Elegancia- kényelem- biztonság- tér- megjelenés
Szöveges ítélet
2003-ban vettem a Scenicet 2,5 évesen a Renault Nyitrai Autóházban. 1,6 16V RXE modell kiegészítve digit klímával a manuális helyett. 85.000 km-el vettem, 1 év alatt mindössze 7000 km-t tettünk meg vele.
Ami jó volt :
1. Nagy és variálható beltér.
2. Nagy csomagtér.
3. Elegancia, kényelem, stb.
4. Ebben az árban kiamagasló felszereltség a konkurenciához képest.
5. Rengeteg pakoló hely, különösen az első ülések alól kihúzható fiókok tetszettek. No meg a hűtőbox se volt rossz, főleg nyáron.
Alapvetően az egész autó úgy volt jó ahogy volt. Sokan szidják, hogy megbízhatatlan, billeg, drága az alkatrész stb.
Nekem semmi anyagi jellegű problémám nem volt vele.
Bosszúság azonban akadt, melyek elfogultságomból fakadóan hamar elmúlottak.
Pl.: amikor az autót megvettem lemosattam a motort nagynyomású mosóval. SENKI NE TEGYE !!! Még aznap - az eladó márkakereskedő figyelmeztetett rá kár, hogy nem a mosás előtt - leállt az egyik henger mert a mosás után a gyújtótrafó alatt található gyertyapipa és gyertya nem tudott kiszáradni. Aki járt már így az tudja miről írok. Nem nagy gond: szétszedni, kiszárítani, összeszerelni, kész ! Csak sajnos 1 nap után ez a művelet ugyanúgy megismétlendő feladat, mert a hiba újból előjön. Nem tudom honnan, de még akkor is van benne nedvesség amikor a motor már forró. Érdekes. Én ötször szedtem ki a trafókat mire rendesen kiszáradtak és nem volt velük gond. Kb. fél évig mert utána jött a másik probléma. Történetesen, hogy az 5 ki és összeszerelés után még mindig maradhatott benne úgylátszik valamennyi pára, mert fél év után a trafók érintkezői teljesen rozsdásak lettek. Kiszerelés, érintkező megcsiszolása, WD40, összeszerelés, kész !
SZÓVAL NAGYNYOMÁSÚVAL MOTORT NE MOSSUNK !! Legalábbis azokon a modelleken ne, ahol a trafók felett az a szép szürke takaró dekni még nincs beépítve.
Következő elgondolkodtató dolog akkor történt mikor a tankból elég jól sikerült kihajtani a benzint (talán maradt benne 2-3 liter). Tankolás után az üres tankra figyelmeztető lámpa égve maradt a műszerfalon annak ellenére, hogy a mutató rendesen mutatta a tankban lévő mennyiséget. Szakszervíz kb. 50.000.- Ft.-ért vállalta volna a javítást. Gondoltam annyiért akár éghet is nekem. A következő tankoláskor a lámpa elaludt, a továbbiakban rendesen működött. Ezt az esetet mégegyszer eljátszotta ugyanilyen körülmények között. Gondolom a tankban két külön jeladó lehet, egy az órának egy a figyelmeztető lámpának. Feltételezem nagyon alacsony üzemanyagszint esetén a lámpa jeladója leragadhat így tévesen jelez mindaddig, míg a legközelebbi tankoláskor a beáramló nafta helyére nem billenti. Ilyen is van :))
Harmadik és egyben utolsó bosszantása az volt amikor a riasztót képtelenség volt kikapcsolni a távirányítóval. Bárhogy nyitottam ki ill. zártam be az autót /értsd kulccsal vagy távirányítással/ az ajtók nyíltak de a riasztó mindig bekapcsolt. A probléma okára nem sikerült rájönnöm, addig nyomkodtam a távirányítón lévő ajtónyitó gombot míg egyszercsak - kb. 10 perc után - magától megjavult. Ezt a mutatványt szintén kétszer játszotta el velem az egy év során.
Más problémám nem volt, annál több örömöm. Nekem nagyon bejött a magas üléspozíció, a "buszos" feeling, az elegancia. Jobb autóm még azóta sem volt, de már nagyon keresem az utódját. 1,6 16V RXT-t vagy Privileget szeretnénk bőrrel, digit klímával, CD-vel stb.
Még egy "apróság" mások okulására:
Üzenem a Renault Nyitrai Autóháznak akitől az autót vettem, hogy utólagosan kiderült : az én "drágaságom" korábban cégautó volt. Nekem úgy adták el, mint hölgy tulajdonossal bíró szgk. Ez a VÁSÁRLÓ MEGTÉVESZTÉSE !! Szerencsémre az autóval nem voltak gondok a korábbi használatból fakadóan, de ez csak a szerencsémnek köszönhető !
Más : 2003. augusztus hó végén a vásárlást megelőzően lefoglaltam az autót. Ennek ellenére önök szeptember elején egy számomra idegen személy részére - legalábbis formailag - eladták az általam lefoglalt autót, majd ezt követően került a tulajdonomban szeptember végén. Szerény elméletem szerint erről minimum értesíteni illett volna engem.
S végül : Az autót úgy adták el nekem, mint vezetett szervízkönyves autót. Az autó 2000.10. havi volt, a szervízkönyv rendesen vezetve. Ránézésre. Csak amikor az autót 2004. szeptemberében építkezés miatt eladtam derült ki, hogy az autóhoz olyan szervízkönyvet kaptam amely csak 2001.07 hótol volt alkalmazásban. He-he !
Ettől függetlenül az Önök által értékesített jármű tökéletes volt számomra, az egész család imádta.
Hibalista
- 1. Gyújtótrafó ld. fent
- 2. Üa. tank kevés benzinre figyelmeztető lámpa ld. fent
- 3. riasztó ld. fent
Ide hordtam szervizbe
Nem volt szerelőnél. Trafókat magam cseréltem, másik két probléma magától megoldódott rövid időn belül.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra F GT 1,8i 1992-es | Következő autója? | Jelenleg Opel Astra F 1,7 TDI-t használok, de nemsokára megveszem a második Scenicemet. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
