Francia LEGO
Szöveges ítélet
Kis egyterű autót szerettünk volna és mindenképpen benzinest,mivel főleg városban használtuk.A családunkban már volt több Renault régebben,3 Renault 19,1 Renault 5 és 1 új Megane.Egyikkel sem volt semmi gond.Ezért döntöttem a Scenic mellett,gondoltam ezzel sem lehet gond,főleg ha benzines.Arra nem számítottam,hogy a 90-es évek közepe után a franciák "elfelejtették" hogyan kell jó autót gyártani.
Először 2000-es benzinest akartam,mivel utánfutót is szoktam húzni.Elkezdődött az autó keresés.Többször végégjártam az országot,de kb. 10 autó megnézése után sem tudtam venni.A legtöbb el volt rohadva!Eddig francia autónál nem ismertem ezt a fogalmat.Ami nem volt rohadt azon meg látszott hogy törve volt,vagy nagyon le volt lakva.Mivel már szorított az idő(mert nem volt autónk) bővítettem a kört az 1,6-ossal.Gondoltam 90 LE is elhúzza az utánfutómat,ezt leszámítva meg nem is kell erős autó nekünk.Rátaláltam egy 1999-es 1,6-osra.Közvetlen a tulajtól,szép fényezés(már nem a gyári volt)de nem volt rozsda az autón!A belseje is szép,bár elég koszos volt.242.000 km egy 9 éves autóban,valószínű eredeti a km.Amennyire tudtam átnéztem az autót,próbakör,stb.A próbakörön hátulról kopogó hang jött,a tulaj esküdött hogy a kalaptartó.Elmondta hogy fél évvel ezelőtt 250.000 Ft-t költött az autóra,minden működik rajta.A km óra nem ment,erre azt mondta,hogy a spirál a rossz,5.000 Ft az új,de nem volt ideje kicserélni.Nem vagyok egy nagy elektro zseni,de mondtam neki,hogy kizárt hogy ez spirállal megy.Helyesbített,hogy nem is a spirál a rossz,hanem a szervízben egy hibás vezeték cseréje kerül ennyibe.A fűtőventillátor csak félig működött,gondoltam nem egy nagy dolog kapcsolót cserélni esetleg megjavítani.Áron alul adta az autót,azonnal elfogadta az ajánlatomat.Jó tanács:ha az eladó azonnal belemegy a vevő által ajánlott vételárba,ott valami gond van az autóval.Már másodszor jártam így,pedig rengeteg autóm volt már,nem vagyok kezdő.
Nyári meleg,150 km haza.Semmi gond,víz-olaj minden o.k.
Hazaérve elkezdtem kutatni a kopogó hangot ami hátulról jött.Kalaptartó ki(a tulaj mondta hogy ez a bűnös),próba,kopogás ugyan olyan.Telefon az eladónak:a hátsó futóművön minden ki van cserélve,semmi gond nem lehet.Ezután teljesen lemezig szétszedtem belül az autó hátulját.5 kg földön kívül semmi hibát nem fedeztem fel:kopogás ugyan olyan maradt.Felfedeztem egy lyukat a kasztnin,de ezt a karosszériás ismerősöm fél óra alatt orvosolta.Ezután irány egy ismerős szervíz,emeljük meg hátha többet látunk.Jobb első kormányösszekötő+első stab. perselyek kotyognak,cserélni kell.Lóg a hátsó híd gumiszilentje is,az alkatrész nem drága,de elég nagy meló kicserélni.Hátsó kerékcsapágyak lógnak,cserélni kell őket.Semmi gond,a VW-hoz 3.000 Ft volt a kerékcsapágy,ehhez kb. 10.000 lehet gondoltam én.De mivel az autó ABS-es,ezért komplett kerékagyakat kellene cserélni,a gyári 55.000 Ft/db,de a legrosszabb utángyártott is 26.000 Ft/db.Telefon az eladónak:vegye vissza az autót vagy ezt fizesse ki,mivel rejtett hiba.Ő közölte hogy a vételárat már elköltötte,kártérítést meg nem fizet,mert ő hozzá nem értő ember és erről a hibáról nem tudott.Így a kerékagyak nem lettek kicserélve.A hátulról jövő kopogás nagyon zavart.Egy haver tanácsolta,hogy kössem le a hátsó lengéscsillapítókat és próbáljam úgy ki az autót.Hoppá,megszűnt a kopogás!2 új lengéscsillapító hátra,32.000 Ft.Km óra nem megy:szervíz,hibafeltárás.Eredmény:kell egy új jeladó.2 nap múlva a közeli Renault szervízben átvettem az új jeladót,12.000 Ft.Drága francia barátaink a km jeladót a motor és a tűzfal közé gyártották,élmény cserélni.Ráadásul az előző tulajnál beletörték a közepét,amit először ki kellett bányászni.A kontárok valószínű hogy ott akarták visszatekerni a km órát,mivel digitális+processzoros a műszerfalban.Fűtőventillátor kapcsoló:mivel az autó klímás,ezért ez egyben a klíma vezérlő is.Rossz a vezérlő egység,új ára gyáriban 70.000 Ft.3 nap utánajárás után kiderítettem,hogy egy ügyes tv szerelő meg tudja javítani tranzisztor cserével=10.000 Ft.
