A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic, Mégane Scenic (1997-2003)

Scenic, Mégane Scenic 1.6 16V 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Mennyország 4 keréken,lazán.

Szöveges ítélet

Ma nagyon olcsó lett ez a tipus,főleg emiatt írom ezt vélemyényt,mert ez ma is egy nagyon jó autó,és ha vásárolni készülsz egyet,érdemes odafigyelni erre a tipusra is mindenképp.


Előző autónk egy 1,2 HTP első generációs Fabia Combi autó volt,majd egy évig ugyanez de 1,4 TDI 55KW .Nem írok ezekhez külön ítéletet,de összefoglalom előnyeit-hátrányait,mégis hogy jutottunk el a Scénichez.Abból indulok ki hogy család,és szeretünk utazgatni autóval.Másodszor,muszáj is volt utazgatni 4-700 kilométereket mert távolabb dolgoztunk az otthonunktól,tehát autópálya nagyon sokszor koptatva volt.Ez rávilágít más oldalról is a dolgokra.Nem mindegy mire használjuk az autót: 1,2 HTP ,csendes,városban egyáltalán nem lomha,sőt fürge,és abszolút elég ha nem versenyezni akarunk.Faluk közt ugyanígy,csendeske is,s mellette nem tartsuk fel a forgalmat.Beszélhet más hogy pici motor jaj ne vegyed,ha TE az utad 80-85 százalékát itt töltöd,akkor untig elég,vedd meg,kevesebbért is hozzájutsz,felesleges nagyobb motorizáció,spóroltál. Autópályán: Hangoska.Picit a motor is,de inkább szélzaj.Van rosszabb is,de kicsi autónál ez van,alapból spórolnak a tömítésekkel(minimum így van 2007 előtt tervezett autókkal).Hozzá kell tenni,hogy (és ezt tapasztalatból mondom) fontos milyen erős-gyenge motorral választasz autót,mert viszont ha sokat utazol 5-8 órákat,akkor bizony nem telle-belle tempóval vezetsz,hisz nem akarsz 2 hétig úton lenni.Az a kicsi motor akkor pedig szenved.S vele a te füleid is,meg a pénztárcád is a benzinkútnál.Mi 130-150 es tempóval,70 százalékban autópályán használtuk az autót,közúton és városban normális tempóval,átlag fogyasztásunk 6,3L (alig bejáratott motorral)...... AZ 1,4TDI: Ezt használtuk egy évig,az üzemanyagsórolás miatt,de ennél rosszabb döntésünk sosem volt.Eleve a fogyasztással nem jött vissza a bele fektetett több pénz,(5,3L átlag),de ami rosszabb,hogy ez a motor egy traktormotor kicsinyített mása.Úgy 60 km per ó-nál találsz egy pontot ahol nemhallod ezt a kerepelést,egyszerűen zavar közúton is,városban is,és irdatlan hangos autópályán.Ez passz ez a motor... A Scénic úgy jött a képbe hogy a Fabia üléspozíciója nem hosszú útra van tervezve.Ezt onnan tudjuk hogy másfél óra után bevallottam volna még azokat a bűneim is amelyeket nem is követtem el,csak álljunk meg valahol kinyújtózni,meg a seggem is végre kapjon vért.

- - -

SCÉNIC

Facelift utáni,gyönyörű pici autó.MPV mégis rövid,nagyon jó vele forogni városban is.Az 1,6 16V motor abszolút elég,nem sportra van,de probléma nélkül lehet vele sportosan közlekedni.Családban került olyan kezébe is aki korabeli Octavia 1,9 TDI-hez volt szokva,és azt mondta a Renault fürgébb.

Előnyei: Csendes,a motor is és a kasztni is.Nem annyira mint egy 4 éve gyártott modern autó,de az első Fábiához képest mindenképp.Maga az üléspozíció az a menyország,3 óra utazás után sokszor az van hogy nemfontos megállni pihenőre.Vigyázat,sok MPV-nél csak az autó magas,de a padlótól az ülés teteje alig változik.Ez a Scénic ebben tán verhetetlen.A helykínálatról annyit hogy 185cm vagyok,és ha kedvem van simán keresztbetett lábbal utazok(elöl is).A beszállás-kiszállás,az fenomenális.Ilyen jó érzés dolgoknál amik előtagja a be és ki,mégegy nincs,kivéve egy bizonyos intim dolgot.Kinyitod az ajtót,egyet fordulsz és más ülsz.Vagy fordítva.Par excellence.

Alváz:Puha rugózás,de mégse összevissza billeg.Nagyon rossz útnak kell ahhoz lenni hogy felüssön a lengéscsillapító.Sokan félnek magas autótól merthogy dűlöngél.Hát ez nem.Nem kell vele 110-el járni faluk közt a kanyarokban,és akkor szinte nem is veszed észre a különbséget.Nagy sebességnél,száz körül,hosszú íves kanyarokban jön csak elő az alulkormányzottság (húz kifelé),de ez is csak akkor zavaró ha pont egy ilyen helyen kell előzni,és a nagyokos a másik autóban egy lapáttal rádob,mert sietsz,és az eszébe nem jut hogy te már 4 órája úton vagy és nem akarsz mögötte kullogni.Persze a szervó is nagyon puha,a Fabia ehhez képest sportautó (alváz,váltó,kormány),de ez nyugira van tervezve,úgyhogy ez így rendben van.

