A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic, Mégane Scenic (1997-2003)

Scenic, Mégane Scenic RT 1,6 i 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Francia LEGO

Szöveges ítélet

Kis egyterű autót szerettünk volna és mindenképpen benzinest,mivel főleg városban használtuk.A családunkban már volt több Renault régebben,3 Renault 19,1 Renault 5 és 1 új Megane.Egyikkel sem volt semmi gond.Ezért döntöttem a Scenic mellett,gondoltam ezzel sem lehet gond,főleg ha benzines.Arra nem számítottam,hogy a 90-es évek közepe után a franciák "elfelejtették" hogyan kell jó autót gyártani.
Először 2000-es benzinest akartam,mivel utánfutót is szoktam húzni.Elkezdődött az autó keresés.Többször végégjártam az országot,de kb. 10 autó megnézése után sem tudtam venni.A legtöbb el volt rohadva!Eddig francia autónál nem ismertem ezt a fogalmat.Ami nem volt rohadt azon meg látszott hogy törve volt,vagy nagyon le volt lakva.Mivel már szorított az idő(mert nem volt autónk) bővítettem a kört az 1,6-ossal.Gondoltam 90 LE is elhúzza az utánfutómat,ezt leszámítva meg nem is kell erős autó nekünk.Rátaláltam egy 1999-es 1,6-osra.Közvetlen a tulajtól,szép fényezés(már nem a gyári volt)de nem volt rozsda az autón!A belseje is szép,bár elég koszos volt.242.000 km egy 9 éves autóban,valószínű eredeti a km.Amennyire tudtam átnéztem az autót,próbakör,stb.A próbakörön hátulról kopogó hang jött,a tulaj esküdött hogy a kalaptartó.Elmondta hogy fél évvel ezelőtt 250.000 Ft-t költött az autóra,minden működik rajta.A km óra nem ment,erre azt mondta,hogy a spirál a rossz,5.000 Ft az új,de nem volt ideje kicserélni.Nem vagyok egy nagy elektro zseni,de mondtam neki,hogy kizárt hogy ez spirállal megy.Helyesbített,hogy nem is a spirál a rossz,hanem a szervízben egy hibás vezeték cseréje kerül ennyibe.A fűtőventillátor csak félig működött,gondoltam nem egy nagy dolog kapcsolót cserélni esetleg megjavítani.Áron alul adta az autót,azonnal elfogadta az ajánlatomat.Jó tanács:ha az eladó azonnal belemegy a vevő által ajánlott vételárba,ott valami gond van az autóval.Már másodszor jártam így,pedig rengeteg autóm volt már,nem vagyok kezdő.
Nyári meleg,150 km haza.Semmi gond,víz-olaj minden o.k.
Hazaérve elkezdtem kutatni a kopogó hangot ami hátulról jött.Kalaptartó ki(a tulaj mondta hogy ez a bűnös),próba,kopogás ugyan olyan.Telefon az eladónak:a hátsó futóművön minden ki van cserélve,semmi gond nem lehet.Ezután teljesen lemezig szétszedtem belül az autó hátulját.5 kg földön kívül semmi hibát nem fedeztem fel:kopogás ugyan olyan maradt.Felfedeztem egy lyukat a kasztnin,de ezt a karosszériás ismerősöm fél óra alatt orvosolta.Ezután irány egy ismerős szervíz,emeljük meg hátha többet látunk.Jobb első kormányösszekötő+első stab. perselyek kotyognak,cserélni kell.Lóg a hátsó híd gumiszilentje is,az alkatrész nem drága,de elég nagy meló kicserélni.Hátsó kerékcsapágyak lógnak,cserélni kell őket.Semmi gond,a VW-hoz 3.000 Ft volt a kerékcsapágy,ehhez kb. 10.000 lehet gondoltam én.De mivel az autó ABS-es,ezért komplett kerékagyakat kellene cserélni,a gyári 55.000 Ft/db,de a legrosszabb utángyártott is 26.000 Ft/db.Telefon az eladónak:vegye vissza az autót vagy ezt fizesse ki,mivel rejtett hiba.Ő közölte hogy a vételárat már elköltötte,kártérítést meg nem fizet,mert ő hozzá nem értő ember és erről a hibáról nem tudott.