Családi kisbusz
Szöveges ítélet
Alapvet?en kellemes emlékeim vannak. A kocsi tágas, kényelmes, a buszos üléspozíció nekem nagyon bejött. A három kisgyerekem imádta hátul az egyformán kényelmes, önálló üléseket, és pakolni, szállítani is remekül tudtam vele (céges kocsiként alapvet?en erre volt használva).
A felszereltség remek, az én kocsim a b?r és napfénytet? kivételével fullos volt. A klíma jó, a hátsó elektromos ablakemel?k elhelyezése igen hülye helyre sikeredett, de hát nem nagyon van rájuk szükség. A coolbox nagyon tetszett, azt nyáron üdít?k h?tésére mindig használtam.
A 100 lóer?s dízel (ez még az utolsó dTi volt, amikor vettem, már futott a common-rail dCi, de automatával még nem adták) elegend?en er?s, nem sportos, de stabil, megbízható teljesítményt nyújtott. Az automata váltó kiváló, észrevétlen, kényelmes. A futóm? jó, a fékek megfelel?ek (láttam már er?sebbet, de soha rosszabbat). Nálam nem koptak, az automata dacára, 126 ezer alatt csak 2 fékbetétgarnitúrát kellett cserélni.
Soha nem "gyilkoltam", ezt meg is hálálta, ott nem hagyott (csak mikor egyszer csúnyán összetörtem, de arról nem ? tehet).
A fogyasztás a méretekhez, az automatához és a sok városi üzemhez mérten kiváló volt, kb: 6.3-as átlag adódott ki.
Csak azért nem vettem meg a Scénic II-t utána, mert a dízelt a jó istennek sem akarták adni automatával. Most már lehet, hogy van, de azóta vettem mást (Ford Mondeo Ghia TDCI aut). De azóta is visszasírom a magas, buszos üléseket, és a rengeteg kis rakodórekeszt. Ez a kocsi a csempészek álma. :))
Legközelebb lehet, megint szerencsét próbálok vele. Nincs okom a bizalmatlanságra.
Hibalista
- Az új autón másfél évig hébe-hóba vacakolt az automata váltó elektronikája. Ment a kocsi, ment, de id?nként össze-vissza kapcsolgatott sík úton is. Mint kiderült, egy szenzor hibája okozta, de kb: 4 alkalommal futottak neki a szerel?k, mire megtalálták - addigra persze kicsúszott a garanciából, és volt képük a pár ezer forintos szenzort kifizettetni..
- 80 ezernél kiégett egy fényszóróizzó.
- 110 ezernél pedig megadta magát a bal hátsó elektromos ablakemel?, egy kis m?anyag elem törése miatt. Mivel kb: 100 ezerért csak komplett mechanizmust cseréltek volna, hát így hagytam.
- 120 ezernél ,3 évesen (Horvátországban..) kinyúlt az akku. Nem indított többet. Szerencsére be tudtam "bikázni" másikról, és hazajönni vele. Ezt nem rovom nagyon fel neki, bár nem vitte túlzásba, de sokkal többet nem szokott egy akku kibírni.
-
- 90 ezernél piszkosul összetörtem, belefutottam egy jó nagy, vonószemes teherautóba. Biztos voltam benne, hogy (legalább gazdaságilag) totálkáros lett - nem lett az. Rendbehozták, semmi baja nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Baumgartner, Buda?rsi út.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 126000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mégane kombi | Következő autója? | Ford Mondeo Ghia TDCI kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
