Soha ne legyen rosszabb autóm!!
Szöveges ítélet
Az első 5000 km alatt kicserélték az összes elektromos vezetéket, miután az autó rángatott és a szakszervizben nem tudták kideríteni mi a hiba forrása. Azóta a kötelező szervizeken kivül csak az állat módon kopó féktárcsákat és betéteket kellet cserélni + izzókat. Ideális választás családosoknak. A gyerekek imádják, de mióta négyen vannak, kellett venni egy Alhambrát is, ő meg maradt a munkábajáró autó. 200 a vége, de 150-160 az utazója. Asszony+3 gyerek+cuccok mellett 140-150 km/h az utazó, ekkor elfogadható fogyasztással. Kicsit lehetne csendesebb a beltér, de most hogy rozsdásodik a kipufogó es lerohadt a zajszigetelő a motorháztetőről, inkább sportosnak mondanám. Kenyelmes, átlátható, szerethető autó. Szerintem a legszebb formájú egyterű a mai napig, látszik, hogy nő volt a tervezője. Az új Scenic technikailag lehet hogy jobb, de kül- és belalakra biztos nem, nem is kellene. 210000 km alatt egyszer hagyott cserben, Assistant trailerrel beszállította. Ez meglepő egy francia autótól (mármint, hogy csak egyszer), le is kopogom. Kár, hogy már nem gyártják... A márkaszerviz drága, a kötelező szerviz is, hátha meg cserélni is kell valamit!
210000 km-t tettem bele napi ingazassal autópályán + külföldi nyaralások + hétvégi kiruccanások. Csak benzint kellett bele tankolni, meg 10000 km-enként 1 liter motorolajat egy ideje. Inditásnal leesett a fordulatszám, valami thermo izét kicseréltek benne, azóta semmi gond. A szervizbrn azt mondták, bár minden autó ilyen állapotban lenne ekkora futásteljesitménnyel. A család már kinőtte, úgyhogy csak én nyűvöm nap mint nap. Szeretem. Ha eladom meg fog szakadni a szívem:-( Pedig le kell cserélnem egy kisebbre, mondjuk egy Minire vagy egy Alfa Mitora....
Még annyit, hogy aki szürke színben vette meg, annak sok szépérzéke nincs, vagy nagyon nem számít neki, hogy néz ki, annyi vidám, világos szín közül lehet választani (nekem világoszöld van), de hát ez nem egy business car....
Úgy megy 210000 km-rel a háta mögött mint újkorában, nem kell félteni, csak nyomni a gázt. Bárcsak az Alhambrával fele ennyi gondom lenne.....:-(
A rozsdás kipufogódob megadta magát. Utángyártott nincs ehhez a típushoz, az új meg ~65e Ft-ba kerül! Na nem....átmenetileg belegyártottak egy dobot, sima input, output, amitől a hangja nem lett jobb, viszont a motordiagnosztika lámpa mindig kigyullad. Lehet, hogy van öszefüggés? Közben egy ismerősömtől sikerült feláron beszerezni a dobot. Remélem a lámpa is el fog aludni....
Egyszóval meghálálja a gondoskodást ezerszeresen!
Hibalista
- Izzók, az egész elektromos vezetékelés,
- mindkét hátsó lengéscsillapító (állítólag konstrukciós hiba, 60e km-nként el szokott törni, nekem 180e-ig bírta),
- kétszer kellett első féktárcsákat+fékbetéteket cserélni 70000 HUF/alkalom
- 180000 km-es szerviznél, jobb alsótrapéz csere (?), egyik befecskendező csere,
- 200000 km-nél első fékbetőtek cserője, féktárcsák esztergálása,
- légtömegmérő (?) többszöri cseréje,
- aksi lemerült szinte napra pontosan 4 évvel a vásárlás után,
- benéztem a kipufogóhoz, hát rozsdásodik rendesen, pedig minden tavasszal alvázmosás jön (lehet, hogy pont azért?), ettől a hangja egy kicsit brummogós lett, de jól áll neki...:-)
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner Budaörs - drága, itt egyszer fordítva szerelték fel a náluk vásárolt téligumikat, defektet is kaptam miatta.....
Renault Császár, Tatabánya - drága
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Tóth Imre, Tatabánya - korrekt, olcsó
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 210000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Baleno | Következő autója? | Alfa Romeo Mito |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
