Szeretem, de túl sok a meglepetés
Szöveges ítélet
Az autót 2002-ben vásároltam. 0 km-rel. Családi és munkaautó egyben -persze nem árufuvarozás. Szeretem ezt a típust, hiszen előtte 1,4-es benzines SCENIK-em volt. Kellett a nagyobb dinamika és erő. Belső tere tágas. Vásárlás előtt összehasonlítottam a kategoria- és kortársakkal, belső térben ő volt a nyerő. 5 felnőtt is kényelmesen utazhat az autóban.
A dinamikával és a motor járásával nem voltam megelégedve új korában, a szervízben azt mondták bejáródik. Az én 2002-es autómat nem hívták vissza mint másokéról itt olvastam, pedig szerintem hasonló az esetem. Diesel autóm soha nem volt, vártam, hogy "bejáródik". Egy idő után javult a teljesítmény, szebb lett a hang. Aztán 20000 km körül EGR szelep hiba miatti teljesítmény csökkenések jöttek a leg váratlanabb és néha veszélyt okozó helyzetekben -mikor számítok a nyomatékra, az meg nem jön. Aztán tisztítgatták, de ki csak pénzért cserélték garancia lejárta után. Azóta ilyen jellegű probléma nincs. Aztán a motor elkezdte enni az olajat, gyakran érdekes hangot adott, többször voltam szervízben, de a therápia a következő volt: menjen míg meg nem áll, merthogy nem találták a hiba okát. Aztán egyszer csak megállt, ekkor jött az első turbó csere. Az új turbó esetenként megint csak furcsa hangon szólt. Közben új hiba jelentkezett: a motor váratlahul, szabálytalan időközönként egyenetlenül jár, de úgy hogy attól félek kiszakad a helyéről. A hibát a szervízműszer nem mutatja ki. Az új turbó sem bírta sokáig, kb 120000 km-ig túl voltam két turbócserén. A hátsó lngéscsillapítók és a kormányösszekötők cseréje az utak minőségét tekintve nem meglepő. Majd újabb hiba jelentkezett, aminek okát megint nem ismerték fel, találomra kicserélték " velőscsontot. A hiba továbbra is megvan.
Az egyik tompított fényszóróm izzójának foglalata elégett -nyilván nem a szakszerű szereléstől, azóta a saruk közvetlenül az izzó pólusaira húzva. A Szervíz az egész lámpatestet akarta cserélni, mert ez a foglalat nem beszerezhető. A szervízekkel az a baj, hogy több hibának az okát nem tudják felderíteni, így az üzemeltető nyúlhat a pénztárcájába folyamatosan eredmény nélkül. Aztán olyant tesznek, hogy a megbontott alkatrészt nem rögzítik visszaszereléskor rendesen az 24 órán belül fellazul és zörög, más esetben a motorburkolatot 3 csavar helyett kettővel rögzíti, aminek a vége megint lazulás. Azt hiszem én vagyok az a peches akire azt mondják: kifogta!
Mindemelett az autót szeretem, igy is dinamikus, az utolsó turbó és EGR csere óta megbízható, 5 tagú családomnak kényelmes. Azt hiszem érthető, ha ennek ellenére azt mondom nem érte meg az árát.
Hibalista
- EGR szelep, cserélve kb 60000 km -nél.
- Turbó kétszer. Az első garanciában újra, a második azon túl, felújítottra -ez is húzós volt!
- Kormányösszekötők.
- Motorkitámasztó ("velőscsont") mint kidreült, potyára.
- Hátsó lengéscsillapítók.
-
-
Ide hordtam szervizbe
FODOR AUTÓ Siófok:
Szerelő, szervízvezető alapos, megoldásra törekvő.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Ugrics és Sabó Dunaújváros
Szerelő felületes, szervízvezető udvarias.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 178000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | SCENIK 1,4 | Következő autója? | TOYOTA |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
