvan.
Az egyik tompított fényszóróm izzójának foglalata elégett -nyilván nem a szakszerű szereléstől, azóta a saruk közvetlenül az izzó pólusaira húzva. A Szervíz az egész lámpatestet akarta cserélni, mert ez a foglalat nem beszerezhető. A szervízekkel az a baj, hogy több hibának az okát nem tudják felderíteni, így az üzemeltető nyúlhat a pénztárcájába folyamatosan eredmény nélkül. Aztán olyant tesznek, hogy a megbontott alkatrészt nem rögzítik visszaszereléskor rendesen az 24 órán belül fellazul és zörög, más esetben a motorburkolatot 3 csavar helyett kettővel rögzíti, aminek a vége megint lazulás. Azt hiszem én vagyok az a peches akire azt mondják: kifogta!
Mindemelett az autót szeretem, igy is dinamikus, az utolsó turbó és EGR csere óta megbízható, 5 tagú családomnak kényelmes. Azt hiszem érthető, ha ennek ellenére azt mondom nem érte meg az árát.

Hibalista

- EGR szelep, cserélve kb 60000 km -nél.
- Turbó kétszer. Az első garanciában újra, a második azon túl, felújítottra -ez is húzós volt!
- Kormányösszekötők.
- Motorkitámasztó ("velőscsont") mint kidreült, potyára.
- Hátsó lengéscsillapítók.
-
-

Ide hordtam szervizbe

FODOR AUTÓ Siófok:
Szerelő, szervízvezető alapos, megoldásra törekvő.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Ugrics és Sabó Dunaújváros
Szerelő felületes, szervízvezető udvarias.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 178000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? SCENIK 1,4 Következő autója? TOYOTA
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic, Mégane Scenic 1997

További ítéletek (153 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)