A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic, Mégane Scenic (1997-2003)

Scenic, Mégane Scenic 1,9 dci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A szükséges rossz

Szöveges ítélet

Nem akartam Renault venni, sőt, franciát se de a rászánt kereten belül nem kaptam C-maxot, és Corolla Verso-t sem normális állapotban. A C-s mercim, és a feleségem 3-as mazdája már nem volt elég, bővült a család és a 3 gyerekülés egyikbe se fért el hátul. A mazdának menni kellett. Az eggyel újabb Scenic is belefért volna árban a keretbe, de csak a kínálat alsó fele, így lett a megane Scenic utolsó kiadása megvéve. Osztrák első tulajtól, a többi megnézett példányhoz képest egész szép, de messze nem hibátlan állapotban.
Papírozás után vezérlés, olajak, szűrők cseréje, EGR-szelep is elvolt már fáradva, és az első fékek se voltak már a toppon. Utána be is lett fogva mindennapi használatra, átlag napi 40-50km, vegyes használatban, havi 1-1 hosszabb, 4-500km-es családlátogatással egybe kötve. Ősz végéig nem is volt komolyabb gond Vele, de ahogy reggel 0 fok közelére csökkent a hőmérséklet, pontosabban 4 fok alá, nem akart indulni, hosszas szenvedés, és kb. a 20 izzítás után röffent csak be. Rádugtuk gépre, izzítórelé a baj. A szerelőnek mondtam is, kiolvasta előttem azért Ő is, tényleg az. De végül valami oknál fogva nem izzítórelét cseréltek rajta, hanem vízhőfok jeladót, mondván hogy az is okozhatja ezeket a tüneteket, és olcsóbb. Másnap persze megint nem indult a kocsi, visszavittem, kicserélték a relét, és azóta indul.
Pár nap múlva a házunk előtt egy hölgy nem vette észre a féklámpát, és az indexet, és belerongyolt hátulról. Löklap repedt, komoly baja nem lett, a Corsa eleje viszont rendesen galyra ment. Biztosító fizette a javítást, de csak a löklapot kellett cserélni. Azóta nincs gond Vele, jön-megy, teszi a dolgát. Egy nagyobb eső után egyszer úgy viselkedett egy napig, mintha nem menne a turbó, de másnap már vissza jöttek a lovak. És néha kivillan menet közben az izzítás lámpája, de hibakódot nem hoz, pedig nem egyszer rá lett már dugva emiatt gépre.
Elvisz mindenhova, de nem szeretem, nem érzem benne azt hogy bátran elmernék indulni Vele a világ végére. Az öreg mercimben teljesen megbíztam, ebben sose fogok. Közben eladtam a mercit is, hogy vegyek egy olcsóbb benzines szaladgálós autót helyette a városba, lett egy kettes mondeo fillérekért. Ez se hibátlan, de valahogy ezzel bátrabban indulnék el hosszabb útra is. Pedig útszélén nem maradtam sehol a Renault-val, bár tény hogy eddig egyik autómat se használtam ilyen keveset. Ha előre tudom hogy az évi 40ezer helyett csak ilyen 10-15ezret megyek majd Vele, akkor benzineset veszek. Egyébként a fogyasztása nem olyan rossz, bár jobbat vártam Főleg télen. Nyáron hosszú távon 6 liter alatt eszik, városban inkább 7-et. Télen viszont városban, illetve vegyesben 9-10 körül evett, főúton 6,5-öt.
Előnye hogy hátul kényelmesen elfér 3 gyerekülés, és nagyon más előnyt nem is tudok írni. Sok a tároló rekesz. Nem különösebben kényelmes, nem is az autópálya belső sávjában van a helye, de végülis ez egy családi egyterű, arra pedig jó (használható). Akinek 3 ténylegesen kihasználható hátsó ülésre van szüksége, annak jó választás lehet. Én már hirdetem, a mondeóba is befér a 3 gyerekülés, ha elviszik akkor egy 3-as vay 4-es mondeo kombi állja majd a helyét. Ha meg megmarad, akkor használjuk tovább.

Hibalista

- EGR-szelep - Izzító relé: 4 fok alatt nem indult. - Vízhőfok jeladó - Első fékek

Ide hordtam szervizbe

BP-Global Centrum Kft, GyöngyösKiolvasott hibakóddal vittem el hozzájuk, tudtam hogy izzítórelé a baja, de nem azt cserélték ki hanem a vízhőfok jeladót. Persze a helyzet nem változott, másnap reggel 4 fok alatt ugyanúgy nem indult az autó. Más gond nem volt velük, gyorsnak nem mondhatóak, de a másik autómat is hozzájuk vittem, sose volt ezen kívül negatív tapasztalatom.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Egy autószerelő haver, Ő cserélte a vezérlést, az EGR-szelepet, a fékeket és az olajat is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 208000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? C 220 D Elegance Következő autója? Mondeo
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic, Mégane Scenic 1997

További ítéletek (153 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)