Így a kerékagyak nem lettek kicserélve.A hátulról jövő kopogás nagyon zavart.Egy haver tanácsolta,hogy kössem le a hátsó lengéscsillapítókat és próbáljam úgy ki az autót.Hoppá,megszűnt a kopogás!2 új lengéscsillapító hátra,32.000 Ft.Km óra nem megy:szervíz,hibafeltárás.Eredmény:kell egy új jeladó.2 nap múlva a közeli Renault szervízben átvettem az új jeladót,12.000 Ft.Drága francia barátaink a km jeladót a motor és a tűzfal közé gyártották,élmény cserélni.Ráadásul az előző tulajnál beletörték a közepét,amit először ki kellett bányászni.A kontárok valószínű hogy ott akarták visszatekerni a km órát,mivel digitális+processzoros a műszerfalban.Fűtőventillátor kapcsoló:mivel az autó klímás,ezért ez egyben a klíma vezérlő is.Rossz a vezérlő egység,új ára gyáriban 70.000 Ft.3 nap utánajárás után kiderítettem,hogy egy ügyes tv szerelő meg tudja javítani tranzisztor cserével=10.000 Ft.
Ezután jött az utánfutós próba.Kissé nehezen lehet vele elindulni,mivel az 1. és 2. fokozat túl hosszú,nem húzza valami fényesen,de hát ez van.Kb. 200 méter 1.-ben való menet után felfortt a hűtővíz!Másnap termosztát csere.Ugyanúgy felforrt!Kiderült hogy nem kapcsol a ventillátor,leszakadt egy kábel.Másnap reggel indultam volna dolgozni:folyik a hűtővíz.Egy vízcső megadta magát,egy hét múlva egy másik is,ezért kicseréltem az összeset.Biztos ami biztos alapon(most már ismerve az előző hanyag-kontár tulajt) kicseréltük a vezérműszíjat kompletten vízpumpával+összes ékszíjat.Egy hét múlva 20 km után megállt az autó.Kevés volt a tankban,biztos nem működik rendesen a benzinpumpa,vagy dugulás,stb.Irány a bontó benzinszivattyúért.4 féle van hozzá,tudni kéne melyik kell.O.k,benzinpumpa ki,közben benzinszűrő csere:tank tele,benzinpumpa jól működik,de az autó 10 km után ismét megállt!Mire hazaértem már csak 1 henger ment!Telefon Renault szerelő havernak mi a gond.Az egyik trafó megadta magát.(a Golfomon azt sem tudtam hol a trafó).Renault raktár:új trafó=12.000 Ft,de közölték hogy a legjobb cserélni mind a kettőt+az összes gyertyakábelt,mert ez Renault betegség.Eközben a váltóból sivító+kopogó hang kezdett jönni:csere vagy javítás volt a kérdés!Az utolsó csepp a pohárban a hátsó csomagtérajtó teleszkópja volt.
Ekkor úgy döntöttem megszabadulunk az "autótól".
Jó a francia autó kb. 5 éves koráig.Utána nagyot romlik az állapota.Ehhez még hozzájön ha elhanyagolják+a sufni tuning+a sok bontott alkatrész.Hol vannak már a régi R 19-esek,Peugeot 205-ösök,BX-ek amik símán elmentek 500.000 km-ert is!

Hibalista

- km óra jeladó=12.000 Ft,termosztát=4.200 Ft,fűtőventillátor elektronika=10.000 Ft(javítással),vízcsövek=12.000 Ft,vezérműszíj+vízpumpa+összes ékszíj=45.000 Ft,gyújtás trafó=12.000 Ft/db(2x),gyertyakábelek=5.000 Ft(bontott),gyertyák=12.000 Ft(4 db),hátsó lengéscsillapítók=30.000 Ft/2 db,csomagtérajtó teleszkóp=3.800 Ft/db,kormyány összekötő:4.500 Ft(utángyártott).
- Amit már nem cseréltem ki vagy már nem javítottuk meg:hátsó kerékagyak=120.000 Ft/2db a gyári-54.000 Ft/2db a legrosszabb utángyártott,hátsó híd szilentek=11.000 Ft/garnitúra,sebességváltó=???,klíma javítás=25.000 Ft.

Ide hordtam szervizbe

saját magam

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Zoli (egy Renault szervíz szerelője)

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1999
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 240000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? német,japán Következő autója? német vagy japán
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic, Mégane Scenic 1997

További ítéletek (153 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)