Kék villám (lehetne)
Szöveges ítélet
A szeretett R19 után erre a típusra váltottam. A gyerekek is nagyobbak lettek, meg nagyobb kényelemre is vágytam és már régóta tetszett az autó formája. 2.0-ás motorral szerettem volna venni, de legtöbbször helyben használom az autót.Minden szempontból próbáltam az 1,4-es motort elkerülni, de az autó állapota és felszereltsége miatt nagyon megtetszett. Szerencsére az előző egy tulajtól is sikerült meggyőző információkhoz jutni az autó előéletéről. A vásárlás óta cserélt alkatrészek ára bele volt kalkulálva a vételárba. Az elmúlt két hónapban tapasztalatai:
futómű, fék, kormányzás: a talpas csapszeg csere ill. 4db Yokohama gumi csere után egészen jó lett az útfogása az autónak A 15-ös kerekek nem veszik nagyon észre a kisebb úthibákat. A kanyarokban persze érezni a magasabb felépítésből és nagy tömegből adódó billegést (szeretek néha csapatni) . Szélsőséges helyzetben erősen alulkormányzott az autó. Kormányzása precíz. A szervorásegítés nem tolakodó éppen megfelelő.
A fék elöl és hátul is tárcsa, ABS. Hatásos jól adagolható fék.
Karosszéria: kívül semmi sallang, egyszerűen szép gömbölyű forma. A gyári könnyűfém felni jól áll neki. A belső esztétika is szép. Tele van pakolható rekesszel. Az ülések variálhatósága több mint elég, átlagos igényeket maximálisan kielégíti. A plüss kárpit nekem nagyon meleg hatású. Digit klíma elég jól hűt, de ehhez a kasztnihoz kicsit alul van méretezve. Persze lassan már 7 éves az autó
Motor: Hát igen! Önuralomra tanít, de a mai közlekedésben talán nem is baj. 3000-es fordulat alatt nyomatékszegény, átlagos autózáshoz megfelelő. Ahhoz, hogy éljen az autó 4000 fölé kell tornáztatni és sűrűn kell a váltókart mozgatni. Ezt persze magasabb fogyasztással is bünteti a gép.
Az adriai nyaralást átlag 7 literből megúsztam 1800km-re vetítve 120-nál ritkán mentem többet.
Összességében jó kis autó.
Folyt. köv.
2008.szeptember
Az autót egyre jobban kedvelem. A motor is mintha dinamikusabb lenne, de ez valszeg szubjektív dolog. A nyári fogyasztásom kezd elfogadható lenni. Normál tempó mellett (KRESZ max.) 6,7-ig lement az átlagom, főleg országúton és pályán használva. A komolyabb gyorsításokhoz 2. 3.-ig vissza kell kapcsolni és legalább 4ezerig pörgetni. Persze ezzel a fogyi is kicsit növekszik. A futómű most már tényleg rendben van, így a kanyarstabilitás is sokkal jobb, mint amikor megvettem. És ami a legfontosabb. Egyszerűen nem érzem magam jól ettől kisebb autókban, de a C Opel Vectrában sem, úgyhogy valszeg ettől kisebb autót már csak esetleg második autónak fogok vásárolni. Mintha egy kényelmes nappaliban ülnék a deréktámaszos ülésben. Szóval mindenkinek csak ajánlani tudom. 1,5millás kategóriában szépeket lehet találni.
Folyt. köv.
2009.szeptember:
Most már tegeződünk az autóval. A tavaszi olaj-, gyertya, szűrők cseréje után teljesen o.k. a gép. 5W-40-es szintetikus olajat kapott, mert megérdemli.Az átlagfogyasztás kicsit lejjebb ment, pedig a vérmérsékletem nem változott. Az ü.a. szűrő rettenetesen dzsuvás volt, szerintem még nem volt előtte cserélve. Élénkebb lett az autó. A klíma továbbra is retarderként is funkcionál, így ha emelkedőn kell nagyobbat gyorsítani ki kell egy kicsit kapcsolni a klímát. A Mátrában egy-egy dinamikusabb előzéshez bizony másodikig vissza kell kapcsolni és 4-5ezerig le kell forgatni a motort. Szerencsére jól viseli. Az átlagfogyi 5000km vegyes használat mellett kb. 50% klímázva 7,1 litert mutat a fedélzeti, amit többször kontrolláltam és elég pontosan működik. Összeségében nagyon elégedett vagyok az autó szolgáltatásaival. Marad még egy jó darabig nálunk.
2011.03.31.
harmadik éve van meg az autó. Egyre jobban szeretem. A menetdinamika továbbra is átlagos, nem lehet vele villogni, de tökéletesen használható a jelenlegi forgalmi helyzetekben. Tavaly ősszel lett cserélve első és hátsó fékbetét. A féknyergek gumialkatrészeit is kicseréltem, mert szakadtak voltak. Az alkatrész árak nem eget rengetőek. A téli rövid távú átlagfogyasztása az autónak 9 liter. Az átlagos megtett távolság 5 km, amit naponta 4x teszek meg. Idén lesz műszaki vizsgáztatva az autó. A lehetőségeimet figyelembe véve még legalább 3-4 évig nálam lesz. Egy biztos kisebb autóba már nem szívesen ülök bele a Scenic után.
Update:
2016.07.16.másik autó vásárlása miatt eladtam az autót, de előtte két héttel gyújtáskapcsolót és önindítót kellett cserélnem. Remélem az új tulaj is úgy fog rá vigyázni, mint ahogy én tettem.
Hibalista
- kormány axiális gömbcsuklók cseréje 20 ezer - jobb oldali alsó kitámasztó gömbcsukló 6 ezer - jobb első stabi gumi csere 1ezer - első fényszóró izzók 2,5ezer - ü.a. szűrő 2,5ezer - gyertyák: 2,5ezer - tankajtó letörött: gyári csere 13 ezer + fényezés 5ezer - féltengely gumi porvédő 6ezer - gyújtáskapcsoló (utángyártott 9500) - önindító (felújított) 34ezer
Ide hordtam szervizbe
én javítottam
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 19 1,4 | Következő autója? | Audi Q5 2.0TDI Quattro |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
