A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic, Mégane Scenic (1997-2003)

Scenic, Mégane Scenic 1,4 RXT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kék villám (lehetne)

Szöveges ítélet

A szeretett R19 után erre a típusra váltottam. A gyerekek is nagyobbak lettek, meg nagyobb kényelemre is vágytam és már régóta tetszett az autó formája. 2.0-ás motorral szerettem volna venni, de legtöbbször helyben használom az autót.Minden szempontból próbáltam az 1,4-es motort elkerülni, de az autó állapota és felszereltsége miatt nagyon megtetszett. Szerencsére az előző egy tulajtól is sikerült meggyőző információkhoz jutni az autó előéletéről. A vásárlás óta cserélt alkatrészek ára bele volt kalkulálva a vételárba. Az elmúlt két hónapban tapasztalatai:
futómű, fék, kormányzás: a talpas csapszeg csere ill. 4db Yokohama gumi csere után egészen jó lett az útfogása az autónak A 15-ös kerekek nem veszik nagyon észre a kisebb úthibákat. A kanyarokban persze érezni a magasabb felépítésből és nagy tömegből adódó billegést (szeretek néha csapatni) . Szélsőséges helyzetben erősen alulkormányzott az autó. Kormányzása precíz. A szervorásegítés nem tolakodó éppen megfelelő.
A fék elöl és hátul is tárcsa, ABS. Hatásos jól adagolható fék.
Karosszéria: kívül semmi sallang, egyszerűen szép gömbölyű forma. A gyári könnyűfém felni jól áll neki. A belső esztétika is szép. Tele van pakolható rekesszel. Az ülések variálhatósága több mint elég, átlagos igényeket maximálisan kielégíti. A plüss kárpit nekem nagyon meleg hatású. Digit klíma elég jól hűt, de ehhez a kasztnihoz kicsit alul van méretezve. Persze lassan már 7 éves az autó
Motor: Hát igen! Önuralomra tanít, de a mai közlekedésben talán nem is baj. 3000-es fordulat alatt nyomatékszegény, átlagos autózáshoz megfelelő. Ahhoz, hogy éljen az autó 4000 fölé kell tornáztatni és sűrűn kell a váltókart mozgatni. Ezt persze magasabb fogyasztással is bünteti a gép.

Az adriai nyaralást átlag 7 literből megúsztam 1800km-re vetítve 120-nál ritkán mentem többet.

Összességében jó kis autó.
Folyt. köv.
2008.szeptember
Az autót egyre jobban kedvelem. A motor is mintha dinamikusabb lenne, de ez valszeg szubjektív dolog. A nyári fogyasztásom kezd elfogadható lenni. Normál tempó mellett (KRESZ max.) 6,7-ig lement az átlagom, főleg országúton és pályán használva. A komolyabb gyorsításokhoz 2. 3.-ig vissza kell kapcsolni és legalább 4ezerig pörgetni. Persze ezzel a fogyi is kicsit növekszik. A futómű most már tényleg rendben van, így a kanyarstabilitás is sokkal jobb, mint amikor megvettem. És ami a legfontosabb. Egyszerűen nem érzem magam jól ettől kisebb autókban, de a C Opel Vectrában sem, úgyhogy valszeg ettől kisebb autót már csak esetleg második autónak fogok vásárolni. Mintha egy kényelmes nappaliban ülnék a deréktámaszos ülésben. Szóval mindenkinek csak ajánlani tudom. 1,5millás kategóriában szépeket lehet találni.
Folyt. köv.
2009.szeptember:
Most már tegeződünk az autóval. A tavaszi olaj-, gyertya, szűrők cseréje után teljesen o.k. a gép. 5W-40-es szintetikus olajat kapott, mert megérdemli.Az átlagfogyasztás kicsit lejjebb ment, pedig a vérmérsékletem nem változott. Az ü.a. szűrő rettenetesen dzsuvás volt, szerintem még nem volt előtte cserélve. Élénkebb lett az autó. A klíma továbbra is retarderként is funkcionál, így ha emelkedőn kell nagyobbat gyorsítani ki kell egy kicsit kapcsolni a klímát. A Mátrában egy-egy dinamikusabb előzéshez bizony másodikig vissza kell kapcsolni és 4-5ezerig le kell forgatni a motort. Szerencsére jól viseli. Az átlagfogyi 5000km vegyes használat mellett kb. 50% klímázva 7,1 litert mutat a fedélzeti, amit többször kontrolláltam és elég pontosan működik. Összeségében nagyon elégedett vagyok az autó szolgáltatásaival. Marad még egy jó darabig nálunk.
2011.03.31.
harmadik éve van meg az autó. Egyre jobban szeretem. A menetdinamika továbbra is átlagos, nem lehet vele villogni, de tökéletesen használható a jelenlegi forgalmi helyzetekben. Tavaly ősszel lett cserélve első és hátsó fékbetét. A féknyergek gumialkatrészeit is kicseréltem, mert szakadtak voltak. Az alkatrész árak nem eget rengetőek. A téli rövid távú átlagfogyasztása az autónak 9 liter. Az átlagos megtett távolság 5 km, amit naponta 4x teszek meg. Idén lesz műszaki vizsgáztatva az autó. A lehetőségeimet figyelembe véve még legalább 3-4 évig nálam lesz. Egy biztos kisebb autóba már nem szívesen ülök bele a Scenic után.
Update:
2016.07.16.másik autó vásárlása miatt eladtam az autót, de előtte két héttel gyújtáskapcsolót és önindítót kellett cserélnem. Remélem az új tulaj is úgy fog rá vigyázni, mint ahogy én tettem.

Hibalista

- kormány axiális gömbcsuklók cseréje 20 ezer - jobb oldali alsó kitámasztó gömbcsukló 6 ezer - jobb első stabi gumi csere 1ezer - első fényszóró izzók 2,5ezer - ü.a. szűrő 2,5ezer - gyertyák: 2,5ezer - tankajtó letörött: gyári csere 13 ezer + fényezés 5ezer - féltengely gumi porvédő 6ezer - gyújtáskapcsoló (utángyártott 9500) - önindító (felújított) 34ezer

Ide hordtam szervizbe

én javítottam

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 19 1,4 Következő autója? Audi Q5 2.0TDI Quattro
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic, Mégane Scenic 1997

További ítéletek (153 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)