Ezután jött az utánfutós próba.Kissé nehezen lehet vele elindulni,mivel az 1. és 2. fokozat túl hosszú,nem húzza valami fényesen,de hát ez van.Kb. 200 méter 1.-ben való menet után felfortt a hűtővíz!Másnap termosztát csere.Ugyanúgy felforrt!Kiderült hogy nem kapcsol a ventillátor,leszakadt egy kábel.Másnap reggel indultam volna dolgozni:folyik a hűtővíz.Egy vízcső megadta magát,egy hét múlva egy másik is,ezért kicseréltem az összeset.Biztos ami biztos alapon(most már ismerve az előző hanyag-kontár tulajt) kicseréltük a vezérműszíjat kompletten vízpumpával+összes ékszíjat.Egy hét múlva 20 km után megállt az autó.Kevés volt a tankban,biztos nem működik rendesen a benzinpumpa,vagy dugulás,stb.Irány a bontó benzinszivattyúért.4 féle van hozzá,tudni kéne melyik kell.O.k,benzinpumpa ki,közben benzinszűrő csere:tank tele,benzinpumpa jól működik,de az autó 10 km után ismét megállt!Mire hazaértem már csak 1 henger ment!Telefon Renault szerelő havernak mi a gond.Az egyik trafó megadta magát.(a Golfomon azt sem tudtam hol a trafó).Renault raktár:új trafó=12.000 Ft,de közölték hogy a legjobb cserélni mind a kettőt+az összes gyertyakábelt,mert ez Renault betegség.Eközben a váltóból sivító+kopogó hang kezdett jönni:csere vagy javítás volt a kérdés!Az utolsó csepp a pohárban a hátsó csomagtérajtó teleszkópja volt.
Ekkor úgy döntöttem megszabadulunk az "autótól".
Jó a francia autó kb. 5 éves koráig.Utána nagyot romlik az állapota.Ehhez még hozzájön ha elhanyagolják+a sufni tuning+a sok bontott alkatrész.Hol vannak már a régi R 19-esek,Peugeot 205-ösök,BX-ek amik símán elmentek 500.000 km-ert is!
Hibalista
- km óra jeladó=12.000 Ft,termosztát=4.200 Ft,fűtőventillátor elektronika=10.000 Ft(javítással),vízcsövek=12.000 Ft,vezérműszíj+vízpumpa+összes ékszíj=45.000 Ft,gyújtás trafó=12.000 Ft/db(2x),gyertyakábelek=5.000 Ft(bontott),gyertyák=12.000 Ft(4 db),hátsó lengéscsillapítók=30.000 Ft/2 db,csomagtérajtó teleszkóp=3.800 Ft/db,kormyány összekötő:4.500 Ft(utángyártott).
- Amit már nem cseréltem ki vagy már nem javítottuk meg:hátsó kerékagyak=120.000 Ft/2db a gyári-54.000 Ft/2db a legrosszabb utángyártott,hátsó híd szilentek=11.000 Ft/garnitúra,sebességváltó=???,klíma javítás=25.000 Ft.
Ide hordtam szervizbe
saját magam
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Zoli (egy Renault szervíz szerelője)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | német,japán | Következő autója? | német vagy japán |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
