Pénz- és időtemető a pokolból
Szöveges ítélet
Miután a Mareánkban eltört az egyik dugó, egy szuper kényelmes és megbízható 4x4 családi autót szerettünk volna venni. Hát ez nem az lett. Két hónappal a vásárlás után cseréltettünk rajta minden kopóalkatrészt. Egy héttel utána nem vettem észre, hogy elromlott a gyújtáskapcsoló és így leégettem az önindítót. Az önindítómotorhoz nehéz hozzáférni, ezért a cseréje majdnem egy százasra jött ki. Egy hónappal később elmentünk vele Olaszországba. Hazafele a szlovén határon a pályán a belső sávban letört a hosszbordásszíj feszítő görgő. Két magyar férfi pont megállt a pihenőben és hazahozott minket a 1,5 éves gyerekünkkel, megvettem az alkatrészt, vissza, csere és haza. Itt eldöntöttük, hogy kipofozás után eladjuk, de addig továbbra is ezzel jártam dolgozni. Nem telt el két hét, amikor elkezdett dadogni a motor. A kínai OBD olvasó szerint lambdaszonda hiba volt, de aztán hosszas keresgélés után kiderült, hogy a gyújtótrafók oldala végig van repedve és azokat kell cserélni. Ha már rászántam egy napot a javítására, gondoltam rendbe rakom azt a két kis rozsdafoltot rajta (bal első ajtó zsanérja alatt és a motorháztető elején, belül), és kipofozom a többi kis hibát. Pl. nem spriccelt a bal első ablaktörlő spricni és ilyesmik. Ekkor tapasztaltam, hogy minden egyes gumialkatrész málik szét, mint a gyurma - elfáradtak. Bennem felsejlett a remény, hogy ha már majdnem mindent cserélt(et)tünk, talán tartsuk meg, sok dolog már nem romolhat el rajta. Nagyon nagyot tévedtem. Egy héttel később munkába ment felvillant a műszerfalon, hogy nincs töltés. Akkor meg is álltam vele a melóhelyem előtt és hónapokig rá sem néztem. Ha feltöltöttem az akkut, gyújtás volt, önindító motor ment, de nem indult. Mindenki az immóra gyanakodott. Végül kiderült, hogy valami túlfesz lehetett, mert a generátor és mindkét vezérlőkompjúter is odalett. Csere után az autó pöccre indult. Az első kanyarig. Mert akkor kifolyt a kormányműből az olaj - a tapasztaltak szerint biztos amiatt, mert sokat állt. Ezzel még faterom elvolt pár napig, aztán ment is eladásra. Remélem, hogy a következő tulajdonosnak nagyobb szerencséje lesz vele, mert bár mindent javítottunk rajta, még most is gyomorgörcsöm lesz, ha eszembe jut. Meglepő módon a váltója nem romlott el, pedig a facebookos Renault Scenic RX4 csoport szerint az az autó gyenge pontja. Ha mégis megtetszik ez az autó, oda mindenképp lépj be! Amikor eladtam a téligumi szettemet, pár hét múlva láttam a vevőt posztolni az autóját, ahogy traileren viszik. A munkatársam, amikor meglátta, hogy ilyet vettünk, azt mondta, hogy a szüleinek is ilyen volt és milliókat égettek el benne. Szóval hiába a kényelem, én nem ajánlom senkinek.
Hibalista
- gyújtáskapcsoló, önindítómotor, az összes gyújtótrafó, mindkét vezérlőkompjúter, letört a hosszbordásszíj feszítő görgő, hátsó ablaktörlő, pótkerék tartó műanyag, kormánymű
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Marea Weekend | Következő autója? | Musso 2.9D |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
