A Nagyszemű
Szöveges ítélet
Még csak pár hónapja van nálunk, de gondoltam írok pár szót az eddigiekről. Stabil, jól használható autó, kicsit mackós motorral, de inkább az 5 sebességes váltó a gond, 6. hiányzik autópályán -- persze 130-al még épp jó (2200 ford), de már 150-nél kapcsolnám a 6.-at (ha lenne ugye, ekkor már eszeget is). A Sportway cucc nagyon tetszik, pont az én "hanyag-elegáns" izlésemnek megfelelő belül farmeres, kívül macis feeling, kicsit dögöske de inkább aranyos mint karcos. Az eredeti 205/55 gumikat 205/65-re cseréltem, a kátyúk szétverik a futóművet de a 65-ös gumival király, még pont jól tapad (205 kell...) de már nem csattog a fogam egy zötyinél. Fék adagolás nem a legjobb, olyan "exponenciális" a történet. Felnőttnek hátul nem túl kényelmes a karót nyelt üléshelyzet, full egyenesen kell ülni, de elől nekem perfekt, 191 centi vagyok de jól be tudok állítani mindent, sajna kormány csak fel le, ki be nem. A kormányzás jobb mint gondolná az ember, sebességfüggő a szervó az enyémben és elég jó közvetlen, persze nem egy olasz villa =)
Klíma elég jó, hátra is jut belőle rendesen. Csomagtartó pont elég, picit lehetne szélesebb.
Hát ennyi, majd még írom ha lesz valami, 90ezres szervízre gyűjtünk, lesz ugye szíjcsere stb...
Amúgy alkatrészt meg kell venni hozzá (Valeo) francia szakboltban, jó az alk ellátás, és bevinni a szervizbe mert ott Renault branddel ugyanaz a kütyü többszöröse (hátsó lámpa...)
Sztem jó alternatíva az egyterűek között, nem olyan drága mint egyes mások, és nem is csúnya (mint megint mások ;)
Ps: az egyik elégedetlen ítélkező sporttársnak csak annyit hogy dízel autókban nincs gyertya... ;)
Update: már 72ezer km-nél járunk, minden zsír. Fogyi 7.2 átlagban, de ugye a nagy test.. A hétvégén izzót cseréltem, nem gyász, pedig nagy lélekbúvárkodásra voltam felkészülve. Kicsit a kuplung bowden kezd szorulni, lehet csak keveset járunk vele... Bal első ajtó nyikorog.. kap spray-t, ennyi az össz bánat.
Update 2: 91 ezernél sógor jelezte hogy jó lenne ez neki a cégbe, emberek elszaladgálnának vele.. szeretjük, de mivel a kilométer az kilométer, és most még van ára, kiszállunk... szóval a megbízhatóságra ez azért egy jópont :)
Sajna az új Laguna még nagyon új, nem merem venni, úgyhogy CMax lesz (bár szűkösebb, de cool-abb), mivel az újabb Scenic meg nem tetszik. Aztán pár év és vagy Laguna vagy megint valami francia..
Hibalista
- Fékbetét felégett kicsit, pucolták, hátsó lámpát széttolattam, cserélték..
-
- Néha autópályatempónál kigyullad az ESP lámpa, szerviz szerint nem izgalmas.
-
- 90 ezres kötelezőnél cseréltük a vezérműszíjat, ez nem "elromlás" hanem illik, bár a gépkönyv 100 ezer után írja hogy kell.
Ide hordtam szervizbe
Kalydi Debrecen
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 206 1.4 | Következő autója? | C-max 1.6 vct ghia |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
