Alíz, a család hű barátja
Szöveges ítélet
2008/2009 telén indult el az autó lecserélési projektünk. Opel Astra és Toyota Corolla vonalon nézegettünk. Sok-sok romokból újjáépített autó megtekintése után egyszer csak jött az ötlet, hogy Citroen Xsara Picasso és Renault Scénic vonalon is nézelődjünk. Közben egy barátomék is vettek egy majdnem ugyanilyet (sötétzöld Scénic Monaco-t), az adta meg a végső lökést.
2009 júliusában találtunk rá a miénkre (olvazöld Scénic Alizé, 2003.02 havi forgalomba helyezés), az ikrek egyből elnevezték Alíznak. A kereskedő végtelenül korrekt volt, zárás előtt fél órával fékpad, emelő, alánézés, stb. (A mozgáskorlátozott utalványt -gyerekek miatt, sajnos- is teljes értékben beszámították.) Autószerelő végzettségű barátom is átnézte, rendben találta. Mint kiderült, a mostani szerelőm szerint is rendben van, a futásteljesítmény tényleg annyi, állapotra tényleg megkímélt. Egyébként nem a szokásos kinyalt, kitakarított autó volt a sok közül, hanem kívül-belül halálosan mocskos. Két napba került kitakarítani, azóta tényleg mint az új. Sok hibája nem volt, ott nem hagyott sehol. A trafók haldoklása okozhat elektronikai gondot (elmegy a rádió, elmegy a műszerfal világítása stb.). Újraindítás után megszűnik, lesz helyette más gond, majd végül elmegy a trafó. Csere után semmi. Szerintem ez okozhatja azt, hogy a francia autók elektronikáját annyian szidják.
Felszereltség a belépő szint ellenére képest pazar (légkondi, 6 légzsák, gyári rádió, hátul különálló ülések, sok-sok rekesz), néhány mai autót is überel.
Tágas, bőven elférünk benne, hosszú úton is kényelmes. Az ikrek imádják, folyton emlegetik, hogy mennyire szeretik Alízt. Én pedig meg vagyok elégedve vele, mert bár kellett rá költeni, de messze nem annyit, mint amivel riogattak a "német autósok"...
Nekem tetszik.
Hibalista
- Ami elromlott és cserélni kellett rajta: - gyújtótrafó: 4 db - 40eFt összesen (Beru, azóta nincs gond) - hátsó fékbetét: 1 garnitúra - 8e Ft (Textar), a tárcsa még menthető volt - hosszbordásszíj: görgők, szíj, generátor ékszíjtárcsa - 40e Ft (SNR, Gates, Febi) - beázás egy tömítés hiánya miatt: karosszéria tömítőpaszta - 600 Ft, fél délelőtt munkával, saját kézzel ki lett tömítve ott ahol gyárilag nem volt - ajtó kapcsoló: 1 db - 500 Ft (gyári, bontott) - csomagtérajtó ill. jobb első ajtó gumikéder: beázott, nem kellett cserélni, még menthető volt a helyzet - egy óra munka, azóta nem ázik (ebből úgy 20e ill. 15e Ft körül van a gyári új...) - - Ami nem romlott el, csak szokásos karbantartás: - olaj: Elf 5W40, a vásárlás után azonnal, majd 15e km után ismét (nem hiszek a 30 ezres intervallumban, sőt a szerelő sem, pedig ő Renault szervizben dolgozik...), Mann szűrővel - levegőszűrő, pollenszűrő: szemrevételezés alapján pár havonta - gyertya: gyári EYQUEM gyertyák (nekem ezzel nincs rossz tapasztalatom, más ehelyett NGK-ra esküszik) - gumik: a vásárláskor gyári gumik kukába (futófelületből hiányoztak darabok), +1 garnitúra felni + téli és nyári gumi - izzók: gyári (7 éves) tompított és távolsági izzók kuka, helyettük GE Sportlight - 8e Ft/4 izzó, azóta látok is - - update: 2011. február - megtörtént a vezérlés csere, maszek Renault szerelőnél a márkaszervizes ár töredékéért gyári szíjjal és görgőkkel - - update: 2011. március - olajcsere ELF 5w40 olajra, gyári olajszűrővel
Ide hordtam szervizbe
Budapest, XIV. ker. Renault márkaszervizben dolgozik, maszekban otthon vállal autókat. Jól dolgozik, olcsó, gyors, pontos. Sok alkatrésszel kapcsolatban "ránézésre" megmondja, hogy milyen állapotban van, gyárit vagy utángyártottat rakjunk-e be helyette. Csak azért 9-es mert néha sokat kell várni arra, hogy beférjen hozzá az autó.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Pest megye, M0-hoz közel: ex-márkaszervizes, nagyon profi, a 10/10 pont kevés neki...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Suzuki Swift 1.3 GLX (régi) | Következő autója? | Renault Espace (régi álmom...) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
