Szerethető tucatautó
Szöveges ítélet
Nem akartam Scenicet venni – bár már volt egy első generációs a feleségemnek, amivel elégedettek voltunk – de az új 1.6 dci nagyon jónak tünt, és egy bemutatóautóban kipróbálva azt meg is vettem. 15ekm körül csináltattam egy tuningot (2012.05 – motorvezérlő átprogramozás, az első autó volt, akkor jelent meg az új program és nekem szóltak elöször, mert már korábban érdeklődtem náluk), amivel kb 155LE-re emlték a teljesítményt. Ettől – ahogyan a feleségem fogalmazott – fürge lett az autó, azóta is a gyorsulása és az alacsony fordulaton könnyed futása is tökéletesen kielégítő. Nem olyan vehemens a gyorsulás mint egy 2.0 (Chevrolet Epica) vagy 2.2 (Ford Mondeo) dízelnél, de ez sokkal kisebb m3 és evvel a nagy testtel is remekül megy. A fogyasztás pedig ilyen teljesítmény mellett megfelelő most 85ekm-nél (az összes tankolást rögzítettem) 6.4l jött ki. A BC ennyit soha nem mutatott, a legtöbb 6.2l volt, most éppen 5.8l.
Menetkényelem: az autó keresztbordákon nagyon billeg, de érdekes módon sima kanyarban nagyon fekszi az utat, nem érezni jelentős dőlést. A zaj nagyobb sebességnél is alig emelkedik, autópályán is normál hangon lehet beszélgetni (Volvo S80 sokkal hangosabb), ehhez persze csendes téli gumi is kell (16-os acélfelnit vettem télre Nokian gumival, nyáron jó a 17-es eredeti könnyűfém).
Hibák:
Ablaktörlő motor zárlatos volt (akadozva működött, természetesen külföldön, esőben kellett hazajönnöm rossz ablaktörlővel), amit garanciában cseréltek.
Első futóműben valamilyen függőleges támasztót kellett cserélni, a magyar utak miatt.
Légkondi esős időben párásította az ablakot – csak a szélvédő párátlanítás bekapcsolással lehetett leszedni – ami hangos és túl meleget fújt, de ha kikapcsoltam, akkor 10 perc után megint párás volt a szélvédő. Teljesen érthetetlen, hogy az AC-t miért csak kikapcsolni lehet, bekapcsolni nem lehet! A belső levegőkeringetést pedig csak bekapcsolni lehet, kikapcsolni – azaz külsőre tenni – szintén nem lehet; ezeket a helyzeteket az automatának kellene megoldania. Ezt a hibát jeleztem a szervíznek és a Renault Hungáriának is – akik visszaküldnek a szervízbe. Ott végre foglalkoztak vele komolyan és egy egész napos szervízes átprogramozás után a párásodás megszűnt.
Más hiba nem volt (kivéve a menyétrágta ABS kábel cseréje).
Ami tetszik: belül nagy, sok pakolórekesz van, hátsó üléseket könnyű kivenni, nagy sík tér lesz, akármit el lehet szállítani vele. 4 fő síelésre úgy ment, hogy a középső ülést kivettem, oda tettem a síléceket, botokat, arra is rápakoltunk, és nem kellett tetőbox (pedig hűtőtáska is volt). És ahogy már korábban írtam a motor nagyon jó.
Ami nem tetszik:
A vezető ülés ugyan magasságban állítható, de ez inkább csak az ülés eleje, mint tengely körül a hátsó rész emelése, süllyesztése, így nem tudom a hosszú lábaimnak elég alátámasztással beállítani. Elől kicsit még túl széles is, a bal kezem nem annyira kényelmesen fekszik.
Sajnos a hifi nem Bluetooth-os – a gyártás idejében volt a cunami, ami miatt a Bluetooth chipekből hiány keletkezett. A hifi egyébként is szar, a hangja még csak-csak elmegy, de a rádió érzékenysége kicsi, az USB-ről való zeneolvasás pedig elképesztően primitív. Egy 6 lemezes CD tárat szimulál az Audio Connection Box, ami miatt az MP3 számokról semmilyen információt nem jelenít meg, csak azt írja: CD2 Track 3. Ráadásul csak 5 alkönyvtár tartalmát játssza le, a 6. CD a teljes tartalmat játszaná le.
A Start/Stop kikapcsolója el van dugva, bár én nem nagyon kapcsolgatom, de amikor araszolás van akkor célszerű lenne kikapcsolni (indulásnál mindig bekapcsolt állapotban kezd). A motor egyébként azonnal indul, ahogy a kuplungra lépek, lefulladás sosem volt.
Tucatautó, többször jöttem szembe magammal.
Hibalista
- ablaktörlő motor
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner Dél-Buda
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Duna autó
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Epica | Következő autója? | Octavia Kombi 1.8 TSI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |