Drága Autó!
Szöveges ítélet
Ha azért olvasod a véleményem, mert azon gondolkozol, hogy egy ilyen autót veszel, akkor arra kérlek, őszintén, a Te érdekedben, hogy felejtsd el!
Két éve kellett nagyjából ebben az árkategóriában (550.000 Ft) autót vennem. A célom az volt, hogy a korábbi autó méreteinél nagyobbat vegyek, olyan autót kerestem, ami a korának megfelelő állapotban ugyan, de jó állapotban van. Sikerült a sok beázott, dohos, rohadt, "kisebb esztétikai hibák" hirdetési szöveg ellenére borzalmas állapotban lévő autók után rátalálnom erre, aminek a belső tere is, és a karosszériája is rendben volt, legalábbis annyira, mint amennyire egy (akkor) 13 éves családi autó rendben lehet.
Szóval lenyűgöztek az előnyei:
- kényelmes belső tér
- rengeteg tároló fiók, fakk
- 4 elektromos ablakemelő
- nagy ablakok, jól ki lehet látni belőle
- magas felépítés, könnyű ki-be szállás
- klíma
- szinte kopásmentes belső tér
- gyári fényezés, nem volt törve
- kisebb, parkolásból, és ajtónekinyitásokból fakadó kopáson, horzsoláson kívül rendben lévő karosszéria
- nagy csomagtartó, ami a dönthető ülések miatt növelhető
- 6 légzsák
- relatíve alacsony fogyasztás (max. 7,5 átlag - főként városban használva)
Ami nem tetszett benne:
- kis méretű visszapillantó tükrök - főleg a belső. Ha kicsit más pozícióban ülsz, mint az előző alkalommal, állíthatod a tükröt
- alapvetően nem zajos a motor, de autópályán, nagy sebességnél már zavaróan hangos
De a vásárlás után jöttek a gondok:
- az első fél év után nem volt olyan hónapom, amikor ne látogattam volna a szerelőt
- vízpumpa, vezérműszíj, ékszíj, kipufogó dobok (középső és hátsó), gyújtáskapcsoló (rugó eltört benne), elektromos ablakemelők (összesen 3 romlott el benne, igaz, az egyik már vásárláskor is rossz volt), generátor, akkumulátor, gázbowden-szakadás, kuplung (ami valószínűleg vagy a "korrekt" szerelőnek, vagy a "jó" alkatrésznek köszönhetően 14 ezer km után ismét tönkre ment, VALEO-t nem ajánlok), féltengely gumiharang, kopogó futómű, klíma - csupán ennyi problémám volt vele másfél év alatt, összesen mintegy 370 ezer forintért - már amennyit megcsináltattam ezek közül eladás előtt ("baráti" munkadíjjal).
Örültem, hogy el tudtam adni, a vételi ár alatt, némi hibalistával.
Egy szó, mint száz - nem ajánlom, bár a mérete és a kényelme miatt szerettem, de nagyon nehezen viseltem el a folyamatos szervizköltségeket. Amint valamit megcsináltattam rajta, egy hét múlva valami más tönkrement benne.
Hibalista
- Gázbowden, ékszíj, vezérműszíj, kuplung, generátor, akkumulátor, gyújtáskapcsoló, ablakemelő szerkezetek, futómű, kipufogódobok, vízpumpa, klíma
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 183000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Peugeot 206 | Következő autója? | Csak japán autó (esetleg német), de tuti nem francia |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
