Kényelem, de milyen áron?
Szöveges ítélet
Az autót mindenekelőtt praktikussága, variálhatósága, kényelme és - mint később kiderült ez rossz gondolat volt - megbízhatósága (új autó) miatt választottam.
Most 4 évesen, 60000 km után is szereti a család kényelme és praktikussága miatt, azonban a felsorolt problémák már-már a fenntartását is kérdésessé teszik.
Évente min. 2 alkalommal a szakszervízben megjelentem, a "kötelező" szervízeket sem hagytam ki. A szervizben minden alkalommal udvariasak voltak, az egyeztetett időpontokban csúszás sohasem volt.
A gyújtótrafó problémáról már mástól is hallottam, így gyaníthatóan gyártási vagy tervezési hibás az alkatrész. Ezt korrektebb márkák visszahívási akciókkal rendezik le (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 6 db trafóból 4 db költségét a Renault átvállalta).
4 év alatt több, mint 200.000 forintot hagytam a szervízben javítás címszó alatt a kötelező szervizeléseken felül. Új autó vásárlásánál ezt sajnos nem terveztem előre.
A 4 éves (60000 km) kötelező szervíznél az alap 80.000 Ft-os felülvizsgálaton, olaj, stb... cserén túl, 30.000 Ft-os ajánlatot kaptam a műszaki vizsgáztatásra és 250.000 Ft-os árajánlatot a biztonsági övek, kormányösszekötő rudak, lengéscsillapító és akkumulátor cseréjére. Szerintem mindenképpen felháborító, hogy egy 4 éves (60000 km) rendszeresen szakszervízben szervizelt autóra szemrebbenés nélkül kb. 360000 Ft-os árajánlatot ad a szerviz. Elfelejtettem megemlíteni, hogy ez az árajánlat kb. 2300 Ft munkadíjkedvezményt is takar. A műszaki vizsgáztatásról annyit, hogy a szervizelést követő napon személyesen vittem el a Közlekedési Főfelügyelethez és 8120 Ft-ért levizsgázott az autó.
Az autóra fordított szerviz és javítási költségek a 4 év alatt kb. 300.000 Ft voltak úgy, hogy a biztonsági övek, hátsó lengéscsillapító és akkumulátor javítását (kb. 200.000 Ft) nem kértem.
Hibalista
- rossz úton az ajtók nyöszörögnek - 4 hónapos korától (nem sikerült javítani)
- első fékbetétek cseréje - 29000 km
- hátsó fékbetétek cseréje - 50000 km
- gyári riasztó - 3 hónap után
- tanksapka fedőt nyitó központi zár motor - 2 éves korában
- sérülés következtében renault szakszervízben fényezés - hibás színárnyalat motorháztetőn + egyik oldalán!!!
- gyújtótrafó 2 db - 15 hónapos korában
- gyújtótrafó 4 db - 3,5 éves korában
- generátor ékszíjtárcsa + ékszíj - 3,5 éves korában
- kormányösszekötö rudazat 2 db - 4 éves korában
- hátsó lengéscsillapító 2 db - 4 éves korában
- 2 első + 1 hátsó biztonsági öv - 4 éves korában
- akkumulátor - 4 éves korában
Ide hordtam szervizbe
Renault márkaszervíz
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1.3 | Következő autója? | kompakt egyterű, de nem Renault |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
