Derűs fotel
Szöveges ítélet
A kocsit a garanciaidő elteltével márkafüggetlen szerelőhöz vittem, aki időre, profi módon, nem gagyi alkatrészekkel, jó minőségű adalék anyagokkal végezte el az előírt feladatokat. Ráadásul mindezeket dokumentálta is. Vagyis a márkaszervízek drágák, a szerelők lusták meglátásom szerint.
Az autóra vigyázok, nem hajtom, garázsban tartom, rendszeresen karbantartom és tisztán tartom. Szinte családtagként kezelem. A bosszantó meghibásodásoktól eltekintve gond nem volt vele. Magas építésű benzinesként nem fogyaszt sokat, tetőcsomagtartóval országúton haladva 7,2, 7,3 liter, városban kicsit több, de ez változó. Ezt Budapesten időnként inkább üzemórában kellene mérni.
Az autóm kényelmes, jól felszerelt, csendes, három gyermekem bőven elfér hátul. Kevés olyan autót ismerek, ahol két 1,90 m-es ember egymás mögött úgy ülhet, hogy a lábukat nem kell beszorítani. Talán a pedálrend lehetne jobb, hosszú távon kényelmetlen a gázpedál elérése, illetve városban az eltérő gázpedál fékpedál magasság miatt a jobb láb emelgetése.
Sajátos előnye, hogy nem akarnak leszorítani az útról akkor sem, ha esetleg nem megyek az elvárt dinamizmussal.
A közeljövőben lecserélem, mivel most volt hat éves. Sajnálom, mert ár-érték arányban jó vétel volt, tágas, kényelmes és biztonságos. A következő autóm is egyterű lesz.
Hibalista
- Az egyik nagyfeszültségű gyújtótrafó szállt el menet közben (persze éppen a garanciaidő leteltét követően), az autó három hengerrel még lassan hazavitt. A szervízben párban cserélték, mukadíjjal 2005-ben 55,000. Ft.-ért. Majd még ebben az évben, a karácsony előtti utolsó munkanapon ismét meghalt az egyik -még- nem cserélt nagyfeszültségű gyújtótrafó. Szervíz befogadta, javítást két ünnep között megejtette. Rokonlátogatás elmaradt. Írásos megkeresésemre importőr beleegyezik a költségmegosztásba. Egyet fizetek, hozzá még egyet kapok és a munkadíj is a zsebemre megy. Ár így csupán 30,000. Ft. Autóstársaim szerint jól jártam, mert más gond nem jött elő. Nem mentek tönkre a hátsó lengéscsillapítók, a motortartó bakok, sőt még az olaj sem fogyott két csere között. A két első tompított izzó gyakorlatilag egyszerre égett ki először, négy évesen. Másfél évvel később csak a bal oldali, a jobb viszont nem. Az akkumulátor mindenféle előzetes jelzés nélkül az ötödik évben, ősszel adta meg magát. Még jó, hogy egy ismerősöm értem jött a késői órára tekintettel egy hipermarketben 16,000. Ft.-ért beszerzett másikkal. Ez névtelen termék, de egyenlőre rendben dolgozik. Ötévesen egy szép nyári napon teherautó öklömnyi követ lőtt ki dupla hátsó kerekei közül a Főváros egyik forgalmas útján, a szélvédő megadta magát. Vezető persze tagadott, nem vertem agyon hogy elismerje a felelősségét. Az üveg nem volt javítható. Cascóra rendezetm, mivel a fűtött első szélvédőt 220,000. Ft-ért + beszerelési költségért adták. Így kijött nettó 24,000. Ft.-ból és két bonus fokozat elvesztéséből.
Ide hordtam szervizbe
Ugrics és Szabó Kft. Székesfehérvár. Ha nem néztem a szerelőket, egyes munkafázisokat kihagytak. Pl. Két perc távollét alatt levették mind a négy kereket, és letakarították a fékeket. Szerintük. Mikor reklamáltam, és ellenőrzést kértem, kiderült a turpisság. Bocsánatot kértek. És ami a legmeglepőbb volt számomra, hogy a gyári könnyűfém kerekeket nem gyári kulccsal vették le. Így volt egy plussz utam az újrafényezett középső tárcsákért.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Renault Baumgartner, Budapest IX. ker. Arra kellett rájönnöm, hogy én vagyok a szervízért, és nem fordítva. A munkákat ugyan elvégezték, de horribilis áron. Ide sem mentem többet.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 91000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra Caravan | Következő autója? | Francia egyterű |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
