Használható multifunkciós autó
Szöveges ítélet
Kényelmes, olcsó, használható.
Ezért vettem.
Első út: Görögország, 4 fő, fullra pakolva, tető-box, 40 fok meleg végig klíma, ezer-valamennyi km egy végtében, szerb és bolgár utakon (nem autópálya). HIBÁTLAN UTAZÁS, 6.5 l fogyasztás.
DCI motor: tökéletes fogyasztás 140-ig, utána a légellenállás miatt nő. Erőss, turbó-lyuk nem vészes. Mindíg indul. Télen is. Az izzítást -10 alatt kell csak megvárni.
Vezetési helyzet nem a legjobb, főleg átlagos testmérethez. Erőss a gázpedál elfárad az ember lába hosszú távol, tempomat nem létezett ebbe a típusba. Két rugó van a pedálnál. Az egyiket egészen egyszerüen ki kell venni! Ez a francia környezetkímélő autó -ha dupla rugó van benne és nehéz a gázpedál, akkor nem nyomod annyira!!?????
Tökéletes hülyeség, hogy a gázpedáltól bowden megy a motortérbe és ott vált elektronikára.
Bőrös részek erőssen kopnak -a szürke színűről tudok beszámolni- és gusztustalanul sok a műbőr az ülésen.
Kényelmes ülések elől, hátul kicsit szűk, de állítható.
Digitklíma néha ráun a hűtésre. Lehet hogy rossz helyen van a belső hőmérséklet érzékelő. Le kell állítani legkisebb hőfokra időnként, hogy teljes kapacitással üzemeljen. Ezután a ´belső hurrikán´ után már normálisan érzékel (egy-két órán át).
Karosszéria masszív, rugózás kényelmes. Az úttartása nem tökéletes. Oldalszélben kapaszkodni kell a kormányba.
Szerintem nagyon használható autó. Mind városi közlekedésre, mind hosszútávra. Tele praktikus apró megoldással.
Hibalista
- Nem árt ha van szakember az ismeretségi körben. Apró, egyszerűen orvosolható hibákat produkál. Pl.:
- Intercooler levegő cső olajos lesz és az összeeresztésnél szétmegy. Tehát ha egy erőss gyorsítás után hatalmas durr-defekt szerü pukkanás hallatszik és el megy a teljesítmény, nem kell pánikból trailert hívni. Zsírtisztán össze kell dugni a csöveket és erőssen meghúzni a bilincset.
- Menetstabilizátor hibajel: a hátsó fékbetétek kopottsága miatt is éghet. Betétcsere!
- Központi zár automatika: hol működik, hol nem -nem sikerült magyarázatot találni rá.
- Fényszóró mosó-csere
- És ami jobban fájt (anyagilag):
- fék munkahenger
-
Ide hordtam szervizbe
Baumgartner
Nagyon rugalmasak, nyitvatartás 6-22 h. Menni kell az autóval és tilos azt mondani, hogy ´nézzék át´. Tuti, hogy találnak valami hibát, amit ki tudnak számlázni úgy, hogy nem csinálják meg. Mint az orvosnál: ez és ez a panasz, tessék megcsinálni, de csak azt. Különben első reakció, hogy a bevitt autón tépik fel a gépháztetőt és locsolják a gyári szélvédőmosót literenként extra szűz oliva olaj árban.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Márkaspecializálódottszaki a szomszéd utcából. Érdemes megkérdezni ilyeneket, néha többet tudnak mint a márkaszervíz.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf 1.4 Trend | Következő autója? | Opel Zafira 2.0 DTI Elegance |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