Váltó: Hát az franciás.De ez is csak szokás kérdése,ráadásul tök mindegy mekkorát kell mozdítani a váltón ha nem sportosan vezetsz.

Minden nő bele tud szeretni.Imádják vezetni (2 ,,darab,, nő a családból,de nemadnák semmiért).

Fogyasztás: Mikor vettük emiatt féltem a legjobban mert 8,5 litereket írtak általában.Ehhez képest kevéssel 7 felett van az átlag,és néha még 7 alá is le tudunk menni 80-90 tempónál.

Szervizelés:

1.Bennevolt 115e km mikor vettük.Ahogy egy tisztességes autótulajdonoshoz illik,azonnal vezérműszíj csere,egyúttal vízpumpa csere.A vízpumpához csak úgy férsz hozzá ha levetted a vezérműszíjat,tehát egyszerre cserélni mindenképp,mert ugye nem akarod 1 év mulva megint szétszedni.Jótanács: 125e km után van írva a vezérműszíj cseréje,ne várd meg,cseréld 110e körül,ugyanis a vízpumpa már itt a végét leheli,tele van vízkővel,stb.

2.A benzinvezeték kilyukadt.Az volt a furcsa hogy mindig mikor a kocsihoz léptünk (álló motornál),egy másodpercre benzinszagot éreztünk.Ha benne ültél akkor nem.Csak megállás után,és akkor is mindig csak egy pillanatra.Nem kell csövet cserélni,ha te nemtudod megcsinálni akkor szerelő pár fillérért megoldja.A gond az,és ha egy reggel épp az autó alatt bámészkodnál akármi más miatt ami javítással kapcsolatos,nézd meg ahogy a padlólemez véget ér a motor előtt: a kábelt pici műanyag csattok tartsák,és szeret belőlük kiesni.Aztán ez vergődik az alagút oldalához.

3.Fékek: Ha autót veszel nézd meg a belső fékpofákat is,autóbazár szereti kicserélni csak a külsőket,kevésbé használtra,a hatás miatt.Mi emiatt 1x vason (vasig kopott) jöttünk haza.

4.Néha nem akar melegen indulni a motor.Van hogy 1 évben 1x,van hogy 3x. Általában a motor fordulatszámmérője koszos.

5.Hátsó ablakemelő mechanizmusról egy műanyag pöcök letört.Az ablakot lehetett használni,de felső állásból mindig visszaesett egy centit.Lehet orvosolni olcsón a hibát,csak ott kell venni ahol a motorja nélkül is árulják.

6.Rozsda.Ez egy Franciaországból behozott autó,bazárból vettük (pedig onnan sosem akartam),és nincs rajta rozsda.Nincs.Állítólag ezen az autón a kipufogó dob 3 év után már rohadni kezd,nemtudom,a miénken csillog-villog szó szerint.

7.Motorolaj.Mindig azt mondom ha te évekig bízni akarsz az autódban,adj neki azt ami a papiron van.Ne spórolj ilyesmin.Főleg dízelesek tartsák be.Én mindig ELF olajat vettem bele,azt ami a hozzá van írva.Kb 30 százalékkal drágábban jön ki,de legalább tudom hogy jót öntöttem bele.Cseréltem 15 ezer kilométer után,a flakonban mindig maradt kb. 3-4 deci,amit fél év után épp kért is a motor.

Soha nem vittük márkaszervizbe.Ha egy picit akarsz az autóhoz érteni,ezt-azt megcsinálsz magad is,a többiről pedig lesz egy kis fogalmad,és ha találsz egy jó szerelőt,és el tudod neki mondani a dolgokat,olcsóbban megúszod.Márkaszervizbe csak kivételes esetekben vigye az ember.

.

U.I. Ha néha szeretsz sportosan is vezetni,de általában nyugi van nálad akkor nagyon jó választás lehet ez az autó.Persze lehet másnak több vele a gondja,nyilván szerencse is kell mint mindenhez.Ha hasonló gépkocsit keresel de sportosabb a stílusod,akkor 1.gen. C-Max,mert keményebb az alváz,közvetlenebb a vezetés,tehát hamarabb reagál az autó alattad a gondolataidra.Nyugodt vezetési stílussal azonban a kényelmet inkább fogod dicsérni mint a sportosságot.



Hibalista

- Jobb hátsó ablakemelő,Benzinvezeték,motorfordulatszám mérő.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 115000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fabia Következő autója? E46
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic, Mégane Scenic 1997

További ítéletek (153 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)