A kényelmes bőr - barát
Szöveges ítélet
Megvettem, aztán kiderültek az apróságok. Meg is indult a lehúzás a rosszul megválasztott szerelő miatt. Teljes kormánymű felújítás, találgatások, miért ad az autó fura reszelő hangot balra kanyarnál stb., stb. Sok-sok felesleges kiadás.Egy Renault fórumon blog formájában mindent leírtam, így itt rövidre zárnám ezt a részt és inkább az autóról írnék.
Szerettük.
Beltér: Kicsit teherautós kormányfogás, kicsit zajos pályatempónál, de iszonyat kényelmes. Minden kézre esik, a kormánykapcsoló média nagyon megszokható.Hátul szintén hiánytalanul el lehet férni, a benne lévő bőrfotelek meg hát, otthonra is jók lennének.
Praktikum: Ennyi tárolót ritkán találni, nagyon jól pakolható, variálható, kivehető hátsó üléssor. Hatalmas csomagtér, pótkerékkel, nagyon elégedettek voltunk vele. Ha valaki síelni készül: 4 pár síléc, 4 pár csizma, 4 emberre a teljes felszerelés, élelmiszer, bőrönd kényelmesen (!) elfér, ezt leteszteltük. Tetőcsomagtartót is lehet hozzá kapni, ha esetleg valaki valahogy belül nem férne el.
Menetteljesítmény, fogyasztás: A 2.0 F4R motor jó. Nem tökéletes, mert ahhoz hosszabb 5. sebesség kellene, illetve csendesebb beltér. De jónak nagyon jó. A méretéhez képest nagyon jól húz, bátran lehet előzni vele, telipakolva 5 emberrel sem kottyan meg az autópálya. A fogyasztása próbára tette a meggyőzőképességem, ugyanis senki nem hitte el a 6 és 8 közötti átlagom, egészen addig, amíg nem mutattam meg a dokumentált adatokat. 8,1l város használatban. Közúton klíma nélkül 6,6-7liter. Cserébe az 1.6-nál szerintem sokkal jobban szedi a lábát, nem kell annyira pörögnie, előzésekbe bátran bele lehet szállni.
Megbízhatóság, szervizek:
Amiket cserélnem kellett az autón az egytől-egyig kopóalkatrész, illetve az előző tulaj hanyagságának eredménye (ezt mindenki ismeri, ugye?). Egy dolog volt talán, ami szériahiba ezeknél,az a trafó. Beázott ez is, nagyon régi lehetett, úgyhogy inkább lecseréltettem. Egyébként bárhova, bármikor el mertünk vele indulni,
F4R: Kicsit olyan ecoteces módon karmolássza az olajat, ami másokat lehet, deengem nem zavart. Az úgynevezett okoskerék hibája szintén a széria sajátja. Erre érdemes vásárlás előtt figyelni.
Verdikt: Aki ilyen autót keres, benzinesből szerintem 1.8, 2.0 alá ne menjen, hiába csalogató az alacsonyabb fogyasztás, alig van különbség az 1.6-hoz képest fogyasztásban, nem úgy, mint teljesítményben. Kényelem szempontjából párját ritkítja. Párhuzamosan használtam 1.4 TSI Jettát, ahhoz képest is szuper ez az óriási bőrfotel. Érdemes az F4R típusnak utánaolvasni, a szériahibák egy ennyi idős autónál meglesznek. Ez gyakoribb olajszint ellenőtzést jelent, illetve egy egyszeri kiadást az okoskerékre, valamint a trafóra, ha eddig még nem cserélték. Szervizelése nem drága, a kuplung cseréje kicsit nagyobb munka, de egyébként jól szerelhető autó, jó alaktrészárakkal. Rohadásra nem hajlamosak, a sokak által emlegetett francia elektronikahiba szerintem szintén nem ennek a szériának a jellemzője. Az egyetlen ok, hogy megváltam tőle az egy más forma kipróbálása, egyébként bátran ajánlanám ismerősöknek is.
Hibalista
- - Tolatólámpa jeladója - - Kuplungszett - - Kormánymű - - Fékbetét - - Kipufogó - - Trafó
Ide hordtam szervizbe
Renault specialista
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 229000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Astra |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
