Nekem bevált
Szöveges ítélet
2007 július 7.-én vettem az autót egy Tolna megyei autókereskedésben. Akkor 6.5 éves volt, óra szerint 115.000 Km-rel. Szép külső és belső állapottal. Vásárláskor az egyik első ködlámpa törött volt, mivel műszaki beállítottságú vagyok, ezért saját kezűleg kicseréltem (árak a hibalistánál). Egy hét használat után nem hűtött a klíma. Irány a klímaszerelő, gázt megfestette, és a kompresszornál nyomta ki. A tömszelencét és a csapágyat kicserélte, majd összeszerelés. A kompresszor levételekor lehetett észrevenni, hogy az autó eleje törött volt. Kb. 2 hét múlva megint nem hűtött a klíma, vissza a klímáshoz, átnézte, az egyik cső volt lyukas. Kivette, és egy gumicső került a helyére. Azóta OK. 195/60R15 méretű gumikat raktam alá, ezekkel stabilabb lett az autó. A magas építése miatt kanyarban billeg, de jóindulatúan viselkedik. Nagyon jó az üléspozíció, át lehet látni vele a forgalmat. Az ülések kényelmesek, hátul is, csak a középső ülés szűk egy kicsit. A csomagtartó elegendő egy négy személyes egyhetes nyaraláshoz (a középső hátsó ülés kivéve, a szélsők kb 5-10 cm-rel beljebb rakva hátul is fejedelmi helykínálat). 2 évvel vásárlás után menet közben letörött a csomagtartó ajtó teleszkópjának a vége, és a teleszkóp bellülről kiütötte a hátsó lámpát. Egy hideg téli napon beültem az autóba és indítás után nem ment a belső ventillátor. Szétszerelés után lehetett látni, hogy a vezérlő panel egyik csatlakozója kiégett. Újraforrasztottam, azóta üzemel. 155.000 km-nél bevillant az elektromos hibát visszajelző lámpa, és az autó elgyengült; kb 1 perc után kialudt és rendben ment tovább. Ez a hiba egyre gyakrabban fordult elő, ezért elvittem kiolvastatni a hibakódot. A műszer szerint az EGR szelep és a légtömegmérő jelzett vissza. Otthon szétszedtem, az EGR szelepet és kitisztítottam, a légtömegmérőt kicseréltem. Azóta hibamentesen üzemel a gép. Természetesen fékbetéteket cseréltem benne, a féktárcsákat leszabályoztattam, gumit vetem rá, de ezek bármelyik autónál fogyó alkatrészek.
Hibalista
- 1 db első ködlámpa (kavicsot kapott) Valeo 8.000 Ft - Klíma tömítetlenség miatti gázszökés Kb.75.000 Ft - Csomagtartó ajtó emelő teleszkóp műanyag vége eltört, kütötte a hátsó lámpát (bontott) 10.000 FT - Ventillátor sebesség szabályzó panel forrasztása (s.k.) 0 Ft - EGR szelep tisztítás (s.k.) 0 Ft - Légtömegmérő 42.000 Ft - Hibakód olvasás 2.000 Ft/alkalom - Hosszbordás szíj 2.500 Ft
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelő, csak hibakódkiolvasásra vittem hozzá, a szerelést saját kezűleg csináltam.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
AC-Ker Bt Szekszárd Szekszárdon és a környékén a legprofibb klímások, korrekt árakkal, tájékoztatással, és munkával.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Koleos |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
