Nagyter?
Szöveges ítélet
Ez egy utolsó szériás darab volt, így semmiféle gyermekbetegséggel nem küzdött. Soha, semmi nem romlott el, a gyári hibás CD váltót leszámítva. Ja! Az egyik hangszóró a 6 közül kimaradt az autóból, amit szintén pótolt a keresked? hónapokkal a vétel után (akkor vettem észre, hogy nem szól...).
Kényelmes a magas üléspozíció, de nem egy tipikus utazóautó. Kicsit teherautós, így azokon a hosszabb távokon (1500 km), amit nyomtam vele, már elég fárasztó volt. A méretéhez képest - pl. az új Megannal összevetve - nagy az utastér, a hátsó ülésen is van megfelel? lábtér. (Egy cimborám Scenicjében egyszer, igaz csak rövid távon, kilencen is utaztunk.) Az új Scenicben hátul kicsi a fejtér, három embernek így hátul igen sz?kös. Ennél még a hátsó sor teljesen rendben van.
Szerintem az 1,4-es motor kicsi hozzá, nehezen mozgatja a nehéz kasznit. A fogyasztása ebb?l adódóan szerintem nagyon magas volt: autópálya 140 környékén 9-9,5 liter, városban pedig a 10 litert is lazán benyelte, különösen télen. Az 1,6-os motor nyilván könnyebben mozgatja az autót, így talán kevesebbel is beéri.
A váltó lötyög, hosszú uton jár, tipikus francia, de azért meg lehet szokni.
Futóm? kényelmes hangolású, az út egyenetlenségeit jól elnyeli.
Szerintem érdemes a Kaleido felszereltségre vadászni, mert digit légkondit, coolboxot, f?thet? els? szélvéd?t (ez baromi jó volt télen), alufelnit, tet?csomagtartót, 6 lemezes CD váltót tartalmaz. Ezekért új korában nem kellett fizetni, használtan pedig ezeknek nincs különösebb értéknövel? hatásuk, de hasznosak, jól mutatnak és miért ne vegyünk egy jobban felszerelt változatot?
Feleségem a korábbi Twingó után idegenkedett t?le (nagy, nem látja az elejét, széles stb.), de aztán nagyon megbarátkozott vele, alig bírtam lebeszélni az egyter?r?l, mert a magas üléshelyzetben a forgalom sokkal jobban áttekinthet?, mint egy hagyományos személygépkocsiból.
Két év után az új áránál 1,1 millióval olcsóbban, 2,6 millióért tudtam eladni, b? hónapot pihentetve az autókeresked?nél. Magánszemélyként hírdetve nem is mozdultak rá. Szerintem elég magas ez az értékvesztés egy ilyen kategóriájú autónál.
Hibalista
- CD váltó már a szalonból elhozva nem m?ködött, garanciában csere.
Ide hordtam szervizbe
Gödöll?i Reneult szalon. Csak a kötelez? alkalmával látták. Semmi extra, átnézték az egyébként panaszmentes autót.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 41500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Renault Twingo | Következő autója? | Honda Accord Tourer 2,2 i-Ctdi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
