Újjáélesztett, transzplantált, mégis Minőség
Szöveges ítélet
Újonnan vásároltam, pedig nem erre volt szükségem. Egyedül állóként, egy kombi Lagunát néztem ki magamnak, de pont faceliftes lett és megszűnt az, amit szerettem volna.
Kombi, full felszereltség, alap 1.5 dci.
Éppen vissza mentem megnézni a Meganet, mikor betolták a szalonba a Scenicet. Fekete, Privileg, mogyoró bőr/ szövet belső, szép aluk, Navi, 1.5 dci, s azt mondtam, elviszem.
2010 vásároltam meg, előtte 2 hétig bújtam az Adac.de meghibásodási statisztikáit, hogy meg merjem e venni? Meggyőzött…
5,5 év és 105.000 km után azt mondom roppant érdekes autó. Jó kinézetűnek tartom a mai napig, belül is formás és esztétikus még mindene. Persze vigyáztam rá, a bal1. ülőlap huzatának kopásán kívül semmi nem látszott rajta.
Az autót nem nagyon szerettem, de kiemelten tiszteltem. Egy hihetetlen magas átlag színvonalat nyújtott minden téren. Nagyon szidni nem lehet benne semmit, de a rajongás is elmarad. Ellenben a használati értékét az évek során nagyon magasra teszem. Sok igényt ki tud elégíteni.
Egy dolgot az elején elárulok. Újra kellett éleszteni! S ennek ellenére maximálisan pozitív gondolataim vannak a megbízhatóságával kapcsolatban.
64.000 km volt benne, mikor szép nyári, meleg délutánon sikerült egy kis dugót csinálnom Budapesten. Azt hittem defektem van, de nem, Elszakadt a Vezérmű Szíj! (Garis volt még az autó)
A történetről, a szervizről (Békési- Gödöllő)és a Renault Hungáriáról csak annyit, hogy a szakadás pillanatától kezdve a NYOLCADIK napon már gurultam ki a szervizből az új motorral. Rendkívül flottul, és segítő készen működött az egész gépezet, le a kalappal mindenki előtt. Kérdés, bontás nélküli azonnali motor cserét hajtottak végre, az időszakra pedig végig csere autó az ügyfélnek…
Szóval ezek előtt és ezek után SEMMI! Egyszerűen semmi!
A nappali menetfény izzóját kellett kicserélni vagy 3 alkalommal, 70 ezernél hátsó fékbetéteket (elektromos rögzítő fék miatt leginkább) majd 105 ezernél már eléggé elvékonyodott első betéteket. De! Tárcsák, ugyan már, állapot szerint majd úgy 250 ezer környékén. Futómű kopó alkatrészei? Tökéletesek. Mindez ennyi kilométerrel a háta mögött Budapesten. Persze ész is kell a fékbetétek használatához, de akkor is. Van benne anyag!
Elektronikai hibák semmi. Teszi a dolgát… Egyszer egy nagy esőben mondjuk beázott, mert eltömődtek a víz elvezető járatai, de ezt szinte említésre méltónak sem tartom, mint hiba.
Szóval minőségileg nagyon ott van szerintem. Ennyi év és km után nagyon sok márka megirigyelné ezt a meghibásodási statisztikát (motor cserén kívül). Persze a gyári szerviz intervallum soha nem érdekelt, 15 ezrenként mindig friss olajat és szűrőt kapott, végig szak szervizben szervizelve, akikre egy rossz hangot se tudnék mondani. Nagyon korrektek voltak mindig.
Maga az autó? Nos, az első ülések kényelme lehetne jobb. A gerinc támasz nekem nagyon rossz helyen volt, nem ott tartott ahol kellett volna. Hátsó lábtér variálható, így dönthet az ember, hely kell e vagy nagyobb csomagtartó, ami alapból sem rossz. Váltója hosszú utakon, de precízen működött végig. Kormányzása viszont nagyon mű. A direktség és precizitás messze ismeretlen számára. A futómű pedig csalódás a francia gondolatra számítva. Be van keményítve, nem is libeg pályán, kanyarban sem, de végtelenül buta hátsó, minden íven, az út egyenetlenségeken arrébb pattanó, idegesítő szerkezet. Rúgózási komfort nem nagyon jellemzi, s minden gödröt érezni benne fővárosunkban. Téli, 16- s kerekeken érezhetően jobb, mint a Privileg 17 colosain.
Motor teljesítménye átlagos. Méretéhez képest nem is lehet nagy elvárása az embernek, átlagosan szépen elmegy mindenütt, városban, pályán egyaránt, de alul nagyon nyomaték szegény, ami később is megjelenik, de ekkora bódéval nem könnyű. Nem is szidom, félre értés ne essék, ezzel vettem direkt és ennyit tud. Szürke eminenciás, ami a hétköznapi igényekhez tökéletes.
Fogyasztása is rendben van szerintem.
Város: 6,5-7,0l/100km
Országút: 4,5-5,5l/100 km
Autópálya: 6,5-7,0l/100 km (átlag 140 tempomat és előzések)
Eladtam. Elhagytam a márkát is, mert a Tablet belső nagyon nem jön be, s bár a Megane, Talisman külsőre igen, belül már nem, a többi egyterűbb modellek pedig szintén nem.
Ellenben én jó szájízzel gondolok vissza rá, nem szerettem, de tényleg elismerően állok a használata során nyújtott értékei előtt, s nagyon masszív anyagokból épített minőségi autóként emlékszem majd vissza az együtt töltött kilométerekre.
Hibalista
- Vezérmű szíj szakadás 64.000 kilométernél
Ide hordtam szervizbe
Renault Békési Gödöllő
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Auris Hybrid TS |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
