Praktikus és kényelmes családi francia
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem?
Hát egyszer?en gyönyör? — ugye érz?dik az elfogulatlanság a hangomban? Mikor megyek felé, vagy egyszer?en csak áll az ablak el?tt: nézem és gyönyörködöm.
Akkor már maradjunk a KÜLS?nél: az a fajta autó, amely belülr?l nagyobb, mint kívülr?l. Kívülr?l valóban nem túl nagy – eltekintve persze a magasságától. Még mindig nem tudom megszokni: parkoláskor sokszor azt hiszem, hogy már érinti az eleje az el?ttem lév?t, aztán dehogy: van még 30 centi...
A BELS? leírásánál nehéz eldönteni, hogy a praktikum, a kényelem, vagy a kézreállóság fel?l érdemes-e el?ször közelíteni.
PRAKTIKUS: ennél több tárolórekeszt talán csak az utódja, a Scénic II tud felmutatni. A hátsó ülések variációs lehet?ségeinek kiszámítása megizzasztana egy gimnazistát: mindegyik külön mozgatható el?re-hátra; a háttámlája több pozícióban is hátradönthet?, vagy teljesen el?rebuktatható; az egész ülés el?redönthet?; kivehet?; a középs?t kivéve a két széls? beljebb tehet?: ilyenkor ugyan csak négy személyes, viszont kényelmes távolság van az ajtók és a másik hátsó utas között is. A lábtér b?séges: elöl magamra (178cm) beállítva, hátraülve b? arasznyi távolság marad a térd és a háttámla között. A csomagtartó nagy, és f?leg könnyen pakolható, lévén hogy egy síkfalú kockát képez a tér. Nagyon kellemes, hogy a csomagtartóajtó ablaka külön is nyitható, így ha kevés hely van az autó mögött, vagy csak egy kisebb holmit kell bedobni a kalaptartóra (vagy azt felemelve a csomagtartóba) ez jól jön.
KÉNYELMES: franciásan széles, plüss ülések (a hátsók persze keskenyebbek), a rugózás (bár rosszabb pl. a Lagunánál), még mindig jobb, mint a hasonló árú német, vagy japán típusoké. A hátsó traktusban a gyerk?cök örülnek a repül?gépeken megszokott el?z? ülés hátuljáról felhajtható tálcának, mely az autó összemorzsázásában is nagy segítséget jelent nekik.
KÉZREÁLLÓ: kedves feleségem (aki pedig nem egy hobbiból autót vezet? típus!), amikor el?ször vezette annyira jól érezte benne magát, hogy azóta is gyakran magától ül bal-el?re, és nekem marad a jobb-els? hely. Minden kapcsoló, gomb, kezel?eszköz pont ott van, ahol lennie kell, könnyen elérhet?, könnyen m?ködtethet?. Kormány, pedálok, ülés jól beállítható (a magas üléshelyzetet szokni kell, viszont nagyon jó érzés a többi autó fölött ellátni!, és a sokak által kritizált, túl lapos szögben álló kormányt is: ezt az els? 10 perc után észre sem venni!))
Hogy szóljak valami negatívot is: most, a nagy hidegben viszonylag lassan melegedik fel az utastér. Tény, hogy nagy a tér, talán azért.
MOTOR: 1,6-os, 16 szelepes benzines. Persze, dízelt jobban szerettem volna, de az jelent?sen drágább volt, így inkább fiatalabbra futotta ugyanabból a pénzb?l. Összességében nagyon elégedett vagyok vele. 107LE, ami nem sok, de nem is kevés. Jól viseli az alacsony fordulatot: 5.-ben 50-nel, de még az alatt is simán lehet vele közlekedni, és még komótosan gyorsulni is lehet vele innen. (Pl. a 2,0-s Lagunában lév? 8 szelepes motor még 70-nél sem csinált semmit padlógáznál). Ha sietni kell, vagy menekülni, akkor a szokottnál jóval mélyebbre nyomott gázpedálra igencsak meglódul a nagy test. Csak a pillanatnyi fogyasztás mér?t nem szabad ilyenkor nézni, mert az ártalmas lehet az egészségre és így a közlekedés többi résztvev?jére is...
A fogyasztásom nem rossz. ?sszel minimalista vezetési stílussal sikerült 7,2-7,5 közötti fogyasztásokat produkálnom. Most a hideg, a bemelegítés (közben ablakról jégvakarás, esetleg hó alóli kiásás), és a gyakori rövid utak miatt inkább 8 körüli. Majd kiváncsi leszek a nyári, autópályás nagy utazások alatti fogyasztásra.
FELSZERELTSÉG: nagyjából minden, amit 2000-ben már produkált a kommersz autógyártás. Nincs benne: b?rkárpit és tet?ablak (pedig azt szerettem volna...). Más minden van.
Eddig ez a legjobb autóm. Nem mondom, hogy nem létezik ennél jobb autó, de az többe kerül. Családszeret?, kényelemszeret?, autószeret? embereknek való. Mint egy kényelmes fotel a nappaliban, melyb?l nézvést a kicsiny gyermekek önfeledt játékát, boldog az ember lelke.
Hibalista
- A nálam töltött fél év nem igazán alkalmas messzemen? következtetések levonására - illetve az lenne, ha ennyi id? alatt egy csomó hiba el?jött volna. De éppen hogy nem!
- Amikor megvettem (4 évesen), cserélni kellett néhány rizsszem-izzót a kapcsolókban, valamint nem m?ködött a fényszórómosó. Komoly problémák, mi? (A fényszórómosó szivattyújában lév? szelep gyárilag hamar elavul, azután vagy nem jön a lé, vagy állandóan folyása van. Lehetne cserélni a komplett szivattyút, de nem érdemes és f?leg drága: néhány ezer Ft-ért lehet a cs?vezetékbe dugandó szelepet beszerezni; a szivattyú végén lév? szelepgolyókat pedig kiszedni és kész. Mondjuk ezzel együtt sem szabad hatalmas tisztító-hatásra gyanakodni...)
Ide hordtam szervizbe
általános autószerel?m: Sz?dliget, Kelemen Feri
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
autóvillamossági: Fels?göd, Tóth Zoli
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Laguna | Következő autója? | Scénic II |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
